ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 9 مهر 1403
دوشنبه 9 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 فروردين 1394     |     کد : 161520

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) درروستای اکیذگنبذی

حجت‌الاسلام اباذری باحضوردرمسجدامام زمان(عج)روستای اکیذگنبذی درجمع خواهران عزاداران این روستا درخصوص فضایل وشخصیت صدیقه کبری(س)سخنرانی کرد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی،حجت‌الاسلام یعقوب اباذری،رییس اداره تبلیغات اسلامی،دربعدازظهرروزسه شنبه۴فروردین همزمان باسالروزشهادت حضرت زهرا(س)باحضوردرمسجدامام زمان(عج)روستای اکیذگنبذی درجمع خواهران عزادار این روستا به تبیین الگوهای رفتاری حضرت زهرا(س)درحوزه خانواده پرداخت.

حجت‌الاسلام اباذری دراین مراسم گفت:کانون خانه و خانواده مقدس ترین مکان برای رشد انسانها و مکتب تربیتی برای اداره امور اجتماعی به حساب می آید. کسانی که در این آموزشگاه، با اصول صحیح انسانی تربیت گردند، بدون تردید در اصلاح خود و جامعه خود می توانند نقش اساسی داشته باشند.

وی بااشاره نقش مادری درنظام خانواده افزود: نقش مادر، در رشد و تکامل تربیت شدگان اعضای خانواده، فوق العاده بیشتر است و لذا هر چه مدیریت و آگاهی او در این زمینه مطلوب باشد، تربیت شده گان آن کانون به همان نسبت ارزشمند خواهند بود.

وی همچنین گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) هر چند در سنین جوانی به خانه علی (ع) انتقال یافت و با مشکلات فراوان اقتصادی مواجه شدو در یک خانه محقر استیجاری، منزل گزید ولی هرگز محرومیت رفاهی را به رخ علی (ع) نکشید.اباذری درادامه بیان کرد:حضرت فاطمه (س) در حفظ حریم خانواده به‌ویژه شوهرش فوق العاده حساس بود و تمام مشکلات و نارسائیها را تحمّل کرد، ولی خم به ابرو نیاورد و آبروی علی (ع) را حفظ کردو با مدیریت صحیح خانه داری عشق و علاقه شدید علی (ع) را به خود جذب کرد و تمام آن کمبود ها را با صفای درونی جبران نمود و بچه های بی نظیری به جامعه تحویل داد.

اباذری همچنین بااشاره به مکارم اخلاقی آنحضرت دربرخوردبامسایل روزمره زندگی گفت: حضرت زهرا (ع) علاوه بر این که امور مربوط به خانواده را در داخل و خارج خانه با شوهرش تقسیم کرده بود، با خادمه اهل بیت (جناب فضّه) نیز کار های خویش را به طور منظّم و متناوب انجام می دادندو اگر فضّه یک روز کار می کرد، روز دیگر استراحت می‌نمود و حضرت خود به کارها می پرداخت واین نشان ازروحیه بالای عدالت محوری وایثاربی بی دوعالم است.


نوشته شده در   پنجشنبه 6 فروردين 1394  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode