ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 آذر 1389     |     کد : 12844

سوگواره تجسمي 72 بغض 72بوم در تبريز آغاز به كار كرد

ششمين سوگواره هنرمندان تجسمي «72 بغض 72بوم» با حضور 280 هنرمند كشور آغاز به كار كرد.

ششمين سوگواره هنرمندان تجسمي «72 بغض 72بوم» با حضور 280 هنرمند كشور آغاز به كار كرد.

سرپرست حوزه هنري آذربايجان شرقي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز گفت: 280 هنرمند نگارگر در قالب همايش 72 بوم 72 بغض در تبريز از پيش از ظهر امروز كشيدن نقاشي،تصويرسازي، خوشنويسي و گرافيك را آغاز‌ كردند و ظهر عاشورا قلم‌هاي خود را بر زمين خواهند گذاشت.
محمد نيك نفس افزود: اين هنرمندان از استان‌هاي آذربايجان شرقي، غربي، زنجان، اردبيل، تهران، كرج و اصفهان در اين همايش حضور دارند.
وي افزود: برگزاري سوگواره تجسمي «72 بغض 72بوم» در طي سال‌هاي اخير يكي از اقدامات خداپسندانه حوزه هنري آذربايجان شرقي بوده است.
وي افزود: اين جشنواره هنر عاشورايي قالب هنري پرارزشي است كه توليد آثار مختلف هنري با مضمون ظلم‌ستيزي و عدالت خواهي را در پي دارد.
سرپرست حوزه هنري آذربايجان شرقي با اشاره به جايگاه قيام اباعبدالله الحسين(ع) در فرهنگ مردم ايران اسلامي، قيام عاشورا را از منظر هنر و به ويژه هنرهاي تجسمي قابل تأمل و تدبر ارزيابي كرد.
نيك‌نفس عمق پيام عاشورا را به اندازه تاريخ بشري دانست و گفت: خلق آثار نقاشي، تصويرسازي و خوشنويسي با محوريت عاشوراي حسيني موجب رونق هنرهاي تجسمي در گستره اسلام و تشيع خواهد شد.
وي همچنين خاطر نشان كرد: اين همايش كه تا امشب در محل مجموعه فرهنگي هنري سينما قدس برگزار مي‌شود، در روز عاشورا نيز نمايشگاه خياباني از آثار توليدي حد فاصل چهارراه شريعتي تا مصلاي امام خميني (ره) براي بازديد عزاداران حسيني برگزار مي‌شود.
نيك‌نفس هنرمندان شركت كننده در اين همايش را در رشته‌هاي نقاشي، گرافيك، خوشنويسي، حجم، نگارگري و نقاشي و خط اعلام كرد. 


نوشته شده در   چهارشنبه 24 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode