ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 9 مهر 1403
دوشنبه 9 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 آبان 1394     |     کد : 166587

آموزش یک‌هزار و ۳۲۰ قرآن‌‎آموز درسال‌جاری

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هشترود اظهار کرد: در حال حاضر و با وضعیت موجود، ۹ خانه قرآن و ۳ مؤسسه قرآنی در هشترود فعالیت می‎‏کنند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی،حجت‌الاسلام یعقوب اباذری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار پیک هشترود با اشاره به برخی مشکلات سر راه فعالان قرآنی این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر و با وضعیت موجود، ۹ خانه قرآن و ۳ مؤسسه قرآنی در هشترود فعالیت می‎‏کنند که از ابتدای امسال یک‌هزار و ۳۲۰ قرآن‌‎آموز آموزشهای لازم را دریافت کرده و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری این رقم به دوهزار نفر قرآن‌آموز برسد.

وی قرآن کریم را بزرگ‏ترین هدیه الهى دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم برنامه نجات‌بخش براى انسان‌ها و گرانبهاترین میراث پیامبر اعظم(ص) در میان مسلمین است، بنابراین امّت اسلامى باید آنگونه که شایسته است براى استفاده از این میراث عظیم از خود همت نشان دهند.

حجت‌‎الاسلام اباذری با اشاره به برنامه‎های آموزشی در خانه‎های قرآن ادامه داد: رو خوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم و حفظ قرآن کریم از جمله گرایش‎های قرآنی برای آموزش هستند.

وی از لزوم توجه به قرآن کریم در نهادهای فرهنگی گفت و افزود: نهادهای فرهنگی باید قرآن کریم را که تجلّى‌گاه خداوند و یگانه وسیله ارتباط میان بندگان و آفریدگار جهان است به میان جوانان بیاورند و آنان را با کتاب خدا آشنا و اندیشه و عمل آنان را با قرآن هماهنگ کنند.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هشترود عنوان کرد: مهمترین راهکارهای گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در میان جوانان و خانواده‌‎ها، بهره‌گیری از امکانات سمعی و بصری، ایجاد و توسعه و حمایت از خانه‌های قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن، مفاهیم، ترجمه و تفسیر برای سطوح مختلف و اقشار مختلف روستایی، بهره‌گیری از اساتید مجرب و حافظ قرآن برای آموزش و… است.

وی با تأکید براینکه قرآن مقدس بوده و مانند نوری برای انسان است که باعث اصلاح روحی و روانی افراد می‌شود، ادامه داد: اگر آموزه‌‎های قرآنی در جامعه پیاده و مردم به حفظ قرآن اهتمام داشته باشند، آن جامعه منور به نور قرآن و الطاف باقیه الهی خواهد شد.

اباذری همچنین با اشاره به عمده‎ترین مشکلات فعالان قرآنی هشترود گفت: کمبود نیروی انسانی و ناچیز بودن حمایت مالی مهم‎ترین نیازهای فعالان
عرصه قرآنی هشترود قلمداد می‎شوند که در بسیاری مواقع این مشکلات مانع افزایش برنامه‎های قرآنی و ترویج هرچه بیشتر معارف والای قرآن در بین اقشار مختلف مردم این شهرستان می‎شود.


نوشته شده در   دوشنبه 4 آبان 1394  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode