ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 31 خرداد 1390     |     کد : 21206

برگزاري اختتاميه جشنواره دست‌هاي كوچك دعا

مراسم اختتاميه دومين جشنواره «دست‌هاي كوچك دعا» ويژه شهرستان اسكو در محل كانون فجر اسكو برگزار شد.

 مراسم اختتاميه دومين جشنواره «دست‌هاي كوچك دعا» ويژه شهرستان اسكو در محل كانون فجر اسكو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي حوزه هنري آذربايجان شرقي، در اين آيين 14 نفر از كودكان و نوجوانان اسكويي به عنوان نفرات برتر اين جشنواره لوح و هداياي اين جشنواره را دريافت كردند.
در اين مراسم كه به همت فرمانداري شهرستان اسكو و حوزه هنري آذربايحان شرقي برگزار شد، مسئولان شهرستان اسكو، دانش‌آموزان و خانواده‌هاي آنها نيز حضور داشتند.
فرماندار شهرستان اسكو در آيين اختتاميه دومين جشنواره دست‌هاي كوچك دعا اسكو توسعه فرهنگي را پراهميت‌ترين بخش توسعه يك كشور دانست و گفت: توسعه فرهنگي بسيار پراهميت­تر و ضروري­تر از توسعه‌هاي عمراني است و در كنار توسعه فرهنگي ساير ابعاد توسعه‌اي سرعت بيشتري مي‌يابند.
يونس فاتح كودكان را آينه تمام‌نماي فرهنگ جامعه دانست و تصريح كرد: فرهنگ از نياكانمان به نسل كنوني و از ما به نسل آينده منتقل مي‌شود و كوچك‌ترين كم‌كاري در اين روند آسيب‌هاي جبران‌ناپذير را موجب خواهد شد.
وي كودكان را ميراث فرهنگي زنده ناميد و گفت: فرهنگ و تمدن آينده با تربيت درست كودكان قامتي استوار و خلل‌ناپذير خواهد يافت.
فرماندار اسكو عنوان كرد: دست‌هاي كوچك دعا مبين پاكي‌ها و اخلاق‌مداري در جامعه است و با مروري در دنياي كودكان نشاط و شادابي حاكم بر دنياي آنها به انسان منتقل مي‌شود.
سرپرست حوزه هنري آذربايجان شرقي در آيين اختتاميه دومين جشنواره دست‌هاي كوچك دعا ويژه شهرستان اسكو جشنواره دست‌هاي كوچك دعا را بستري براي سنجش نيازها و مطالعه دنياي كودكان ارزيابي كرد.
شهرام خدايي گفت: روستا مظهر پاكي است و نيازها و خواسته‌هاي قلبي كودكان روستايي به واسطه جشنواره دست‌هاي كوچك دعا جمع‌بندي و در دسترس مسئولان قرار مي‌گيرد.
وي جشنواره دست‌هاي كوچك دعا را در راستاي اهميت بخشي به جايگاه دعا، نيايش و معنويت در جامعه دانست و اضافه كرد: تبلور دعا و نيايش در ذهن پاك كودكان به ويژه كودكان شهرستاني و روستايي، شهرها و روستاها را از آلودگي مصون مي­دارد.
سرپرست حوزه هنري آذربايجان شرقي با اشاره به جايگاه رفيع كودكان و ذهن كاوشگرانه آنان متذكر شد: جشنواره دست‌هاي كوچك دعا نشان دهنده بزرگواري و بزرگ منشي كودكان كوچك در قالب دعاهاي بزرگ است.
خدايي راه‌ حل مشكلات جامعه بشري را پناه بردن به دامن معنويت دانست و متذكر شد: بشر امروز اگر براي معنويت و ايمان جايگاهي در زندگي خود قائل شود صلح، آرامش و زيبايي جهان را فرا خواهد گرفت.
اين مسئول همچنين ابراز اميدواري كرد جشنواره دست‌هاي كوچك دعا در ساير شهرستان‌هاي استان نيز به صورت ويژه برگزار شود.
اختتاميه ششمين جشنواره سراسري دست‌هاي كوچك دعا روز پنجشنبه 30 تير ماه سال‌ جاري در محل مجتمع فرهنگي رفاهي پتروشيمي برگزار خواهد شد. 


نوشته شده در   سه شنبه 31 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode