ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 مهر 1389     |     کد : 9921

امام جمعه مهربان: ارتباط صميمي با جوانان مهم‌ترين انتظار رهبري از ائمه جمعه است

امام جمعه مهربان گفت: ارتباط صميمي و نزديك با جوانان و ايجاد وحدت در جامعه و غافل نشدن از طراحي‌هاي دشمن از مهم‌ترين انتظارات مقام معظم رهبري از ائمه جمعه كشور است.

 امام جمعه مهربان گفت: ارتباط صميمي و نزديك با جوانان و ايجاد وحدت در جامعه و غافل نشدن از طراحي‌هاي دشمن از مهم‌ترين انتظارات مقام معظم رهبري از ائمه جمعه كشور است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت‌الاسلام سيدعلي خاكپور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مهربان، ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، با اشاره به برگزاري بيست و يكمين گردهمايي ائمه جمعه سراسر كشور در تهران، حضور در مرقد مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) و تجديد بيعت با آرمان‌هاي والاي حضرت امام راحل (ره) و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و ديدار با ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي را از مهم‌ترين برنامه‌هاي برگزار شده در طول سه روز گردهمايي ائمه جمعه كشور عنوان كرد.
وي افزود: مقام معظم رهبري در جمع ائمه جمعه سراسر كشور با تبين جايگاه بسيار مهم و تاثيرگذار نماز جمعه در ابعاد مختلف فردي، اجتماعي، سياسي، ديني و بين‌المللي مهم‌ترين وظايف ائمه جمعه را توجه بيش از پيش اين جايگاه والا، آگاهي از واقعيت‌هاي روز جامعه، غافل نشدن از طراحي‌هاي دشمن، ارتباط نزديك و صميمي با جوانان و استفاده از ابتكار و توانايي‌هاي آنان بيان فرمودند.
امام جمعه مهربان شنيدن سخن جوانان و شبهه‌زدايي را از مهم‌ترين وظيفه ائمه جمعه از ديدگاه مقام معظم رهبري دانست و افزود: مقام معظم رهبري با طرح اين سئوال كه امروز مهم‌ترين نقطه‌اي كه دشمن بر آن متمركز شده، كدام نقطه است، فرمودند: جوانان كه اكثريت جمعيت كشور را تشكيل مي‌دهند اصلي‌ترين هدف دشمن هستند، زيرا جوان موتور پيش برنده كشور است.
خاكپور تصريح كرد: تاكيد مقام معظم رهبري بر ارتباط صميمي با جوانان بود و معظم‌له فرمودند: بايد جوانان را از آسيب خطرهاي دشمن حفظ كرد كه يكي از راه‌هاي آن، ارتباط مستمر و هدايتگر ائمه جمعه با جوانان است و بايد با جوانان رفيق بود و حرف و سخن آنان را شنيد و راه را براي حضور آنان در عرصه‌هاي مختلف باز كرد.
خطيب جمعه مهربان در ادامه حضور رئيس جمهور ايران اسلامي دكتر احمدي‌نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل را غرورآفرين و عزتمندانه دانست و اظهار داشت: رئيس‌جمهور پرتلاش و انقلابي كشورمان از موضع خلاق و مبتكرانه و در عين حال عزتمندانه مواضع خود را دنبال كرد و در يك فضاي منطقي نظام سلطه را به چالش كشاند و روابط حاكم بر قدرت در نظام جهاني را با سؤال‌هاي جدي مواجه كرد و آن چيزي كه رئيس جمهور به عنوان نماينده ملت ايران در نيويورك مطرح كرد از ابتكار و خلاقيت خوبي برخوردار بود.
امام جمعه مهربان ديانت، عزت و اقتدار را سه ويژگي برجسته نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران دانست و با تبريك پيشاپيش هفته نيروي انتظامي تصريح كرد: امنيت، آسايش و رفاه مردم مرهون زحمات نيروهاي زحمت كش نظامي و انتظامي است و زحمات نيروي انتظامي در برقراري و تامين امنيت و آسايش مردم در شهرها بسيار مشهود است.
خاكپور با اشاره به اين كه نور اسلام و قرآن خاموش نشدني است و تمام هويت و افتخار ما به قرآن، دين اسلام و معارف اهل بيت است، تصريح كرد: بنا به اعلام منابع خبري در آمريكا، پس از اعلام قرآن سوزي از سوي يك كشيش نماي مسيحي و توهين به قرآن در روزهاي بعدي، گرايش به اسلام گسترش يافته و تاكنون تنها در پايتخت آمريكا 180 نفر مسلمان شده‌اند.
خطيب جمعه مهربان افزود: آنچه اعجاب‌آور است، اين است كه تازه مسلمانان آمريكايي خود به مبلغان ديني تبديل مي‌شوند و اسباب گسترش بيشتر اسلام را فراهم مي‌كنند.


نوشته شده در   جمعه 9 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode