ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 شهريور 1391     |     کد : 42065

سومین سمینار تاریخ ریاضی ایران آغاز به کار کرد

سومین سمینار تاریخ ریاضی ایران با حضور اساتید، صاحبنظران علوم ریاضی و جمعی از دانشگاهیان داخلی و خارجی در دانشگاه بناب آغاز به کار کرد.

سومین سمینار تاریخ ریاضی ایران با حضور اساتید، صاحبنظران علوم ریاضی و جمعی از دانشگاهیان داخلی و خارجی در دانشگاه بناب آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، رئیس دانشگاه بناب ظهر امروز در این سمینار علمی و پژوهشی که محققان و پژوهشگران علوم ریاضی از دانشگاه‌های معتبر و دانشمندانی از کشورهای تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه شرکت دارند، به ضرورت پرداختن به تاریخ ریاضی در کشور اشاره کرد و گفت: کشور ایران با داشتن بزرگان علوم ریاضی همچون خیام، ابوریحان بیرونی و خوارزمی باید در این زمینه پیشتاز باشد.

قربانعلی حقیقت‌دوست به منظور اشاعه تاریخ ریاضی در کشور خواستار تأسیس پژوهشکده تاریخ ریاضی ایران در استان آذربایجان شرقی شد.

وی همچنین به منظور معرفی و گسترش تاریخ ریاضی ایران بر ایجاد رشته تحصیلی تاریخ ریاضی در مقطع کارشناسی ارشد و نیز افزایش میزان پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی دانشگاهیان تأکید کرد.

دبیر علمی این سمینار نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه این سمینار گفت: با توجه به قدمت دیرینه علم ریاضی در کشور ایران و لزوم آشنایی با دانشمندان این رشته، ارائه و تبیین آخرین یافته‌های محققان و دانشمندان علم ریاضی ضروری به نظر می‌رسد.

سیدحمیدرضا مراثی افزود: اگر تاریخ ریاضی بدون حب و بغض‌های ناشی از برتری طلبی شخصی مورد بررسی قرارگیرد، مشخص می‌شود که علاوه بر دانشمندان مشهور این رشته، عموم مردم هم به نوعی در طول تاریخ به تقویت و معرفی این علم کمک کرده‌اند.

وی سپس از افزایش میزان مقالات ارائه شده به این سمینار نسبت به دو سمینار قبلی خبر داد و اذعان کرد: بین مقالات و آثار علمی و پژوهشی رسیده به دبیرخانه سمینار، هشت مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی 40 دقیقه‌ای، 13 مقاله برای ارائه به صورت سخنرانی 10 دقیقه‌ای و همچنین 10 مقاله برای ارائه به صورت پوستر برگزیده شدند.

دبیر علمی این سمینار گفت: بازدید از مراکز علمی و تاریخی منطقه، برگزاری میزگـردها و کارگاه‌های علمی و همچنین برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های جدید تاریخ ریاضی ایران از برنامه‌های جنبی این سمینار است.


نوشته شده در   جمعه 10 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode