ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 تير 1390     |     کد : 22387

همايش " حجاب ومهدويت " در شهرستان مرند برگزار شد

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان آذربايجانشرقي ، همايش حجاب و مهدويت همزمان با روز عفاف وحجاب باسخنراني حجت الاسلام دکتر سيد احمد دارستاني از اساتيد حوزه ودانشگاه قم در محل فرهنگسراي شهرداري مرند برگزار شد.

بامشارکت اداره تبليغات اسلامي شهرستان مرند همايش بزرگ " حجاب ومهدويت " روز سه شنبه مورخ 21تير 90 همزمان با سالروز حجاب وعفاف با حضور روحانيون ، طلاب خواهران ، مديران مدارس ، دبيران پرورشي ومشاوره ، اساتيد دانشگاهها و فعالان قرآني وفرهنگي شهرتان مرند در محل سالن فرهنگسراي شهرداري مرند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان آذربايجانشرقي ، همايش حجاب و مهدويت همزمان با روز عفاف وحجاب باسخنراني حجت الاسلام دکتر سيد احمد دارستاني از اساتيد حوزه ودانشگاه قم در محل فرهنگسراي شهرداري مرند برگزار شد.

حجت اسلام خلفخاني رئيس اداره اوقاف وامور خيريه شهرستان مرند هدف از برگزاري اين همايش را بيان اصالت و فرهنگ عفاف و حجاب به جامعه دانست و افزود: اسلام ديني است كه ارزش‌هاي زيادي براي زن قائل است بنابراين زن را دعوت به رعايت حجاب به عنوان گوهر وجودي او مي‌كند. وي از ديگر اهداف اين همايش را ترويج فرهنگ عفاف و حجاب، تحكيم بنيان خانواده و پاكدامني زنان عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمين دکتر سيد احمد دارستاني از اساتيد حوزه ودانشگاه استان قم در اين مراسم ضمن تبيين فلسفه عفاف وحجاب ، تحکيم بنيان خانواده و زندگي اجتماعي را نيز مرهون و وابسته به رعايت اصل حجاب و عفاف دانست و گفت: جوان ما اعم از دختر و پسر به ويژه در دوران بلوغ بايد به مباني حقيقي اين رفتار ارزشي دقت کنند و اجازه سودجويي و فرصت‌طلبي را به ديگران ندهند.

استاد حوزه و دانشگاه قم دوري از هرگونه لهو و سرگرمي را به جوانان توصيه کرد و افزود: اگر جوان ما امروز به جاي حساسيت روي مباني اعتقادي و ارزشي گرفتار ماديات و نفسانيات شود بيشتر در معرض لغزش و خطا است.

وي در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: زنان جامعه بايد حضرت فاطمه (س) را به عنوان يک انسان کامل در تمام ابعاد خانوادگي، سياسي، اجتماعي و در بحث حيا، حجاب و دفاع از ولايت الگوي خود قرار دهند.

گفتني است ؛ معرفي حضرت زهرا (س) بعنوان بهترين الگوي حجاب وعفاف ، حضور زنان در اجتماع بر اساس آموزه هاي ديني، زنان تاثيرگذار ايراني و الگوگيري از آنان، حجاب و عفاف در کلام اميرالمؤمنين(ع)، راهکارهاي گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و... از مهمترين موضوعات محوري اين همايش بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 22 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode