ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 9 مهر 1403
دوشنبه 9 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 آبان 1394     |     کد : 166996

والدین در رشد عقلانی و شکوفایی فکری کودکان کم‌توجهی می‌کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر گفت: ذهنیت ما در بحث تربیت کودکان بیشتر از بعد علمی است ولی برای رشد عقلانی و شکوفایی فکری کم‌توجهی می‌شود.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی،حجت‌الاسلام سید محمود حسینی در جلسه بررسی مشکلات کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان اهر، اظهار داشت: خانواده‌ها و مربیان در بحث تربیتی کودکان به مسئله رشد و شکوفایی توجه بیشتری نسبت به زمان‌های قبل داشته باشند.

وی بابیان اینکه اگر والدین دست کودکان را در این برهه از زمان رها کنند آن‌ها به سمت بی‌راهه کشیده می‌شوند، افزود: متأسفانه ذهنیت ما در بحث تربیت کودکان بیشتر از بعد علمی است ولی برای رشد عقلانی و شکوفایی فکری کم‌توجهی می‌شود و اگر با همین روش پیش رویم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

حسینی تمامی قصه‌های جامعه را متشکل از دو چهره و تک‌بعدی دانست و ادامه داد: خانواده‌ها بابیان قصه‌های دو چهره‌ای تنها یک‌طرف قصه را تعریف کرده و از قسمت دوم آن غافل می‌شوند و حتی کودکان با نقاشی‌هایی که طرح می‌کنند توجه والدین بیشتر به نقاط ضعف نقاشی است. رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر با اشاره به اینکه خانواده‌ها و جامعه به‌جای ایراد گرفتن و سرکوب کردن کودکان به نحوه تربیت صحیح فرزندان توجه کنند، تصریح کرد: کودکان با ذهن خلاقی که دارند برخی مسائل را مطرح می‌کنند که والدین بدون شناختن هدف‌های کودکان خود به روحیه آن‌ها لطمه وارد کرده و به تقویت فکری کودکان و فرزندان کم‌لطفی می‌کنند.

وی بر لزوم راه‌اندازی و ایجاد مراکز سیار فرهنگی و کتابخانه در روستاهای شهرستان اهر تأکید کرد، گفت: بهترین روش برای آمادگی و تربیت فکری کودکان به‌ویژه روستایی کتاب‌های مختلف به آن‌ها ارائه دهیم ولی با توجه به اینکه این کتاب‌ها بایستی دنبال کننده هدف مشخصی باشد.

حسینی با انتقاد از اینکه مردم حاشیه‌نشین شهر اهر امکان دسترسی به کتابخانه و کتاب را ندارند، اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی در خصوص ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با توجه به نیازهای کنون جامعه باید تسریع شود.رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کردراه‌اندازی کتابخانه‌های سیار برای ارائه خدمات فرهنگی به روستائیان و مناطق بهترین ایده در جهت افزایش سطح آگاهی و فرهنگ مردم مناطق محروم است.


نوشته شده در   جمعه 22 آبان 1394  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode