ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 بهمن 1389     |     کد : 15375

نخستين همايش ملي معماري و شهرسازي اسلامي برگزار مي‌شود

دبير علمي همايش معماري و شهرسازي اسلامي، از برگزاري نخستين همايش ملي معماري و شهرسازي اسلامي در ارديبهشت‌ماه سال 90 در تبريز خبر داد.

دبير علمي همايش معماري و شهرسازي اسلامي، از برگزاري نخستين همايش ملي معماري و شهرسازي اسلامي در ارديبهشت‌ماه سال 90 در تبريز خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محمد باقري ظهر امروز در نشست مطبوعاتي به تشريح اهداف برگزاري اين همايش ملي در تبريز پرداخت.
دبير علمي همايش معماري و شهرسازي اسلامي با بيان اينكه با تحولات فرهنگي در جامعه اسلامي ايران انتظارات مردم از معماري ايراني افزايش يافته است، گفت: با نظرسنجي‌هاي صورت گرفته مردم از وضعيت معماري و شهرسازي كنوني راضي نيستند.
وي ادامه داد: برخي اقشار جامعه نسبت به هزينه‌هاي گزاف در بخشي از معماري‌هاي شهري و نيز سختگيرهاي مسئولان در ساخت و سازها گله‌مند هستند.
باقري گفت: آراسته نبودن معماري شهري و چهره نامناسب در ساختمان‌هاي دولتي موجب افزايش نارضايتي مردم شده و اشكال در ساخت و سازها اين موضوع را دامن مي‌زند.
دبير علمي همايش معماري و شهرسازي اسلامي با بيان اينكه الگوسازي براساس بومي كردن فضاهاي شهري بايد مورد توجه گيرد، تاكيد كرد: امروز در سطح جهان بومي‌سازي معماري شهري مورد توجه قرار گرفته است و در ايران اسلامي نيز با توجه به سابقه ديرينه معماري اسلامي اين مسئله امكان تحقق دارد.
وي گفت: ابنيه و ساختمان‌هاي تاريخي ايران اسلامي با گذشت چند صده جوابگوي نياز مردمي بوده و مورد استقبال گردشگران خارجي نيز قرار مي‌گيرد.
باقري با انتقاد از نگرش برخي دستگاه‌ها و ادارات دولتي به مقوله هنر و از جمله هنر معماري تصريح كرد: بايد نگرشي مثبت و كارساز در اين زمينه وجود داشته باشد تا بتوان در زمينه‌هاي مختلف هنري از جمله هنر معماري اقدامات كاربردي انجام داد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر شهرداري‌ها تمايل خاصي به استفاده از هنر معماري اسلامي و معماري شهرسازي پيشرفته دارند.
باقري با اشاره به اهداف برگزاري همايش افزود: بازشناسي معماري و شهرسازي اسلامي ايراني و نظريه‌پردازي و تبيين مفاهيم معماري و شهرسازي اسلامي از جمله اهداف اين همايش است.


نوشته شده در   يکشنبه 24 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode