ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 9 مهر 1403
دوشنبه 9 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394     |     کد : 165248

امام جمعه هشترود: دهه‌ کرامت فرصتی مناسب برای تقویت فرهنگ معنویت و اشاعه سیره ائمه معصومین(ع) است

امام جمعه هشترود گفت: دهه‌ کرامت را فرصتی مناسب برای تقویت فرهنگ معنویت و اشاعه سیره ائمه معصومین(ع) در جامعه و بهترین شیوه معرفت افزایی توسل و درخواست از اولیاء الهی است.



امام جمعه هشترود گفت: دهه‌ کرامت را فرصتی مناسب برای تقویت فرهنگ معنویت و فرصتی برای اشاعه سیره ائمه معصومین(ع) در جامعه وبهترین شیوه معرفت افزایی توسل و درخواست از اولیاء الهی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اذربایجانشرقی،حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود گفت: دهه کرامت از روزتولد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و در روز تولد امام رضا(ع) پایان می‌یابد، این دهه فرصت مناسبی برای معنویت افزایی است.

وی دهه‌ کرامت را فرصتی مناسب برای تقویت فرهنگ معنویت و فرصتی برای اشاعه سیره ائمه معصومین(ع) در جامعه خواند و ادامه داد:بهترین شیوه معرفت افزایی توسل و درخواست از اولیاء الهی است.

حجت‌الاسلام رحیمی امامان معصوم را واسطه فیض الهی عنوان کرد و ابراز داشت: زیارت ائمه معصومین(ع) و حضور در حرم شریف آن بزرگواران یک فرصت مناسبی برای تقویت ارتباط معنوی و انگیزه دینی برای مؤمنان است.

وی افزود: آنچه از معارف الهی و فرهنگ تشیع از امام رضا(ع) به مارسیده است را می توان در دهه کرامت با عنوان آموزه ها و مهارت
های زندگی دینی در مکتب رضوی تبیین گردد و از این فرصت مناسب در فرهنگ سازی سبک دینی زیستن بهره جست.

امام جمعه هشترود با اشاره به ابعاد مختلف زندگانی بشر، تصریح کرد: چهار چوب سازی و تبیین ابعاد ارتباطات فردی، الهی و اجتماعی و شیوه های رفتاری و حقوق فردی، الهی و اجتماعی را می توان با بهره گیری از فرهنگ رضوی نشر داد.

وی مدارا با مردم را در آموزه های دینی مورد تأکید قرار داد و اذعان داشت: بشر امروز به جهت برخی چالش های مهندسی نشده دنیای مدرن از کم حوصلگی در برخورد ها رنج می برد، اما مسأله مدارا یک مسأله محوری و اساسی در اخلاق رضوی است.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: بنابراین فرصت دهه کرامت در فرهنگ سازی با عنوان مکتب رضوی باید مغتنم گرفته شود، آن چه از آموزه های این مکتب مهم و اساسی است سعادت بخشی و فلاح اخروی در سایه فرهنگ رضوی است.


نوشته شده در   سه شنبه 3 شهريور 1394  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode