ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1390     |     کد : 19608

اختتاميه نخستين جشنواره كتاب سال تبريز برگزار مي‌شود

دبير علمي نخستين جشنواره كتاب سال تبريز گفت: همزمان با آخرين روز ارديبهشت جاري، اختتاميه نخستين جشنواره كتاب سال تبريز برگزار مي‌شود.

 دبير علمي نخستين جشنواره كتاب سال تبريز گفت: همزمان با آخرين روز ارديبهشت جاري، اختتاميه نخستين جشنواره كتاب سال تبريز برگزار مي‌شود.

به گزارش خبگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز، عبدالمجيد نجفي با بيان اينكه ستاد برگزاري نخستين جشنواره كتاب سال تبريز در حال برنامه‌ريزي براي برگزاري آيين اختتام اين جشنواره سراسري است، گفت: دبيرخانه اجرايي اين جشنواره همه اقدامات مرتبط با جشنواره را انجام داده و نهايي كرده است.
وي اضافه كرد: دبيرخانه اين جشنواره نفرات برتر هر حوزه را همزمان با آيين اختتام اعلام و برترين‌هاي هر حوزه را معرفي خواهد كرد.
نجفي با اشاره به ميزان آثار رسيده به دبيرخانه اين جشنواره اظهار داشت: اين جشنواره با وجود اينكه نخستين دوره كاري خود را تجربه مي‌كرد، شاهد حضور ميزان قابل توجهي اثر از سوي نويسندگان و ناشران معتبر كشور بود.
وي با قدرداني از اعضاي دبيرخانه نخستين جشنواره كتاب سال تبريز ابراز اميدواري كرد اين جشنواره به ايجاد فصلي نو در سپهر فرهنگ كتاب در تبريز و ايران انجاميده و به وضعيت فعلي آن جلايي تازه ببخشد.
دبير علمي نخستين جشنواره كتاب سال تبريز يادآور شد: سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز با برگزاري اين جشنواره توانست فصلي نو را در حوزه كتاب و فرهنگ ايجاد كرده و به بهبود اين فضا كمك كند.
وي خاطرنشان كرد: استقبال ناشران و نويسندگان مطرح از اين جشنواره نشان از اعتبار آن داشته و مي‌تواند اثرات مثبت خود را بر جامعه فرهنگي كشور و تبريز داشته باشد.
نجفي اضافه كرد: اين جشنواره فرهنگي با آنكه در حال سپري كردن نخستين دوره فعاليت خود است و انتظار زيادي براي مطرح شدن رسانه‌اي از آن وجود ندارد اما در صدر اخبار فرهنگي كشور قرار گرفته و انتظار براي انتخاب آثار برجسته و فاخر نيز به مراتب بالاتر رفته است.
دبير علمي نخستين جشنواره كتاب سال تبريز با اشاره به موضوع جشنواره كه در آن پرداخته شدن به تبريز به عنوان يكي از محورهاي اصلي پيش‌بيني شده عنوان كرد: اين جشنواره در بطن خود مي‌كوشد كه اعتبار و منزلت فرهنگي تبريز را احيا كرده تا آتيه فرهنگي اين شهر چون گذشته خود درخشان و قابل افتخار شود.
نجفي، در خصوص پيشينه تبريز در حوزه كتاب و نشر يادآور شد: در روزگاري نه چندان دور تبريز به عنوان قطب فرهنگي كشور شناخته مي‌شد و نام تبريز در ايران، زبانزد عام و خاص در حوزه نشر و كتاب بود.
وي ابراز اميداري كرد اين جشنواره بتواند به وظيفه خود در سپهر فرهنگي اين شهر موفق عمل كند تا نام و آوازه تبريز به عنوان قطب فرهنگي كشور ديگر بار احيا شود.
نخستين جشنواره كتاب سال تبريز به ابتكار و همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز و با هدف ارج نهادن به پديد آورندگان كتاب در سال گذشته از عموم نويسندگان بومي و غيربومي كه آثار خود را طي سال 1388منتشر كرده‌اند خواست كه آثار خود به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.


نوشته شده در   دوشنبه 26 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode