ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 فروردين 1390     |     کد : 17821

برگزاري همايش سراسري مراغه در گذر زمان

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه از برگزاري همايش سراسري علمي پژوهشي با عنوان ‌مراغه در گذر زمان‌ خبر داد.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه از برگزاري همايش سراسري علمي پژوهشي با عنوان ‌مراغه در گذر زمان‌ خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، احمد دادرس‌فياض گفت: اين همايش در چهار محور شامل جايگاه مراغه در گستره‌ تاريخ و تمدن ايران باستان‌، شكوفايي و پويايي فرهنگ و تمدن اسلامي‌، تحولات سياسي و اجتماعي ايران معاصر (‌انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامي) و افق‌هاي آينده توسعه‌ ايران (موانع و راهكارها) برگزار مي شود.
وي افزود: موضوعات اين همايش در چهار بخش شامل فرهنگ معارف و علوم، فرهنگ تاريخ و اجتماع‌، فرهنگ ادبيات و فرهنگ هنر است.
دادرس اظهار داشت: پژوهشگران عرصه فرهنگ، معارف و علوم مي‌توانند مقاله‌هاي خود را در زمينه‌هاي تاريخ اديان و مذاهب، فلسفه و علوم عقلي، عرفان و معارف اسلامي، وقف و موقوفات و علم و فن‌آوري‌ها به دبيرخانه همايش در مراغه ارسال كنند.
وي افزود: زمينه‌هاي برگزاري بخش فرهنگ ادبيات نيز شامل تاريخ زبان و زبان‌شناسي، تاريخ كتيبه، كتابت، كتاب و نشريه، تاريخ شعر و ادب، تاريخ فرهنگ، باورها، اعتقادات و رسوم و تاريخ فرهنگ عاميانه و فولكلور در مراغه است.
رئيس اداره ارشاد مراغه گفت: بخش فرهنگ و هنر نيز شامل زمينه‌هاي تاريخ صنايع دستي، معماري، موسيقي‌، تاريخ نگارگري، مجسمه‌سازي، خوشنويسي و تذهيب، هنرهاي نمايشي و سينما است.
وي افزود: علاقمندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر و مقررات پذيرش مقاله‌ها در اين همايش به نشاني الكترونيكي WWW.Maragheh-Authors.com مراجعه كنند.
دادرس با اشاره به اينكه آخرين مهلت ارسال مقالات دهم خرداد‌ماه 1390 است، گفت: علاقمندان مي‌توانند آثار خود را پس از رعايت تمام قوانين مندرج در آيين‌نامه همايش به نشاني استان آذربايجان ‌شرقي، شهرستان مراغه، ابتداي اتوبان شهيد شكاري، جنب اداره دخانيات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، دبيرخانه‌ همايش مراغه در گذر زمان ارسال و يا به آدرس اينترنتي info@Maragheh-Authors.com ايميل كنند.
همايش سراسري مراغه در گذر زمان‌ تير‌ماه 1390 در مراغه برگزار مي‌شود.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعيت در 147 كيلومتري جنوب غربي تبريز و در مركز آذربايجان شرقي واقع است.


نوشته شده در   يکشنبه 21 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode