ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 25 اسفند 1402     |     کد : 203210

امام جمعه تبریز:

دولت باید نقش حکمرانی اقتصادی خود را به بهترین شکل ایفا کند

امام جمعه تبریز گفت: دولت باید نقش حکمرانی اقتصادی خود را به بهترین شکل ایفا کند و نظارت بر بازار را جدی بگیرد چراکه نظارت نقش پیشگیری دارد.

امام جمعه تبریز گفت: دولت باید نقش حکمرانی اقتصادی خود را به بهترین شکل ایفا کند و نظارت بر بازار را جدی بگیرد چراکه نظارت نقش پیشگیری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ی تبریز اظهار کرد: امسال در حالی به مهمانی خداوند متعال وارد شده‌ایم که متأسفانه بشریت شاهد یکی از بزرگترین جنایات و نسل کشی‌های تاریخ خود است.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن در اولین روز ماه رمضان اشاره کرد و افزود: دنیای اسلام مکلف است تکلیف دینی خود را به هر نحوی که می‌تواند ادا و به مردم مظلوم غزه کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه بیش از ۳۱ هزار نفر از فلسطینی‌ها در غزه شهید شدند، گفت: متأسفانه مردم مظلوم فلسطین و غزه با شرایط بحرانی روبه رو هستند و ویرانه‌های بسیاری در این منطقه بر جای مانده است.

خطیب نماز جمعه تبریز اذعان کرد: به گفته سازمان ملل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، ۸۵ درصد جمعیت منطقه را با بحران کمبود مواد غذایی و آب سالم مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی و جریانات مردمی باید مطالبه توقف جنگ را با قدرت بیشتری پیگیری کنند، گفت: دولت‌های اسلامی باید با قطع روابط سیاسی و اعتراض بدون لکنت به جنایات رژیم صهیونیستی این رژیم وحشی را متنبه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: باید هزینه کمک برخی حاکمان اسلامی به رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در بین افکار عمومی بالا رود چراکه شرط نابودی این رژیم ایجاد گرایش عمومی و اتحاد در بین مسلمانان است که دولت‌ها باید زمینه وحدت عمومی را مهیا کنند.

وی به کنترل قیمت‌ها در ماه رمضان و عید نوروز اشاره کرد و گفت: تقارن ماه رمضان با عید نوروز به معنی افزایش نیاز مردم به مایحتاج عمومی، خوراک و پوشاک است. بازار شب عید همواره یکی از دغدغه‌های جدی مردم است.

وی ادامه داد: دولت باید نقش حکمرانی اقتصادی خود را به بهترین شکل ایفا کند و نظارت بر بازار را جدی بگیرد چراکه نظارت نقش پیشگیری دارد.

وی با بیان اینکه اصناف باید مراعات حال مردم را کنند، خاطر نشان کرد: بازاریان تبریز عموماً اهل انصاف و مروت هستند، آنچه که مهم است این که روح تعامل و همیاری در جامعه جاری باشد و در ماه رمضان همه ما سفارش به رحم و انصاف شده‌ایم.

وی به نهضت ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و ادامه داد: نهضت ملی نفت در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ با حضور و فداکاری مردم، رهبریت، همبستگی مقطعی بخشی از نخبگان و خواص جامعه مثل دکتر مصدق و گروه فداییان اسلام به پیروزی رسید.

وی افزود: آیت الله کاشانی در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۳۱ در پاسخ به سوال یک خبرنگار از ایشان درباره مذاکرات دکتر مصدق و سفیر آمریکا در مورد نفت ایران سوال کرد، وی در جواب چنین گفت، من هم شنیده‌ام که مذاکراتی درباره نفت در جریان است ولی آنچه می‌گوئیم این است که ما باید پایه‌های اقتصادی خود را طوری بگذاریم که احتیاج به درآمد نفت نداشته باشیم. این سند ثابت می‌کند آیت الله کاشانی نخستین شخصیت تراز اول سیاسی ایران بود که مساله اقتصاد بدون نفت را مطرح کرد و از مسؤولین و برنامه‌ریزان اقتصادی کشور خواست تا برنامه‌های برای اجرای این پیشنهاد طراحی کنند.

 


نوشته شده در   جمعه 25 اسفند 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode