ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 بهمن 1395     |     کد : 110475

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد: جمع آوری ۱۱۰ میلیارد ریال زکات در آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره ) استان آذربایجان شرقی، از جمع آوری ۱۱۰ میلیارد ریال زکات طی ۹ ماه اول امسال در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره ) استان آذربایجان شرقی، از جمع آوری ۱۱۰ میلیارد ریال زکات طی ۹ ماه اول امسال در استان آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین دشتی ظهر جمعه در همایش زکات شهرستان اهر که در روستای آذغان برگزار شد، گفت: ۷۰ درصد زکات جمع آوری شده برای تأمین نیازمندی های فقرا و ۳۰ درصد زکات جمع آوری شده نیز بنا به نظر و تصمیم مؤدیان زکات برای پروژه‌های در حال اجراء هزینه می‌شود.
وی، افزود: در راستای اقتصادمقاومتی و برای خودکفایی و اشتغال‌زایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، برای ۳ هزار و ۲۱۵ نفر برای اجرای طرح های اشتغال زا، بیش از ۳۷۷ میلیارد ریال تسهیلات در سطح استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی، در ارتباط با احداث مسکن برای مددجویان تحت پوشش نیز گفت: در حال حاضر ۲۵۹ واحد مسکونی برای مدجویان تحت پوشش در سطح استان آذربایجان شرقی احداث می شود.
دشتی، همچنین از تشکیل شورای زکات در روستاهای استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: با تشکیل شورای زکات در اکثر روستاهای استان آذربایجان شرقی زمینه توسعه و آبادانی روستاها فراهم خواهد شد و زکات‌های جمع‌آوری شده در هر یک از روستاها بنا به تصمیم مؤدیان برای رفع نیازهای همان روستا صرف خواهد شد.
در این همایش امام جمعه شهرستان اهر نیز، از تأمین ۱۱۴ مورد جهیزیه برای نوعروسان نیازمند از محل جمع آوری زکات در ۳ سال گذشته در شهرستان اهر خبر داد.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، گفت: بیش از ۲۰۰ نوعروس هم برای تأمین جهیزیه در نوبت هستند که امیدواریم با جمع آوری زکات و یا عنایت خیران شاهد تأمین این جهیزیه ها باشیم.
وی، گفت: اگر پرداخت زکات از سوی مردم و ثروتمندان به عنوان امر الهی در اولویت قرار گیرد بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی نیازمندان در جامعه حل خواهد شد.
در این همایش فرماندار شهرستان اهر نیز، از اجرای ۲۹ پروژه عمرانی در روستاهای شهرستان اهر از محل جمع آوری زکات خبر داد.
سید محمد عابدی، گفت: این پروژه را شامل احداث مسجد، مرمت و بازسازی مسجد، شن ریزی جاده های روستایی و احداث غسالخانه می باشد.
وی، افزود: در کنار اعتبارات محدود دولتی که در بخش های مختلف اشتغال زایی، عمرانی و خدماتی هزینه می شود، مردم نیز باید پرداخت های واجب مقرر برای یک فرد مسلمان از جمله زکات را در اولویت قرار دهند تا شاهد حل مشکلات یکی پس از دیگری باشیم.


نوشته شده در   شنبه 2 بهمن 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode