ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 6 بهمن 1389     |     کد : 14559

همايش " وقف وروحانيت " در شهرستان مرند برگزار شد

در آستانه اربعين حسيني همايش وقف وروحانيت روز يكشنبه مورخ 3بهمن 89 با حضور حجت الاسلام نوبري مدير كل اداره كل اوقاف وامور خيريه آذربايجانشرقي، و با همكاري ادارات تبليغات اسلامي شهرستان مرند برگزار شد.

در آستانه اربعين حسيني همايش وقف وروحانيت روز يكشنبه مورخ 3بهمن 89 با حضور حجت الاسلام نوبري مدير كل اداره كل اوقاف وامور خيريه آذربايجانشرقي، و با همكاري ادارات تبليغات اسلامي شهرستان مرند برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان آذربايجانشرقي ، در آستانه اربعين حسيني همايش وقف وروحانيت روز يكشنبه مورخ 3بهمن 89 با حضور حجت الاسلام نوبري مدير كل اداره كل اوقاف وامور خيريه آذبايجانشرقي، امام جمعه و علماو فضلاي شهرستانهاي مرند وجلفا با همكاري ادارات تبليغات اسلامي و اوقاف وامور خيريه شهرستان مرند در محل فرهنگسراي شهرداري برگزار شد .

در اين مراسم حجت الاسلام خلفخاني رئيس اداره اوقاف وامور خيريه شهرستان مرند ضمن تبيين اهميت وضرورت وقف در جوامع اسلامي گفت : وقف يك مقوله تعبدي وقربه الي الله است كه در مكتب دين مبين اسلام واهل بيت (ع) به آن سفارش اكيد شده است . وي افزود : در حال حاضر بالغ بر 141 وقفه در مرند وجود داشته و در سالجاري شاهد افزايش 48درصدي عوايد وموقوفات هستيم .

در ادامه حجت الاسلام نوبري مدير كل اداره كل اوقاف وامور خيريه آذريايجانشرقي ضمن تقدير از عاملان اصلي همايش روحانيت در آستانه اربعين حسيني گفت: بيشترين وقف در تاريخ اسلام وقف حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در حادثه كربلاست . وي افزود: مسئله وقف، راههاي گسترش، جهت‌گيري، حفظ، نگهداري و مديريت وقف ازجمله موضوعاتي است كه در قالب‌ واژگان و عبارات مختلف در قرآن مورد توجه قرار گرفته و دلالت بر اهميت توسعه و فرهنگ‌سازي وقف دارد. وي درادامه خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه روحانيون نقش زيادي در آشنايي مردم با باورهاي ديني، ولايت پذيري و انتظار امامت دارند بر همين اساس همواره بر تعامل و نقش روحانيت در جامعه تأكيد شده است.

وي در بخشي از سخنان خود تصريح كرد: جايگاه وقف از نظر قرآن كريم به عنوان يكي از ارزش‌هاي اجتماعي و فرهنگي مسلمانان، نيازمند تعمق و توجه جدي به ابعاد اين مقوله در آيات و سور مختلف قرآن است چرا كه موضوع وقف علاوه بر اسلام در همه اديان و مذاهب ديده مي‌شود و مبين اين مطلب است كه افراد با وقف اموال خود به نفع مستمندان و يا مراكز علمي و ديني در انديشه جاوداني و ماندگاري خود بودند.

گفتني است در اين مراسم قريب به 200 نفر از علما وخطباي شهرستان هاي مرند وجلفا حضور داشتند .


نوشته شده در   چهارشنبه 6 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode