ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 مهر 1389     |     کد : 9713

امام جمعه تبريز: مسئولان امنيتي با مخلان امنيت برخورد قاطع كنند

امام جمعه تبريز با اشاره به حادثه تروريستي مهاباد گفت: مسئولان امنيتي كشور با مخلان امنيت جامعه برخورد قاطع داشته باشند.

 امام جمعه تبريز با اشاره به حادثه تروريستي مهاباد گفت: مسئولان امنيتي كشور با مخلان امنيت جامعه برخورد قاطع داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز بر ضرورت ارتقاي اخلاقي و تربيتي در جامعه تاكيد كرد.
وي با اشاره به هتاكي‌هاي اخير بر ساحت مقدس قرآن كريم تصريح كرد: علاوه بر اين هتاكي‌هاي بي‌شرمانه، رواج تفسير نادرست از قرآن كريم و برداشت‌هاي نادرست از آيات قرآني در برخي جوامع اسلامي نيز بر فرهنگ قراني ضربه مي‌زند.
خطيب جمعه تبريز خاطرنشان كرد: بايد علوم تفسيري در جامعه رواج يابد و آشنايي با مفاهيم قرآني نيز بيشتر باشد اما اين مهم نيز بايد به دست افراد متخصص و توانا صورت گيرد.

* توجه بيشتر به مسائل فرهنگي و پرورشي در مدارش و دانشگاه‌ها
امام جمعه تبريز با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد در مدارس و مراكز آموزشي يادآور شد: علاوه بر ارتقاي كيفيت آموزشي و رشد و توسعه علم آموزي بايد به مسئله مهم اخلاق و تربيت در مراكز آموزشي بيشتر از گذشته توجه شود.
وي با بيان اينكه تهاجم فرهنگي دشمن جوانان و نوجوانان را نشانه رفته است، تاكيد كرد: بايد مسئله فرهنگي و پرورشي در مدارس و دانشگاه‌ها بيش از پيش مورد توجه باشد و برنامه‌ريزي گسترده در اين زمينه مورد تقاضا است.
وي با بيان اينكه آموزش و پرورش ركن ركين توسعه و مهد پرورش نيروهاي خلاق است، تصريح كرد: مسئولان تلاش كنند جوانان اين كشور علاوه بر ارتقاي علمي در تعليم و تربيت نيز حائز مراتب كمال شوند و در كنار علم آموزي، پرورش هم بيابند.
آيت الله مجتهدشبستري خاطرنشان كرد: امروز مهمترين دغدغه دلسوزان اسلام و انقلاب اسلامي مسايل فرهنگي است، چرا كه اكنون دشمن با حربه فرهنگي به ميدان آمده و مسوولان محيط‌هاي آموزشي و خانواده بايد اين موضوع را در اولويت برنامه هاي تربيتي خود قرار دهند.
وي، وظيفه روحانيون و متوليان فرهنگي را در اين خصوص بسيار مهم توصيف كرد.

*براي تبيين ارزش‌هاي دفاع مقدس كم كار شده است
آيت الله مجتهد شبستري در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز به فرا رسيدن هفته دفاع مقدس اشاره كرد و اظهار داشت: مسئله دفاع مقدس نبايد به فراموشي سپرده شود و رشادت‌ها و ايثارهاي شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بايد براي جوانان تبيين شود.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: ‌ديدار با خانواده معظم شاهد در چنين ايامي و گراميداشت ايشان به واسطه تربيت چنين فرزنداني در كنار برنامه‌هاي گراميداشت هفته دفاع مقدس مورد توجه باشد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي افزود: ‌نامگذاري جنگ تحميلي به نام دفاع مقدس نامگذاري مناسبي است كه برخاسته از ارزش و حقيقت دفاع است و بايد روحيه شهادت‌طلبي و جهاد در راه خدا در ميان جوانان زنده نگه داشته شود.
امام جمعه تبريز به ديدگاه رهبري در مورد پاسداشت تاريخ دفاع مقدس اشاره كرد و گفت:‌ ايشان در فرمايشات خود بر ضرورت بازگويي تاريخ و حقايق دفاع مقدس تاكيد كردند و يادآور شدند كه يك هزارم كاري كه بايد براي تبيين ارزش‌هاي دفاع مقدس صورت گيرد انجام نشده است.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري همچنين به ديدار اخير رهبر معظم انقلاب با فعالان اردوهاي جهادي اشاره كرد و اظهار داشت: ايشان در اين ديدار بر تداوم ارزش‌هاي دفاع مقدس در ميان بسيجيان و جوانان ايران اسلامي تاكيد كرده و اهميت اردوهاي جهادي را متذكر شدند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي افزود: ايشان در اين ديدار مطالب مهمي در مورد كساني كه به واسطه دنيا گرايي از انقلاب بريده‌ند، داشته و تاكيد كردند كه اين افراد خودشان تمام شده‌ا‌ند و خيال مي‌كنند انقلاب تمام شده است.

*حفظ ارزش و آرمان‌هاي شهدا سند افتخار كشور است
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين بر حفظ ارزش‌ها، آرمان‌ها و آثار شهدا به عنوان سند افتخار كشور تاكيد كرد و گفت: حفظ تاريخ پرافتخار انقلاب اسلامي و انتقال براي آيندگان ضروري، مفيد و مايه افتخار براي بشريت است.
وي آثار شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را بسيار ارزشمند خواند و اظهار داشت: تاريخ پرافتخار دفاع مقدس برگ زريني است كه اگر حفظ شود سبب سربلندي كشور مي‌شود.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي گفت: سطر به سطر دفاع مقدس افتخار تاريخ جهان اسلام است.
امام جمعه تبريز اظهار داشت: دوران هشت ساله دفاع ايران در حفظ و اعتلاي ميهن اسلامي يكي از حساس‌ترين برهه‌هاي تاريخ ايران اسلامي است كه هميشه بر تارك تاريخ آزادمردان و آزادي خواهان جهان مي‌درخشد.
امام جمعه تبريز با اشاره به حادثه تروريستي مهاباد گفت: اين حادثه تروريستي كه در آن جمعي از زنان و كودكان بي‌گناه به خاك و خون كشيده شده‌اند محكوم است.
وي با اشاره به وظيفه مسئولان امنيتي كشور در اين راستا گفت:‌ مسئولان امنيتي كشور عاملان اين حمله را شناسايي و با مخلان امنيت جامعه برخورد قاطع داشته باشند.
آيت الله شبستري تصريح كرد: اين تحركات از قدرت‌نمايي دشمنان نيست بلكه نشان دهنده بدبختي و ذلت آنهاست.


نوشته شده در   شنبه 3 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode