ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 مهر 1389     |     کد : 9714

امام جمعه مراغه: مردم و مسئولان مواظب ستون پنجم دشمنان باشند

امام جمعه شهرستان مراغه با محكوم كردن بمب‌گذاري در رژه مهاباد از مردم و مسئولان خواست مواظب نقشه و توطئه‌هاي دشمنان و ستون پنجم آنان باشند.

امام جمعه شهرستان مراغه با محكوم كردن بمب‌گذاري در رژه مهاباد از مردم و مسئولان خواست مواظب نقشه و توطئه‌هاي دشمنان و ستون پنجم آنان باشند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مراغه، حجت الاسلام محمدتقي پورمحمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر، روي‌آوردن به شيوه‌هاي تروريستي نشانه عجز و ناتواني دشمن در مقابل ملت ايران است.
وي تصريح كرد: دشمنان به دليل نداشتن قوت قلب و قدرت ايمان و عقيده، تنها در پناه اسلحه جنگيده و هيچگاه به پيروزي نمي رسند.
پورمحمدي تأكيد كرد: ما ضمن تسليت به خانواده‌هاي شهداي اين حادثه غم‌انگيز از مسئولان كشور مطالبه مي‌كنيم كه عوامل اصلي اين حادثه را دستگير و به سزاي اعمالشان برسانند.
نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري همچنين با گراميداست 8 سال دفاع مقدس تصريح كرد: حديث 8 سال دفاع مقدس فراموش ‌شدني نيست.
وي گفت: دوران دفاع مقدس در حفظ و اعتلاي نظام اسلامي و حراست از مرزهاي آن، برهه‌اي حساس از حيات ملت ايران است و نبايد بزرگداشت و ميراث عظيم آن منحصر و محدود به يك هفته به نام هفته دفاع مقدس شود.
امام جمعه مراغه تصريح كرد: احيا و زنده نگه‌داشتن روحيه ايثار و شهادت‌طلبي بين جوانان جامعه ضروري است.
پورمحمدي بر ضرورت انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل‌هاي آينده‌ساز كشور تأكيد كرد و اظهار داشت: نسل جديد شناخت زيادي از دوران دفاع مقدس و ايثارگري‌هاي آن دوران نداشته و ضروري است اين فرهنگ به آنان منتقل شود.
وي تصريح كرد: انتقال ارزش‌ها و دستاوردهاي 8 سال جنگ تحميلي براي زنده نگه‌داشتن روحيه همت و غيرت جوانان ايراني لازم و ضروري است.
امام جمعه مراغه ادامه داد: گراميداشت هفته دفاع مقدس در حقيقت تجليل از ايثارگري‌هاي يك ملت است و نشانگر احترام به دستاوردهاي متعالي نظام است.
وي افزود: در هفته دفاع مقدس بازخواني رشادت‌ها و فداكاري‌هاي شهدا سبب ايجاد تعهد و بيمه شدن جامعه از انحرافات مي‌شود.
خطيب جمعه مراغه تصريح كرد: جبهه‌ها و شهرها در دوران 8 سال دفاع مقدس از معنويت خاصي برخوردار بود و به بركت اين معنويت، خون شهدا، زيارت عاشورا و ايثار رزمندگان، ما بر دشمن پيروز شديم.
وي گفت: در سايه هدايت امام راحل و ايثار رزمندگان اسلام، پس از 8 سال دفاع مقدس يك وجب از خاك جمهوري اسلامي به دست دشمن نيافتاد و اين مسئله در 200 سال از تاريخ اين كشور بي‌سابقه بوده است.
پورمحمدي دفاع از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي به ويژه ارزش‌هاي 8 سال دفاع مقدس را يك وظيفه ملي و همگاني دانست و اظهار داشت: اكنون وظيفه تمام مسئولان اجرايي و آحاد مختلف مردم اين است كه ضمن پاسداري هوشيارانه و همه‌جانبه از قداست خون گهربار هزاران شهيد مبلغ و مخلص دستاوردها و‌ آرمان‌هاي متعالي نيز باشيم.
امام جمعه مراغه از دوران دفاع مقدس به عنوان ارزشمندترين دوران نظام انقلاب اسلامي نام برد و بر لزوم انتقال قانونمند مجموعه ارزش‌هاي متعالي اين دوران به نسل جوان جامعه تأكيد كرد.
وي تصريح كرد: هشت سال دفاع مقدس آيينه‌اي از غيرت، جوانمردي، استحكام ملي و ظلم‌ستيزي ملت ايران است.
خطيب جمعه مراغه همچنين با اشاره به سالروز شكست حصر آبادان، گفت: پس از فرمان امام راحل مبني بر اينكه محاصره آبادان بايد شكسته شود، رزمندگان اسلام در عمليات ثامن‌الائمه اين محاصره را شكستند و براي ميهن اسلامي و مردم عزت و افتخار آفريدند.
پورمحمدي، همچنين ياد و خاطره شهيدان فلاحي، فكوري، نامجو، كلاهدوز، جهان‌آرا و حجت‌الاسلام هاشمي نژاد را گراميداشت و افزود: اين افراد از سرداران دوران 8 سال دفاع مقدس بودند كه بدست دشمنان به شهادت رسيدند.


نوشته شده در   شنبه 3 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode