ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 21 تير 1391     |     کد : 39427

همايش بزرگ ياران آفتاب در تبريز برگزار شد

با حضور حجت الاسلام مرتضي اديب يزدي همايش بزرگ ياران آفتاب در مصلاي اعظم امام خميني(ره)تبريز و به همت واحد خواهران و شوراي هئيات مذهبي بانوان اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي برگزار شد.

با حضور حجت الاسلام مرتضي اديب يزدي همايش بزرگ ياران آفتاب در مصلاي اعظم امام خميني(ره)تبريز و به همت واحد خواهران و شوراي هئيات مذهبي بانوان اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي حجت الاسلام مرتضي اديب يزدي در اين جلسه که در محل مصلاي حضرت امام (ره) برگزار شد ضمن تبيين فلسفه حجاب ابراز ذاشت :از مقايسه دو واژه حجاب و عفاف معلوم مي شود که هر دو به معناي منع و بازداري اند با اين تفاوت که منع و بازداري در حجاب مربوط به ظاهر است ولي منع و بازداري در عفت مربوط به باطن و برخاسته از درون است.


وي اظهار داشت :پوشيده ماندن از نامحرمان نص صريح قرآن است به همين جهت بايد در جامعه اسلامي با فرهنگ سازي عمومي مخصوصآ آگاه ساختن قشر جوان از تبعات اجتماعي عدم رعايت حجاب به اين مهم جامه عمل بخشيد.


اديب يزدي در ادامه سخنان خود گفت: هر عملي که افراد جامعه انجام مي دهند در نگاه کلان ، اثر مستقيم در اجتماع دارد زيرا از خانواده که واحد کوچک اجتماعي است جامعه تشکيل مي شود و همانگونه که رفتار فرد در جامعه موثر است اشخاص نيز از اجتماع و قوانين آن تاثير مي پذيرند.


وي در ادامه سخنان خود ضمن ابراز نگراني از افزايش بدحجابي در کشور گفت :از روزي که حجاب ، دچار تغيير و تحول شد و آزادي هاي تعريف نشده در جامعه ما پا گرفت سطح طلاق به مقدار نگران کننده اي بالا رفته و ميزان ازدواج رو به کاهش نهاده است و اين جزء آثار اجتماعي بدحجابي است که جامعه را در دراز مدت به ورطه هلاکت مي رساند.


وي در پايان سخنان خود گفت :مساله حجاب به معني منزوي کردن زن نيست بلکه به معناي جلوگيري از اختلاط و آميزش بي قيد و شرط زن و مرد در جامعه است و حجاب به هيچ وجه مزاحم و مانع فعاليت هاي سياسي ، اجتماعي و علمي زن نيست.


نوشته شده در   چهارشنبه 21 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode