ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 19 دي 1390     |     کد : 30993

گروه‌های برتر تئاتر صحنه‌ای جشنواره امام حسین(ع) معرفی می‌شوند

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از معرفی گروه‌های برتر تئاتر صحنه‌ای نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین(ع) در تبریز خبر داد.

 معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از معرفی گروه‌های برتر تئاتر صحنه‌ای نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین(ع) در تبریز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، ‌محمد دادی‌ اظهار کرد: این جشنواره از هفدهم تا بیستم دی ‌ماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار و طی آن نفرات ‌و گروه‌های برتر معرفی می‌شوند.
وی محورها و موضوعات این جشنواره را شامل شناخت اندیشه‌ها و شئون مختلف زندگانی با برکت حضرت امام حسین(ع)، تاثیر اندیشه‌ها و اهداف مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) در زندگی فردی و اجتماعی، توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و باورهای بومی و محلی با محوریت حضرت امام حسین(ع)، پرداختن به واقعه عاشورا و حماسه عظیم حسینی به صورت علمی و معتبر، زندگی و شهادت یاران و صحابه حضرت امام حسین(ع) و نگاهی نو به تاثیر شناخت امام حسین(ع) در ایجاد روحیه حریت و آزادگی عنوان کرد.
وی افزود: آثار برتر جشنواره از چهار استان آذربایجان غربی، ‌آذربایجان شرقی، ‌زنجان و اردبیل‌ در طول برگزاری جشنواره اجرای عمومی شده و بخش آیین‌های عاشورایی اختصاص به آن دسته از آیین‌ها خواهد داشت که تا به امروز امکان ارائه و بازشناسی آن کمتر فراهم شده است.
دادی با اشاره به تاثیر هنر در خلق آثار ارزشی و دینی گفت: تئاتر با توجه به تاثیرگذاری و جامعیت می‌تواند با بهره‌گیری از سوژه‌های ناب واقعه عظیم عاشورا دستمایه هنرمندان این رشته برای خلق آثاری ماندگار باشد.
دادی افزود: هنر متعهد با تأثیرگذاری شگرف خود همواره در بسط و ترویج فرهنگ ناب اسلامی نقش بسزایی را ایفا کرده و به واسطه تقدس و پیوندی عمیق با معنویات، گویاترین زبان ستایش آزادگی و ظلم ستیزی حضرت سیدالشهدا بوده است.
براساس این گزارش آیین اختتامیه یادواره تئاتر منطقه‌ای امام حسین(ع) بیستم دی ماه جاری ساعت 15 در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 19 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode