ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 مهر 1389     |     کد : 9920

آيت‌الله شبستري:‌ از حمايت رئيس جمهور از بعضي‌ اشخاص انتقاد داريم

امام جمعه تبريز با بيان اينكه به برخي سخنان رئيس ‌جمهور و همراهي و حمايت رئيس‌ جمهور از بعضي اشخاص انتقاد داريم، گفت: سخنان رئيس ‌جمهور در سازمان ملل كه مشروعيت كشورهاي سلطه‌جو را زير سؤال برد كمال تقدير و تشكر را داريم.

امام جمعه تبريز با بيان اينكه به برخي سخنان رئيس ‌جمهور و همراهي و حمايت رئيس‌ جمهور از بعضي اشخاص انتقاد داريم، گفت: سخنان رئيس ‌جمهور در سازمان ملل كه مشروعيت كشورهاي سلطه‌جو را زير سؤال برد كمال تقدير و تشكر را داريم.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر ضمن قدرداني از تلاش‌هاي نيروي انتظامي در تامين امنيت كشور گفت: برخورد با بدحجابي علاوه بر وظيفه شرعي، وظيفه قانوني نيروي انتظامي و دستگاه قضايي بوده و ملت انتظار دارند بيش از گذشته در اين امر تلاش و اقدام جدي كنند.

* اقدام جدي نيروي انتظامي در برخورد با بدحجابي
وي با بيان اينكه نظم و امنيت در جوامع بشري دو مقوله بسيار مهمي هستند كه نبود آنها امنيت جامعه را در معرض خطر قرار مي‌دهد، افزود: براي به ثمر رسيدن انقلاب شكوهمند ايران اسلامي و دستاوردهاي آن تلاش‌ها و هزينه‌هاي بسياري شده است و نيازمند حفاظت از اين دستاوردها و ارزش‌ها هستيم كه وظيفه حفظ آنها بر عهده شما‌ست.
خطيب جمعه تبريز حفظ امنيت و نظم در جامعه را يك تكليف الهي قلمداد كرد و اظهار داشت: در اين صورت است كه تمام مأموريت‌هاي شما با قرب‌الهي و موفقيت به انجام مي‌رسد.
آيت‌الله شبستري در بخش ديگري از سخنان خود اقدام‌هاي نيروي انتظامي استان را در امر مبارزه با مواد مخدر را ستود و گفت: دشمنان ايران اسلامي غيرت ديني جوانان اين مرز و بوم را هدف قرار داده‌اند و مي‌خواهند با استفاده از مواد مخدر جوانان را منحرف و منافع خود را در منطقه تامين كنند كه اين امر وظيفه نيروي انتظامي را در مقابله با تحقق اين هدف دشمنان دو چندان مي‌كند.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي با اعلام اينكه كنترل امنيت اخلاقي و مقابله با بدحجابي از عوامل اصلي امنيت و آرامش در جامعه است، تصريح كرد: ملت آذربايجان به ويژه تبريز از مسئولان انتظامي و دستگاه قضايي استان انتظار دارند با توجه به اينكه برخورد با بدحجابي علاوه بر وظيفه شرعي، وظيفه قانوني آنان است در اين زمينه بيش از گذشته تلاش و اقدام جدي كنند.
نماينده ولي فقيه در ادامه با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور اسلامي ايران در سازمان ملل گفت: احمدي‌نژاد در سخنراني شيواي خود در مجمع عمومي سازمان ملل، مشروعيت كشورهاي سلطه‌جو را زير سؤال برد.
وي ادامه داد: رئيس جمهور با بيانات قاطع و روشنگرانه خود در مجمع عمومي سازمان ملل نشان داد رهرو واقعي آرمان‌هاي امام راحل در مبارزه با استكبار جهاني است.
خطيب جمعه تبريز با اشاره به افشاگري توطئه 11 سپتامبر از طرف احمدي‌نژاد در سازمان ملل، تبيين مواضع جمهوري اسلامي ايران را كه از يك تريبون رسمي صورت مي‌گرفت، ستود.
آيت‌الله شبستري خاطر‌نشان كرد: اين افشاگري‌ها از سوي اشخاص مختلف پس از اين حادثه صورت گرفته بود اما اين افشاگري از يك تريبون رسمي و‌ آن هم سازمان ملل صورت نگرفته بود، به طوريكه اين امر موجب شد رئيس‌جمهور آمريكا به رسانه دولتي انگليس بي‌بي‌سي فارسي متوسل شد تا عملكرد دولت آمريكا را توجيه كند.
وي همچنين با ارائه گزارشي از همايش ائمه جمعه كشور، ديدار با رهبري را ارزشمند و طرح مباحثي با حضور روساي سه قوه در اين همايش را مثبت ارزيابي كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در ديدار ائمه جمعه بر جايگاه خاص نماز جمعه به عنوان فريضه‌اي عبادي و سياسي تاكيد كردند.
آيت‌الله شبستري ادامه داد: وحدت فكري و اعتقادي مسلمانان در نماز جمعه بيشتر متجلي مي‌شود به همين دليل دشمن همواره از برپايي چنين جمعي كه به دور هم گرد آمده و صادقانه پيشاني بر روي زمين مي‌سايند تا شكرگزار خداوند باشند، ترس و واهمه داشته است.
نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: چون نماز جمعه حول محور ولايت شكل مي‌گيرد، بيشترين توفيق را در وحدت آفريني و انسجام جامعه داشته و دارد و در انقلاب اسلامي همواره چون سنگري مستحكم نقش خود را ايفا كرده است.
وي با بيان اينكه نماز جمعه حلقه اتصال حكومت و مردم است، گفت: نماز جمعه در انقلاب اسلامي يعني كانون حركت، پويايي و مانور قدرت در مقابل دشمن.

* ارتباط صميمي ائمه جمعه با جوانان
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار ائمه جمعه سراسر كشور تصريح كرد: ارتباط صميمي و نزديك با جوانان و ايجاد وحدت در جامعه و غافل نشدن از طراحي‌هاي دشمن از مهم‌ترين انتظارات مقام معظم رهبري از ائمه جمعه كشور بود.
وي با بيان اينكه جوانان هدف اصلي دشمنان هستند، تصريح كرد: جوانان موتور پيشبرنده كشور هستند و راه را بايد براي جوانان باز و ارتباط صميمي و نزديك با آنها داشت و به سؤال‌هاي آنان جواب داد.
آيت‌الله شبستري با انتقاد از افرادي كه جوانان فعلي را كمتر از جوانان دوران دفاع مقدس مي‌دانند، خاطر‌نشان كرد: بعضي‌ها فكر مي‌كنند انقلابيون فقط مربوط به ابتداي انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند، اما جوانان فعلي با اين همه وسوسه، شيطنت‌ها، هجمه‌هاي دنياي غرب بر روي جوانان باز هنگامي كه پاي انجام وظيفه و دفاع از اسلام و ولايت مي‌رسد، جانفشاني مي‌كنند.
وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به گوشه‌هاي از زندگاني رئيس مذهب جعفري اشاره كرد و گفت: امام صادق (ع) در همه علوم سرآمد دانشمندان جهان است.
آيت‌الله مجتهد شبستري با اشاره به فضايل اخلاقي و علمي آن امام همام يادآور شد: امام جعفر صادق (ع) در تبيين و ترويج معارف شيعه نقش بسزايي داشتند و پيروان مكتب جعفري بايد اهتمام بيشتري در فراگيري و عمل به اين معارف داشته باشند.


نوشته شده در   جمعه 9 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode