ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 مرداد 1390     |     کد : 23615

همايش مشروطيت بين‌المللي برگزار مي‌شود

رئيس دانشگاه آزاداسلامي واحد تبريز از برگزاري ششمين همايش مشروطيت در سال آينده وبه صورت بين المللي خبر داد.

 رئيس دانشگاه آزاداسلامي واحد تبريز از برگزاري ششمين همايش مشروطيت در سال آينده وبه صورت بين المللي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد تبريز، صادق ملكي در نشست تخصصي اساتيد اين دانشگاه با موضوع مشروطه پژوهي اظهار داشت: نهضت مشروطيت جايگاه ويژه‌اي در تاريخ سياسي و معاصر ايران دارد و داراي درس‌ها و عبرت‌هايي است كه به تعبير حضرت امام(ره)كهنه شدني و گذشتني نيستند.
رئيس دانشگاه آزاداسلامي تبريز در ادامه به برگزاري پنج دوره همايش مشروطه‌پژوهي با موضوعات مختلف در سال‌هاي گذشته اشاره كرد و گفت: مباني فقهي و حقوقي نهضت مشروطه، ادبيات مشروطه خواهي، مشروطه مشروعه، مشروطه خواهي و روشنگري در ايران از موضوعاتي هستند كه در سمينارهاي پيشين مورد بررسي و مداقه پژوهشگران، تاريخ شناسان و ساير محققان قرار گرفته‌اند.
ملكي هدف از برگزاري اين همايش در سطح بين‌المللي را تبيين ميزان تعامل بين رويدادهاي مشروطه پژوهي و تأثيرگذاري و تأثيرپذيري اين نهضت در داخل و خارج از كشور دانست و افزود: ششمين همايش مشروطه پژوهي با رويكرد مطبوعات مشروطه در طول دو روز برگزار مي‌شود و ارائه مقاله، سخنراني، اجراي پانل‌هاي علمي و تخصصي، برگزاري نمايشگاه عكس و اسناد و كتب مشروطه و بازديد از آثار و ابنيه تاريخي مشروطه برخي از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده آن است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي تبريز بررسي تطبيقي مشروطه خواهي ايرانيان و ساير ملل(وجوه اشتراك و افتراق)، تصوير مشروطه‌خواهي ايرانيان در مطبوعات خارجي و داخلي، مباني نظري و زمينه‌هاي مشروطه‌خواهي در ايران و ساير كشورها را برخي از محورهاي همايش بين‌المللي مشروطيت برشمرد.
دبيرخانه دائمي مشروطه پژوهي با ابلاغيه معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي از سال85 در دانشگاه آزاداسلامي تبريز تأسيس شده و برگزاري پنج همايش ملي در كارنامه كاري اين دبيرخانه ثبت و ضبط شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 17 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode