ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 دي 1389     |     کد : 13821

سوگواره چله عاشقان در تبريز برگزار مي‌شود

مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: سوگواره ‌چله عاشقان‌ به مناسبت اربعين حضرت اباعبدالله الحسين (ع) سوم تا هفتم بهمن ‌ماه‌ امسال در تبريز برگزار مي‌شود.

 
مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: سوگواره ‌چله عاشقان‌ به مناسبت اربعين حضرت اباعبدالله الحسين (ع) سوم تا هفتم بهمن ‌ماه‌ امسال در تبريز برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، علي داننده با اشاره به اهميت تبيين و ترويج فرهنگ عاشورايي با ابزار هنر خاطرنشان كرد: هنرمند عاشورايي مي‌تواند با تبيين مفاهيم ماندگار قيام عاشورا آن را به بهترين و گوياترين وجه به تصوير بكشد.
وي واقعه عاشورا را حامل ژرف‌ترين پيام‌هاي انساني و هنري دانست و افزود: هنرمندان با تأمل و‌ رصد اين واقعه و نهضت عظيم و با خلق آثاري فاخر در اين حوزه مي‌توانند نقش مؤثري در نشر معارف اسلامي و فرهنگ غني ديني داشته باشند.
داننده افزود: سوگواره ‌چله عاشقان‌ در رشته‌هاي پوستر، نشانه و نقاشي با موضوع محرم و عاشورا برگزار مي‌شود.
مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي آخرين مهلت ارسال آثار را سي‌ام دي‌ماه جاري عنوان كرد.
وي ادامه داد: علاقمندان مي‌توانند آثار خود را در يكي از اين قالب‌ها با تكنيك آزاد به دبيرخانه سوگواره واقع در مجتمع فرهنگي هنري تبريز ارسال كنند.
داننده اضافه كرد: در زمينه نقاشي بزرگ‌ترين ضلع اثر ارسال شده بايد 200 سانتيمتر و كوچك‌ترين آن 50 سانتي‌متر بوده و در پوستر 70*50-70cm و در نشانه 30*30cm باشد.
وي خاطر‌نشان كرد: تمام آثار ارسال شده همچنين بايد با فايل JPEG در اندازه A4 و با قطع 300DPI به دبيرخانه سوگواره ارسال شود.
داننده گفت: سوگواره ياد شده با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي و انجمن هنرهاي تجسمي در تبريز برگزار مي‌شود.



نوشته شده در   يکشنبه 19 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode