ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 9 مهر 1403
دوشنبه 9 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 آبان 1394     |     کد : 167066

سبک زندگی ما بستگی به نوع نگرش مابه زندگی دارد

رییس اداره تبلیغات اسلامی هشترود درجمع نخبگان بسیجی شهرستان چاراویماق به تبیین سبک زندگی اسلامی پرداخت.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی، حجت‌الاسلام یعقوب اباذری،رییس اداره تبلیغات اسلامی هشترود درمجمع عالی بسیج وجمع نخبگان بسیجی شهرستان چاراویماق به تبیین سبک زندگی اسلامی پرداخته وگفت:عادات و سبک زندگی مردم امر مهمی است و امروز اندیشمندان غربی هم از شیوه زندگی غربی دفاع نمی کنند و آراستگی به فضائل انسانی و زندگی پرهیزکارانهنیز در نظر همه کس شرط کمال و صورتی از آن است.

اباذری همچنین گفت:آموزه های آسمانی دین اسلام، همواره هویت و شخصیت انسان را در مرکز توجه خود قرار داده وبر اساس هویتی که در پرتو دین به دست می آید، انسان، بنده ای مخلوق و مسئول در برابر اعمال خود معرفی می‌شود وچنین باوری تمام اعمال ورفتار انسانرا درقالب سبکی از زندگی با رویکردالهی به کنترل درمیاورد.

وی درادامه گفت: فرهنگی که عقبه فکری و معرفتی آن را چنین آموزه هایی تشکیل می دهد، الگوهایی را برای زیست بهتر انسان در این جهان تعریف و ارائه می‌کند که در چارچوب نظام توحیدی بوده و برخاسته از باورها و ارزش های اسلامی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اظهارکرد: سبک زندگی مبتنی بربینش توحیدی و الگوهای آن، نیازها و خواسته های انسان مسلمان و جامعه اسلامی را جهت دهی کرده و علاوه بر آن، شیوه های برآوردن این نیازها را نیز تعریف و تبیین می‌کند. مبنا قرار دادن الگوهای این سبک زندگی از سوی جامعه اسلامی، متضمن انتخاب واستفاده از ابزارها و امکاناتی است که متناسب با این الگوها باشد. پس یک جامعه دین مدار به صورت کاملاً خودخواسته، تمدن خود را به گونه ای پی ریزی می‌کند که او را در مسیر سعادت جاودان قرار دهد.

حجت‌الاسلام اباذری همچنین درخصوص موج فزاینده ی استفاده ازشبکه های اجتماعی وماهواره ها وتاثیر آنها درگسترش سبک زندگی غربی هشداردادوگفت:یکی از میدانهای نبرد بادشمن همین عرصه است ورزمندگان مبارزه با تهاجمات اینچنینی دشمن باید تخصص وانگیزه لازم رابرای مبارزه داشته باشند.


نوشته شده در   يکشنبه 24 آبان 1394  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode