ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 آذر 1389     |     کد : 12103

مراسم عزاداري، مراسم درس گرفتن از فضيلت هاي امام حسين (ع) است .

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، مراسم عزاداري و در راس آن مراسم ظهر عاشورا را مراسم درس گرفتن از فضيلت هاي امام حسين (ع) و ياران باوفاي ايشان دانست.

در همايش مسئولان هيئت‌هاي مذهبي تبريز عنوان شد.
مراسم عزاداري، مراسم درس گرفتن از فضيلت هاي امام حسين (ع) است .
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، مراسم عزاداري و در راس آن مراسم ظهر عاشورا را مراسم درس گرفتن از فضيلت هاي امام حسين (ع) و ياران باوفاي ايشان دانست.
به گزراش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي؛ آيت الله مجتهد شبستري در همايش مسئولان هيئت هاي مذهبي شهرستان تبريز، نزديک شدن ماه محرم الحرام را فرصتي مناسب براي ترويج فرهنگ نماز و اسلام در جهان عنوان و بر لزوم تحقق اين امر تاکيد کرد.
وي با اشاره به اهداف والاي امام حسين (ع) دربرپايي قسط و عدل در جامعه و احياي فرهنگ اسلام، جاودانگي کنوني قيام عاشورا و نهضت حسيني را در حق طلبي آن امام بزرگوار و ظلم ستيزي ايشان دانست.
آيت الله شبستري افزود: ماه محرم فقط مختص سينه زني و زنجير زني نيست و بايد از اين فرصت براي ترويج مرام حسيني استفاده کرد. نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي يادآور شد: مداحان در مراسم عزاداري بايد از شعرهاي مذهبي مستند استفاده کنند، تا ميزان تاثير گذاري اين مراسم در بين قشر جوان افزايش يابد؛ که براي اين منظور ديوان اشعار شاعران عرفاني‌اي چون: سيد محمد حسين شهريار، ملا محمد فضولي و محتشم کاشاني، بهترين منبع هستند.
وي از برچيده شدن برخي تمثال هاي جعلي که برخي افراد نا آگاه، آنها را به اشتباه، به ائمه معصوم (ع) نسبت مي دادند، ابراز خوشوقتي کرده و از تلاش هاي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي و هيئت هاي مذهبي در اين رابطه، قدرداني کرد.
امام جمعه تبريز در پايان با يادآوري رعايت شئونات اسلامي عزاداري براي عزاداران حسيني، ابراز اميدواري کرد که در سايه همکاري نهادهاي ذي ربط در اين حوزه و مردم ولايت پرور آذربايجان شرقي، عزاداري هاي صورت گرفته، مورد قبول آقا اباعبدالله الحسين (ع) قرار بگيرد.


نوشته شده در   سه شنبه 9 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode