ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 شهريور 1390     |     کد : 25618

همايش «گفتمان اسلام و مسيحيت» برگزار می‌شود

همايش «گفتمان اسلام و مسيحيت» به همت اداره‌كل تبليغات اسلامی آذربايجان شرقی و با محوريت موضوع چگونگی آشنايی و تشرف پروفسور محمد لگنهاوزن به دين مبين اسلام در تبريز برگزار خواهد شد.

 همايش «گفتمان اسلام و مسيحيت» به همت اداره‌كل تبليغات اسلامی آذربايجان شرقی و با محوريت موضوع چگونگی آشنايی و تشرف پروفسور محمد لگنهاوزن به دين مبين اسلام در تبريز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين حميد عظيمی، مديركل اداره تبليغات اسلامی آذربايجان شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، اظهار كرد: همايش گفتمان اسلام و مسيحيت با محوريت موضوع چگونگی آشنايی و تشرف پروفسور محمد لگنهاوزن به دين مبين اسلام در تبريز برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان كرد: گفتمان عقايد و انديشه‌ها با حضور استاد مسلمان شده دانشگاه لاس‌تگزاس آمريكا از 30 شهريورماه تا 1 مهرماه در سه نوبت، در تالار شمس تبريزی واقع در پشت باغ فجر برگزار می‌شود.

عظيمی افزود: اين گفتمان با هدف آشنايی بيشتر جوانان با ابعاد و ويژگی‌های دين مبين اسلام و همچنين بررسی و تبيين ابعاد مختلف اين دين آسمانی به عنوان يك دين كامل ترتيب يافته است.

قابل ذكر است پروفسور محمد لگنهاوزن در سال 1953 ميلادی در خانواده‌ای كاتوليك در آمريكا به دنيا آمده و مدارج علمی خود را در دانشگاه‌های نيويورك و لاس تگزاس طی كرده است. اين انديشمند تازه مسلمان، علت تشرف خود به دين مبين اسلام را اين‌گونه بيان می‌كند كه در دوران تدريس در دانشگاه تگزاس با يك دانشجوی ايرانی به نام اكبر نوجه دهی آشنا شد ـ كه وی پس مراجعت به ايران در دوران جنگ تحميلی شهيد می‌شود ـ و با وی در درس «مقدمه‌ای به فلسفه» در رابطه‌ با مسايل اعتقادی بحث می‌كرده است. پس از گذشت سه سال ازآشنايی با اكبر نوجه دهی وی مسلمان می‌شود.

به گفته وی هدفش فقط كار علمی درباره اسلام بود اما به طور ناخواسته و با تحقيق هر چه بيشتر، به اسلام علاقه مند و در نهايت به اين مكتب وحيانی تشرف يافته است.

در پايان قابل ذكر است، پروفسور لگنهاوزن سال گذشته به عنوان يك آمريكايی ساكن در ايران به عنوان چهره ماندگار انتخاب شد.


نوشته شده در   سه شنبه 29 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode