ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 شهريور 1390     |     کد : 25450

همایش گفتمان اسلام و مسیحیت‌ برگزار می‌شود

همایش گفتمان اسلام و مسیحیت با محوریت موضوع چگونگی آشنایی و تشرف پروفسور محمد لگنهاوزن به دین مبین اسلام در تبریز برگزار خواهد شد.

 همایش گفتمان اسلام و مسیحیت با محوریت موضوع چگونگی آشنایی و تشرف پروفسور محمد لگنهاوزن به دین مبین اسلام در تبریز برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همایش گفتمان اسلام و مسیحیت با محوریت موضوع چگونگی آشنایی و تشرف پروفسور محمد لگنهاوزن به دین مبین اسلام در تبریز برگزار خواهد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: گفتمان عقاید و اندیشه‌ها با حضور استاد مسلمان شد دانشگاه لاس تگزاس آمریکا از سی ام شهریور تا اول مهر در سه نوبت، در تالار شمس تبریزی واقع در پشت باغ فجر برگزار می شود.

حجت الاسلام عظیمی ادامه داد: این گفتمان با هدف آشنایی بیشتر جوانان با ابعاد و ویژگی های دین مبین اسلام و همچنین بررسی و تبیین ابعاد مختلف این دین آسمانی به عنوان یک دین کامل ترتیب یافته است.

گفتنی است، پروفسور محمد لگنهاوزن در سال 1953 میلادی در خانواده ای کاتولیک در آمریکا به دنیا آمد و مدارک دانشگاهی خود را از دانشگاه های نیویورک و لاس تگزاس اخذ کرده است.

این اندیشمند تازه مسلمان علت تشرف خود به دین مبین اسلام را اینگونه بیان می کند که؛ من در دوران تدریس در دانشگاه تگزاس با یک دانشجویی ایرانی به نام اکبر نوجه دهی که بعدها شنیدم پس مراجعت به ایران در جنگ شهید شده است، آشنا شدم، او درس «مقدمه ای به فلسفه» را با من می خواند، با اکبر درباره اعتقاداتش بحث می کردیم، اعتقادات جدی داشت از زمان آشنا شدن با اکبر تقریبا سه سال طول کشید تا مسلمان شدم.

به گفته وی هدفش فقط کار علمی درباره اسلام بود اما به طور ناخواسته و با تحقیق هر چه بیشتر، به اسلام علاقه‌مند و در نهایت به این مکتب وحیانی تشرف یافته است.

لازم به ذکر است، پروفسور لگنهاوزن سال گذشته به عنوان یک آمریکایی در ایران به عنوان چهره ماندگار انتخاب شد.


نوشته شده در   يکشنبه 27 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode