ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 9 مهر 1403
دوشنبه 9 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 7 آبان 1393     |     کد : 156957

برگزاری همایش امربه معروف ونهی ازمنکردرشهرستان هشترود

به مناسبت ماه محرم الحرام وآغازهفته امربه معروف ونهی ازمنکرهمایش بزرگ امربه معروف ونهی ازمنکردرشهرستان هشترودبرگزارشد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی،حجت‌الاسلام یعقوب اباذری ازبرگزاری همایش بزرگ امربه معروف ونهی ازمنکردرشهرستان هشترود به مناسبت ماه محرم الحرام وآغازهفته امربه معروف ونهی ازمنکر درروز(یکشنبه۳آبان) به همت اداره تبلیغات اسلامی و سپاه ناحیه هشترودخبردادوگفت:این همایش که باحضور جمعی از امامان جماعت, هیئت امنای مساجد و مداحان اهل بیت(علیهم السلام)،هیئت های مذهبی،وشاعران شعرآیینی وفرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج این شهرستان وبه همت اداره تبلیغات اسلامی وسپاه ناحیه هشترود برگزارشد؛به بحث و تبادل نظر پیرامون فریضه امر به معروف و چگونگی برگزاری برنامه های عزاداری در این ماه پرداختند.

حجت‌الاسلام سید سعید رشادی در این همایش ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) گفت: راه امام حسین(ع) روز به روز درخشانتر خواهد شد چون اراده خداوند در این است. مداح و شاعر بودن برای حضرت سیدالشهدا(ع)و عزاداری کردن برای وی توفیقی الهی است و باید شکر آن را بجای آورد.

وی افزود: نباید ثواب عزاداریهای خود رابا برخی اعمال باطل کنیم. کاری نکنیم که نهضت و قیام عاشورا زیر سوال برود. باید دررابطه با شیوه برگزاری عزاداریها از بزرگان درس بگیریم. برخی از خرافه گریها مانندقمه زنی چون هم به بدن ضرر می رساند حرام است و از طرفی باعث سوء استفاده دشمن می‌شودو چهره اسلام و شیعه را تخریب می‌کند و جدا باید جلوی آن گرفته شود.

رشادی تاکید کرد: روسای هیئت ها باید دربرنامه های خود جدی باشند و کنترل هیئت ها را در دست بگیرند و عزاداریهای خود را نیزبا برنامه انجام دهند. همه باید سعی کنیم تجمع عزاداران در روز عاشورا به بهترین نحوانجام بگیرد و آن را بصورت منسجم برگزار کنیم. در این کار نیز باید روسای هیئت ها پیشقدم باشند.

دراین همایش حجت‌الاسلام اباذری ضمن تقدیرازشرکت کنندگان توصیه های لازم رادرخصوص برگزاری مراسمات عزاداری محرم ابراز داشته وخواستاراستفاده های معرفتی لازم ازنهضت عاشورای حسینی شد.

گفتنی است این همایش بصورت دوسویه بوده واعضاء شرکت کننده درهمایش نظرات وپیشنهادات خودراارائه دادند.


نوشته شده در   چهارشنبه 7 آبان 1393  توسط   هشترود هشترود   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode