ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 آذر 1390     |     کد : 28767

مکتب عاشورا سعادت ملت‌ها را تضمین می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مکتب عاشورا و قیام حسینی منشاء سعادت انسان‌های جهان و ملت‌های آزاده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی: مکتب عاشورا سعادت ملت‌ها را تضمین می‌کند 
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مکتب عاشورا و قیام حسینی منشاء سعادت انسان‌های جهان و ملت‌های آزاده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی در آیین افتتاح کنگره شعر عاشورایی اظهار داشت: آنچه باعث زنده مانده این قیام در طول تاریخ شده است چیزی جز برخورداری از روحیه ظلم ستیزی آن نیست.
وی افزود: این مکتب با انتخاب درست بین زندگی ذلت بار و مرگ با عزت انسان‌ها را نسبت به توجه داشتن به ارزش‌های انسانی تشویق و ترغیب کرده و عدم پذیرش ذلت در مقابل ظالمان و ‌حاکمان مستبد را موجب سعادت دنیوی و اخروی برای نوع بشر معرفی می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه این کنگره افزود: انتخابی که حضرت اباعبدالله الحسین داشت با شدت و حدت‌های مختلف در طول زندگی سایر انسان‌ها وجود دارد و این مکتب راهگشای انتخاب صحیح برای آنان است تا بتوانند آینده ای سراسر افتخار و عزت را برای خود و فرزندان و جامعه ای که در آن زندگی می‌کنند رقم بزنند.
عظیمی با تاکید بر اینکه مظلوم واقع شدن با منظلم شدن تفاوت دارد بیان کرد: امام حسین (ع) مظلوم بودند اما هرگز اجازه تسلط ظالم بر خود را ندادند و بر همین اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم با تاسی از همین درس قیام عاشورا هرگز حاضر به پذیرش ظلم غرب و آمریکای جهانخوار نیست.
وی تصریح کرد: اکنون فریاد امام حسین (ع) از مرزهای کشورهای اسلامی گذشته و با ورود به قلب اروپا و آمریکا در حال بیداری بخشیدن به مظلومان است و به زودی این قیام‌ها نتیجه خود را خواهند بخشید.
عظیمی در خصوص هفتمین کنگره شعر عاشورایی نیز گفت: 365 شعر و 36 مقاله به دبیرخانه این کنگره از سوی شاعران و محققان استان های اردبیل ، زنجان و آذربایجان‌شرقی و غربی ارسال شد و از بین آنها 9 شعر و سه مقاله برگزیده انتخاب و مورد تقدیر قرار می‌گیرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 3 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode