ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 مهر 1389     |     کد : 9715

امام جمعه مهربان: دفاع مقدس جهاد ديني و ملي ملت ايران بود

امام جمعه مهربان گفت: دفاع مقدس جهاد ديني و ملي ملت ايران در برابر تجاوز دشمن به حريم كشور ايران اسلامي بود.

 امام جمعه مهربان گفت: دفاع مقدس جهاد ديني و ملي ملت ايران در برابر تجاوز دشمن به حريم كشور ايران اسلامي بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت الاسلام و المسلمين سيدعلي خاكپور امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر مهربان كه با حضور گسترده اهالي مؤمن و انقلابي شهرهاي مهربان، شربيان، دوزدوزان و روستاهاي تابعه مهربان در مسجد جامع مهربان برگزار شد، ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، با قدرداني از حضور گسترده اهالي مؤمن و انقلابي مهربان در راهپيمايي محكوميت هتك حرمت به قرآن كريم، تصريح كرد: از تمام وجدان‌هاي بيدارجهان حتي غيرمسلمان آزاده انتظار داريم به شدت در برابر اينگونه حركات گستاخانه موضع‌گيري كرده و دولت آمريكا را براي برخورد و مجازات با عوامل آن سخت تحت فشار قرار دهند.
امام جمعه مهربان با گراميداشت هفته دفاع مقدس و تبريك آغاز هفته دفاع مقدس به تمام رزمندگان، سپاهيان جان بركف، بسيجيان مخلص و دلاورمردان ارتش اسلام اظهار داشت: دفاع مقدس جهاد ديني و ملي ملت ايران در برابر تجاوز دشمن به حريم كشور ايران اسلامي بود.
خاكپور تقوا در عمل و كار، درستي و استقامت در عمل و كار و انگيزه عمل داشتن را سه عامل پيروزي كشورمان در برابر تجاوزات دشمن دانست و افزود: دفاع مقدس درسي بزرگ در تاريخ كشورمان بود، چرا كه در تمام جنگ‌هاي قبلي كه كشورمان در آْن درگير شده بود، بخشي از خاك كشور به دست متجاوزان افتاده بود ولي در 8 سال دفاع مقدس يك‌وجب از خاك كشور نيز به دست دشمن نيافتاد و در واقع دوران 8 سال دفاع مقدس تنها دوراني است كه در آن كشورمان با شجاعت و استقامت از تماميت ارضي كشورمان دفاع كرده است و اجازه نداده يك وجب از خاك كشور دست متجاوزان بيفتد.
خطيب جمعه مهربان، آشنا كردن نسل جوان با حقاق و واقعيت‌هاي 8 سال دفاع مقدس را از ضروريات دانست و افزود: بايد جوانان را با دفاع مقدس آشنا كرده و نسل‌هاي جوان و همچنين آينده را با فرهنگ ايثار و شهادت بيشتر آشنا كنيم.
امام جمعه مهربان اشغالگري را كار هميشگي آمريكا دانست و با اشاره به سالگرد لشكركشي و حمله آمريكا به افغانستان اظهار داشت: آمريكا به بهانه مبارزه با تروريسم در سال 2001 ميلادي بعد از جريان حوادث 11 سپتامبر سال 2001 كه ابعاد مختلف آن هنوز هم در هاله‌اي از ابهام قرار داشته و بسياري از تحليل‌گران مطلع، دست ناپاك صهيونيسم بين‌الملل در آن واقعه را آشكارا مشاهده مي‌كنند كه با هدف شعله‌ور ساختن آتش اسلام ستيزي در جهان غرب صورت گرفت، به افغانستان حمله كرد كه هنوز تبعات آن در افغانستان ادامه دارد و حتي در روز رأي‌گيري انتخابات پارلماني افغانستان 93 مركز رأي‌گيري مورد حمله قرار گرفت كه همه اينها منشأ خارجي داشته و عامل اصلي آن اشغالگران خارجي است.
خاكپور سفر پر خبر و بركت رياست جمهوري به آمريكا و حضور عزت‌مندانه در اجلاس عمومي سازمان ملل را از مهم‌ترين اخبار جهان در چند روز گذشته عنوان كرد و گفت: رئيس‌جمهور كشورمان با حضور عزتمندانه خود در اجلاس عمومي سازمان ملل پيام صلح و دوستي ايرانيان را به جهانيان ابلاغ و چندين ديدار مهم با مقامات ديگر كشورها داشت.
خطيب جمعه مهربان به ديدار نمايندگان مجلس خبرگان رهبري با ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي اشاره و افزود: مقام معظم رهبري در ديدار نمايندگان مجلس خبرگان رهبري نكات مهمي را بيان فرموده و تصريح كردند: كه شعارهاي انقلاب امروز زنده است و تحريم‌ها، تهديدها و فشارها بر عليه ايران اسلامي محكوم به شكست است.
امام جمعه مهربان توهين به قرآن را از ديدگاه مقام معظم رهبري در داشتن ريشه سياسي عنوان كرد و افزود: توهين به قرآن ريشه سياسي دارد و دست وهابيون در پشت پرده توهين و اهانت به قرآن قرار دارد و براي اختلاف افكندن بين مسلمانان و مسيحيان اين اقدامات صورت مي‌گيرد.
خاكپور سالروز شهادت سرداران رشيد اسلام شهيدان فكوري، جهان آراء، فلاحي، نامجو و كلاهدوز در سانحه سقوط هواپيماي ارتش در سال 1360 گرامي داشت و به روح مطهر شهداي 8 سال دفاع مقدس و اين سرداران والامقام دورود و صلوات فرستاد.
امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با تبريك بازگشايي مدارس و آغاز بهار تعليم و تربيت، الگو بودن معلم در تمام عرصه‌ها را يادآور و تأكيد كرد: معلمان هدف والايي دارند و بايد نيروي فكري متعلم را پرورش و استقلال داده و قوه ابتكار او را زنده كند.
خطيب جمعه مهربان افزود : امروز جامعه بدون پشتوانه علمي مؤثر و ارزشمند نيست و بسياري از شئون حيات اسلام به علوم مختلف وابسته است و انجام وظايف فردي و اجتماعي هر چند در مسائل خودسازي و رسيدن به كمالات معنوي و انساني باشد با چراغ علم ميسر است.
وي تصريح كرد: تعليم تاباندن نور علم و دميدن روح حيات و تعلم رها شدن از گرداب نادانسته‌هاست.


نوشته شده در   شنبه 3 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode