ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 9 مهر 1403
دوشنبه 9 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 مهر 1394     |     کد : 166124

لزوم مشارکت کشورهای مسلمان در مدیریت مراسم حج

خطیب جمعه هشترود گفت: مکه و مدینه جزو جغرافیای وسیع جهان اسلام محسوب می‌شود و باید تمامی کشورهای مسلمان در مدیریت آن سهیم باشند تا این تلفات عمدی هم بوجود نیاید.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی، حجت‌الاسلام علی رحیمی امام جمعه شهرستان هشترود در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: عید غدیرخم عیدالله الاکبر است چراکه فرامین خداوند در آن روز تکمیل شده و مسلمانان نباید این روزها را به غفلت بگذرانند.

 وی همچنین با تبریک هفته دفاع مقدس اظهارکرد: در دوران جنگ تحمیلی تمامی دشمنان اسلام از سراسر جهان جمع شدند تا اسلام ناب محمدی را محو کنند وگرنه آنها با اسلام آمریکائی کاری ندارند. اما ملت غیور ایران با رهبری حضرت امام(ره) شجاعانه از شرافت دین اسلام دفاع کردند و نگذاشتند از تاریخ محو شود.

رحیمی افزود: امروز خداوند رعب و وحشت ازعظمت ایران اسلامی را در دل دشمنان قرار داده که نمی توانند هیچ اقدام خصمانه ای انجام دهند.

 خطیب جمعه هشترود با اشاره به اتفاقات روزهای گذشته مکه و کشته شدن حجاج تصریح کرد: آل سعود وحشیانه ترین مدیریت را در حرمین شریفین به اجرا گذاشته است. متاسفانه در زمان کنونی تمامی آثار اسلامی در آنجا نابود شده اند و آل سعود ریشه اصلی مکتب اسلام را خشکانده و معنویت آن را نیز از بین برده است.

 وی ادامه داد: اسلامی که آل سعود ارائه می دهد جز قتل و خونریزی نیست و تشکیل گروههای تکفیری و داعشی و … زائیده تفکر آل سعودی است.

 حجت‌الاسلام رحیمی تاکید کرد: مجموعه ای از شرایط اقتضا می‌کند که آل سعود توانائی مدیریت حرمین شریفین را ندارد. مکه و مدینه ارثیه پدری آل سعود نیست و حضور عموم مسلمین در آنجا نیز بدلیل علاقه شرعی و معنوی است.

امام جمعه هشترود خاطرنشان کرد: مکه و مدینه دارای محدودیت جغرافیائی نیست و جزو جغرافیای وسیع جهان اسلام محسوب می‌شود و باید تمامی کشورهای مسلمان در مدیریت آن سهیم باشند تا این تلفات عمدی هم بوجود نیاید.

 وی بیان کرد: سوءمدیریت آل سعود باعث شده چندین هزار نفر جان خود را در پاکترین مکان از دست بدهند و این تضییع حقوق بشر است و از رئیس جمهور کشورمان می خواهیم حتما از تریبون سازمان ملل از حقوق این افراد دفاع کنند و پیگیر این موضوع باشند.


نوشته شده در   جمعه 10 مهر 1394  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode