ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 آذر 1389     |     کد : 12378

همايش حقوق بشر، صلح و دوستي جهاني در تبريز برگزار مي‌شود

همزمان با روز جهاني حقوق بشر، همايش منطقه‌اي حقوق بشر، صلح و دوستي جهاني 17 آذرماه جاري با پيام دبيركل سازمان ملل متحد در تبريز برگزار مي‌شود.

 همزمان با روز جهاني حقوق بشر، همايش منطقه‌اي حقوق بشر، صلح و دوستي جهاني 17 آذرماه جاري با پيام دبيركل سازمان ملل متحد در تبريز برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي حقوق بشر اسلامي منطقه 7 كشور، حسن فرهودي‌نيا دبير علمي همايش حقوق بشر و صلح و دوستي جهاني با اشاره به اينكه در اين همايش پيام بان ‌كي مون دبيركل سازمان ملل متحد خوانده مي‌شود گفت: موسي خليل‌الهي دادستان عمومي و انقلاب تبريز، محمدحسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه مجلس و محسن عبداللهي عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي تهران، محمد رجايي‌مقدم معاون مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در اين همايش سخنراني خواهند كرد.
وي با اشاره به اينكه صلح به عنوان برجسته‌ترين و جذاب‌‌ترين انديشه مطرح در فضاي بين‌المللي و جهاني است، هدف از برگزاري اين همايش را تحقق صلح و دوستي جهاني براي ايجاد فضاي احقاق حقوق بشر دانست.
فرهودي‌نيا اظهار داشت: در صورتي كه مشتركات ميان اديان را نقطه عزيمت و آغازي براي گفت‌وگو قرار دهيم، از چالش‌هايي مانند جنگ جلوگيري مي‌شود.
اين استاد حقوق دانشگاه تبريز با اشاره به اينكه امروزه به دليل تهديدهاي نژادي، شكاف اقتصادي و مذهبي، دفاع از اعلاميه جهاني حقوق بشر ضروري است، افزود: در اين برهه از زمان دفاع از اعلاميه‌هاي جهاني حقوق بشر مي‌تواند براي كشور ما فرصت قابل توجه تلقي شود و ما با اين عمل مي‌توانيم در سطح كشورهاي جهان الگو باشيم.
دبير علمي همايش حقوق بشر، صلح و دوستي جهاني با اشاره به اينكه اين همايش در راستاي رساندن پيام صلح و دوستي همزمان با روز جهاني حقوق بشر برگزار مي‌شود، اظهار داشت: كميسيون حقوق بشر اسلامي سال گذشته با ستاد بافت قاليچه صلح و دوستي جهاني تفاهمنامه‌اي امضا كرد.
وي اضافه كرد: اخيرا اين قاليچه با حضور آقاي چون لي‌هان دبير منطقه‌اي يونسكو در تبريز رونمايي شده و قرار است قبل از نصب در سازمان ملل، مانند مشعل المپيك از 30 كشور دنيا در پنج قاره عبور داده شده و در نهايت براي نصب به سازمان ملل متحد اهدا شود.
همايش حقوق بشر، صلح و دوستي جهاني 17 آذرماه با حضور صاحبنظران و دانشجويان رشته حقوق در محل مجتمع فرهنگي هنري تبريز برگزار مي‌شود.



نوشته شده در   شنبه 13 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode