ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 شهريور 1389     |     کد : 9562

جلسه بانوان فرهيخته و فعال در عرصه فرهنگ ديني در تبريز برگزار شد

جلسه بانوان فرهيخته و فعال در عرصه فرهنگ ديني 23 شهريور با حضور خانم فرزانه نيكو برش رئيس گروه امور برنامه ريزي امور بانوان سازمان تبليغات اسلامي، مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي و جمعي از بانوان فرهيخته برگزار شد.

جلسه بانوان فرهيخته و فعال در عرصه فرهنگ ديني 23 شهريور با حضور خانم فرزانه نيكو برش رئيس گروه امور برنامه ريزي امور بانوان سازمان تبليغات اسلامي، مدير كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي و جمعي از بانوان فرهيخته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، در اين نشست حجت الاسلام حميد عظيمي با اشاره به نقش حساس و مهم بانوان در تربيت ديني جامعه در طول تاريخ و مقاطع مختلف گفت: بايد توجه داشته باشيم كه دين مبين اسلام نقش حيات بخشي بر گردن بانوان دارد و با تكريم ايشان هويتي تازه و ارزشمند به ايشان بخشيده است.
وي افزود: بنا به گفته يكي از انديشمندان مادري كه گهواره كودكي را تكان مي دهد در حال تكان دادن كره زمين است و ايشان مي توانند مسير تاريخ را تغيير بدهند همانطور كه در پيروزي انقلاب اسلامي نيز مسير تاريخ كشور به سوي حكومت اسلامي گشوده شد و نقش بانوان در آن بسيار بسزا بود.
اگر اين قشر اصلاح بشود جامعه بشري اصلاح مي شود چون خودشان هم مصلح هستند و در خانواده بسيار تأثيرگذارند. همچنين با توجه به استقبال اين قشر از برنامه هاي ديني و فرهنگي به ويژه اعتكاف، آموزشهاي قرآني، ادامه تحصيل و ...نبايد از اين قشر عظيم غفلت كنيم.
وي خاطر نشان كرد: همچنانكه به فكر استفاده از نخبگان و افراد خلاق در اين كانون هستيم بايد نخبه پروري را هم از ياد نبريم و اين كار را از همان دوره هاي راهنمايي و دبيرستان با شناسايي دانش آموزان مستعد و داراي طرح و فكر خلاقانه آغاز كرده با تربيت مناسب به پيكره جامعه تزريق كنيم كه در بهبود عملكردهاي مديريتي بسيار كارساز خواهد بود.
در ادامه فرزانه نيكو برش رئيس گروه امور برنامه ريزي امور بانوان سازمان تبليغات اسلامي نيز گفت: در جنگ نرم، دشمن خانواده و زن را محور اهداف شوم خود قرار داده است و اولين اولويت اين كانون بايد برنامه ريزي مناسب براي مقابله با تهاجم ها در چارچوب ارزشهاي ديني باشد و اين جبهه با پشتوانه هاي فكري و علمي تقويت شود.
وي ادامه داد: تلاش در عرصه فرهنگ ديني بانوان مستلزم مشاركت فعال گروه ها و آحاد تأثير گذار اجتماعي است تا حلقه انتقال برنامه هاي كلان به ساير سطوح اجتماعي فراهم شود، همچنين جمعيت بانوان در راستاي ترويج ارزش هاي نظام اسلامي به صورت غير دولتي و غير سياسي و به صورت كاملا مردمي اقدام به فعاليت هاي فرهنگي – تبليغي مي نمايد و اگر شبكه هاي مردمي تقويت شوند تأثيرگذاري افزونتري خواهند داشت همچنانكه هيئات مذهبي و تشكلهاي ديني به همين منوال عمل مي كنند.
نيكو برش تصريح كرد: بانوي فرهيخته و فعال در عرصه فرهنگ ديني نسبت به وضعيت اجتماعي، فرهنگي و ديني منطقه خود، آگاهي، دلسوزي و حساسيت دارد و با رصد مناسب و انعكاس اين انديشمندي در عمل و آثار خود جرياني در مسير بهبود موقعيت فرهنگي كشور ايجاد مي كند.
وي بررسي و اولويت بندي نيازهاي فرهنگي – بومي بانوان هر استان را براي ارائه برنامه و پيشنهاد در راستاي ارتقاي فرهنگ ديني بانوان استان بسيار مهم ارزيابي نموده، تصريح كرد: احيا و باز توليد نگرش ارزشي اسلام و ارائه الگو از هويت زن مسلمان، شناسايي و اولويت دهي آسيب ها و نيازهاي فرهنگ ديني بانوان استان، زمينه سازي جهت هدايت و اثر بخشي بانوان فرهيخته و فعال بومي عرصه فرهنگ ديني، تدبير در سيماي حضور اجتماعي زنان به ويژه در مقوله عفاف و حجاب، حمايت از ايده ها و توليدات فكري و فرهنگي فاخر امور بانوان، جلوگيري از موازي كاري و تعامل و هم گرايي فعاليتهاي ديني، به روز شدن و تخصصي كردن مباحث در راستاي تقويت جنبش علمي و نرم افزاري از جمله اهداف اين كانون به شمار مي رود.
گفتني است: در ادامه اين جلسه هر يك از بانوان شركت كننده نيز به ارائه نقطه نظرات و پيشنهادات خود براي تشكيل اتاق فكر و استفاده از نيروهاي متخصص و متعهد ارائه دادند.



 


نوشته شده در   دوشنبه 29 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode