ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 خرداد 1390     |     کد : 20343

تصويرسازان كتاب كودك تجليل شدند

گروه تصويرسازي كتاب كودك دست‌هاي كوچك دعا توسط حوزه هنري آذربايجان‌شرقي تجليل شد.

گروه تصويرسازي كتاب كودك دست‌هاي كوچك دعا توسط حوزه هنري آذربايجان‌شرقي تجليل شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي حوزه هنري آذربايجان‌شرقي در مراسمي از پديدآورندگان تصويري كتاب دست‌هاي­كوچك­دعا مشتمل بر ادعيه برگزيده جشنواره دست‌هاي كوچك دعا با اهداي لوح تقدير و هدايايي تقدير شد.
سرپرست حوزه هنري آذربايجان شرقي در اين ديدار تصويرسازي صحيح كتاب كودك را در راستاي پرورش نسلي خوش ذوق با ايده‌هاي بصري و درك بالاي مفاهيم ديداري عنوان كرد.
شهرام خدايي با اشاره به تاريخچه تصويرسازي، پيدايش هنر تصويرسازي قبل از پيدايش خط را شاهدي بر اهميت تصوير و بيان بصري در زندگي انسان دانست و گفت: عرصه چاپ و نشر كتاب بايد ارتباط عميق و ناگسستني خود با تصويرسازي را حفظ كند.
وي تصويرسازي را در حوزه كتاب كودك پر اهميت‌تر از ساير حوزه‌هاي نشر دانست و افزود: كودكان و نوجوانان نخستين ارتباط خود در مواجهه با يك كتاب را با تصاوير آن كتاب برقرار مي­كنند و مفاهيم را در دل تصاوير مي‌جويند كه اين بر اهميت تصويرسازي كتاب كودك صحه مي‌گذارد.
سرپرست حوزه هنري آذربايجان شرقي همچنين جايگاه فعلي تصويرسازي در استان آذربايجان شرقي را ستود و گفت: اينكه ديگر براي تصويرسازي كتب نيازي به ارسال آنها به پايتخت نداريم، اتفاق بسيار مباركي است كه بايد تداوم داشته باشد.
خدايي تصويرسازي را پايه و اساس هنرهاي ديگري چون پويانمايي دانست و بيان كرد: بسياري از آثار كميك استريپ (داستان مصور) قابليت تبديل به فيلم‌هاي پويانمايي را دارد كه در دستور كار حوزه هنري آذربايجان شرقي قرار گرفته است.
در اين مراسم از برترين چهره‌هاي تصويرسازي كتاب كودك استان شامل اعظم مردي، رعنا بهاري، مليحه مشكبار، بهناز عبدالله‌پور، پريسا حسين‌زاده، فريبا اسحقي، محمدرضا صادق‌پور، فهيمه شاكري، فاطمه ارجمندي، ساناز رابط و شيدا اصغري‌نيا تقدير شدند.
انتهاي پيام/غ30


نوشته شده در   سه شنبه 10 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode