ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 9 مهر 1403
دوشنبه 9 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 آبان 1394     |     کد : 166657

برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی اصول وکارکرد تشکلهای دینی وهیئات مذهبی درهشترود

کارگاه آموزشی تخصصی اصول وکارکرد تشکلهای دینی وهیئات مذهبی جهت توانمندسازی آنهادرخصوص ترویج فرهنگ تعالی بخش اهل بیت(ع)درهشترودبرگزارشد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی،حجت‌الاسلام یعقوب اباذری ریی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هشترود از برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی اصول وکارکرد تشکلهای دینی وهیئات مذهبی جهت توانمندسازی آنهادرخصوص ترویج فرهنگ تعالی بخش اهل بیت(ع)خبردادوگفت: دراین کارگاه که باحضوربیش ازیکصوپنجاه نفراز مسئولین هیئات مذهبی وتشکلهای دین وهمچنین مادحین وذاکرین برگزارشد،جت الاسلام علی رحیمی امام جمعه شهرستان هشترود در اصول و کارکردهای تشکلهای دینی و هیات مذهبی مطالب قابل توجهی زامطرح نموده و گفت: عزاداریهائی که در کشور ایران مطرح است بر اساس نظام عزاداری دینی است و از آداب و سنن و فرهنگهای قومی و محلی شکل گرفته اند.

وی اظهار کرد: هرگونه عزاداری که برپایه عزاداری دینی باشد مورد قبول است اما هیئت ها نباید اجازه دهند عزاداریهای ما دچار خدشه شود.

رحیمی افزود: مجلس عزاداری باید از پویائی لازم برخوردار باشند اما در عین حال قداست آن نیز باید حفظ شود و با بدعت های نادرست شان هیات های عزاداری را کمتر نکنیم.

امام جمعه هشترود تصریح کرد: دهه اول محرم یادگار زمان امام رضا(ع) می باشد که آن حضرت با برگزاری جلسات عزاداری در دهه اول محرم باعث ماندگاری این سنت شدند هرچند بعد از آن حضرت فرازو نشیب های زیادی صورت گرفت و حتی در زمان طاغوت اجازه عزاداری
داده نمی شد اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی مردم می توانند آزادانه عزاداری کنند.

وی تاکید کرد: تقویت دستجات عزاداری و ایجاد شور حسینی در بین مردم خوب است اما نباید از اصل عزاداری و سنت ها غافل شویم و مواظب باشیم برای آیندگان سنت غلطی باقی نگذاریم.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی عزاداریها باید برپا شوند اما نباید به بهانه این عزاداری ها موجبات سلب آسایش از شهروندان فراهم شود. افراط و تفریط در عزاداریها مورد قبول نیست و دستگاه عزاداری باید بر محوریت اهل بیت باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه با ورود برخی از آلات موسیقی فضای آلوده ای وارد دستجات عزاداری می‌شود که باید هئیت امنای دستجات عزاداری در این زمینه هوشیاری کامل داشته باشند. اگر خالصانه حرکت کنیم مجالس ما هم معنوی تر و پربرکت تر خواهد شد.

رحیمی همچنین ابراز کرد: مادحین و روحانیون مکمل یکدیگر هستند و حتما باید از وجود یکدیگر در مجالس استفاده کنند تا هم احساس در مجالس ما باشد و معرفت در بین عزاداران ایجاد شود.

دراین کارگاه حجت‌الاسلام اباذری نیز درخصوص آسیبها وتهدیدها وهمچنین نقش مهم هیئات مذهبی درگسترش فرهنگ اصیل اهل بیت ومعرفت دینی مردم وبویژه جوانان کلاس داری کرد.

درپایان سرگرد محمد تقی سلطانی،فرمانده نیروی انتظامی نیز به مباحث امنیتی هیئات عزاداری پرداخت.

گفتنی است دراین مراسم اظهارنظرهایی ازطرف شرکت کنندگان صورت گرفت.


نوشته شده در   پنجشنبه 7 آبان 1394  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode