ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1390     |     کد : 19258

برگزاري نخستين همايش ملي معماري اسلامي ـ ايراني

نخستين همايش ملي معماري و شهرسازي اسلامي در روزهاي 21 و 22 ارديبهشت در تبريز برگزار مي‌شود.

 
نخستين همايش ملي معماري و شهرسازي اسلامي در روزهاي 21 و 22 ارديبهشت در تبريز برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از ستادخبري همايش ملي معماري و شهرسازي اسلامي و ايراني، بازشناسي و فهم معماري و شهرسازي اسلامي ايران، نظريه‌پردازي و تبيين مفاهيم معماري و شهرسازي اسلامي و توسعه و تعميق پژوهش‌هاي كاربردي از اهداف اصلي اين همايش ملي است.
ماهيت و هويت معماري و شهرسازي اسلامي، انديشه‌ها و نظريه‌ها در حوزه شهر و معماري ايراني ـ اسلامي شامل پديدار شناسي و نشانه شناسي و نيز مكاتب شهرسازي و معماري در تمدن ايراني ـ اسلامي از جمله محورهاي اصلي مقالات اين همايش است.
علي‌اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل و مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از ميهمانان ويژه همايش دو روزه معماري و شهرسازي اسلامي در دانشگاه هنر اسلامي تبريز هستند.
بر اساس اعلام دبيرخانه علمي همايش مزبور تاكنون تعداد 300 عنوان مقاله به اين دبيرخانه ارسال شده و قرار است از مجموع مقالات مذكور 70 اثر برگزيده در جريان برگزاري همايش ارايه شود.

* برپايي نمايشگاه كتب تخصصي معماري و شهرسازي در تبريز
گزارش ديگري از اين دبيرخانه حاكي است، در حاشيه نخستين همايش ملي معماري و شهرسازي ايراني ـ اسلامي كه 21 و 22 ارديبهشت برگزار مي‌شود، نمايشگاه كتب تخصصي معماري و شهرسازي در محل دانشگاه هنر اسلامي تبريز داير ميشود.
محمد باقري رئيس دانشكده معماري و دبير علمي همايش ملي معماري و شهرسازي ايراني ـ اسلامي در اين باره گفت: بازشناسي؛ فهم معماري و شهرسازي اسلامي ايراني و پرداختن به نظريات و تبين مفاهيم معماري و همچنين ماهيت و هويت معماري وشهرسازي از جمله اهداف برگزاري اين همايش است.
وي در ادامه افزود: در حاشيه برگزاري اين همايش نمايشگاه كتب تخصصي معماري و شهرسازي برپا شده است.
باقري با اشاره به مقالات ارسالي به دبيرخانه همايش اعلام كرد: از 300 مقاله ارسالي با نظر اساتيد 70 آثار انتخاب شده كه در بخش ارايه مقالات در اين همايش مورد بررسي قرار ميگيرد.
وي با اشاره به مدعوين ويژه اين همايش كه براي افتتاحيه جناب آقاي ولايتي و براي اختتاميه جناب آقاي مهندس چمران هستند افزود: علاقمندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به اين سايت www.tabrizauـ conference.ir مراجعه كنند و از ريزبرنامه‌هاي دو روزه اين همايش مطلع شوند.

* رونمايي از سه جلد كتاب تهيه شده از مقالات ارسالي به همايش ملي معماري و شهرسازي
در همايش ملي معماري وشهرسازي ايراني اسلامي از كتاب مقالات ارسالي رونمايي مي‌شود.
رئيس سازمان بسيج مهندسين كشور درباره اهداف برگزاري اين همايش گفت: بازشناسي؛ فهم معماري و شهرسازي اسلامي ايراني و پرداختن به نظريات و تبين مفاهيم معماري و همچنين ماهيت و هويت معماري وشهرسازي از جمله اهداف برگزاري اين همايش است.
سعيد فرجيان‌زاده با اشاره به برنامه هاي جنبي اين همايش افزود: ميهمان ويژه برنامه آقاي ولايتي كه به حق در زمينه تاريخ و هنر اسلامي و ايراني از صاحب نظران هستند و رئيس شوراي شهر تهران دعوت ما را پذيرفته‌اند.
وي در ادامه تصريح كرد: تا كنون 300 مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال گرديده است كه 70 اثر آنها برگزيده ودر اين همايش دو روزه مورد تحليل و بررسي قرار خواهد گرفت، آثار عزيزان برگذيده در دو جلد كتاب آماده شده است كه در اين همايش رونمايي مي‌شود و كل آثار رسيده نيز به‌صورت خلاصه در كتاب ديگري انشار يافته است.
اين همايش ملي با مشاركت دانشگاه هنر اسلامي تبريز، پژوهشكده عمران و معماري و شهرسازي سازمان بسيج مهندسان و 21 و22 ارديبهشت در دانشگاه هنر اسلامي تبريز برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   سه شنبه 20 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode