ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 شهريور 1389     |     کد : 9474

امام جمعه موقت تبريز: تلاش استكبار‌ براي اسلام‌هراسي نتيجه عكس ‌داده است

امام جمعه موقت تبريز گفت: تلاش‌ استكبار و صهيونيست‌ها براي اسلام‌هراسي نتيجه عكس داده به طوري كه سبب شناخت بيشتر اسلام و قرآن در ميان مردم دنيا، نخبگان و انديشمندان دنيا شده است.

امام جمعه موقت تبريز گفت: تلاش‌ استكبار و صهيونيست‌ها براي اسلام‌هراسي نتيجه عكس داده به طوري كه سبب شناخت بيشتر اسلام و قرآن در ميان مردم دنيا، نخبگان و انديشمندان دنيا شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حجت الاسلام و المسلمين علي حاجي‌زاده امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز كه در محل مصلاي امام خميني (ره) تبريز اقامه شد بر ضرورت درك مفاهيم قرآن كريم توسط مسلمانان تاكيد كرد.

* دشمني با قرآن و كعبه از اهداف ديرينه استكبار است
امام جمعه موقت تبريز با بيان اينكه استعمار پير انگليس اهداف بلند مدتي براي دشمني با اسلام طراحي كرده است، اظهار داشت: استعمار انگليس از صده‌هاي پيشين با شناسايي علل قوت جهان اسلام در‌صدد ضربه زدن به ايشان بر آمده‌اند.
وي خاطر‌نشان كرد: آنان به خوبي دريافتند كه نقطه قوت اسلام دو مسئله مهم قرآن و حضور در مراسم حج و كعبه است و از اين رو برنامه بلند مدتي براي نابود كردن اين دو اصل مهم و بي‌محتوا كردن آنها اجرا كردند.
حاجي‌زاده گفت: موسم حج و كعبه معظمه‌ داراي جايگاهي مهم در جهان اسلام است و مسلمانان همه ساله با حضور در مراسم حج از مشكلات همديگر آشنا مي‌شوند و يك گنگره بزرگ اسلامي به شمار مي‌رود.
وي اظهار داشت: دشمني با قرآن نيز از اهداف ديرينه استكبار است كه با هدف دور ساختن مسلمانان از حقيقت و محتواي قرآن صورت مي‌گيرد.

* اهانت به قرآن كريم بارها از سوي كفار رخ داده است
امام جمعه موقت تبريز عنوان داشت: اهانت به قرآن كريم در غرب براي نخستين بار رخ نداده است و اين حركت شوم بارها از سوي كفار رخ داده است.
وي تاكيد كرد: در طول تاريخ اهانت به قرآن كريم بارها‌بارها رخ داده است و در صدر اسلام برخي از اهل كتاب به ويژه قوم يهود با مراجعه به قرآن و مطالعه آن قصد خاموش كردن اين نور الهي را داشتند.
حاجي‌زاده با اشاره به آيات قرآني در اين زمينه افزود: ‌در آيات قرآني به صورت مستقيم به اين امر تاكيد شده‌ و اهداف شوم ايشان بر ملا شده است.
وي با اشاره به سنت الهي در اين زمينه اظهار داشت: كفار و منافقان هر چند داراي قدرت و امكانات بودند اما هيچگاه نتوانستند مشكلي براي قرآن به وجود بياورند و همانندي نيز نتوانستند براي قرآن خلق كنند و اين وعده‌اي الهي است كه در قرآن به آن تاكيد شده است.

* جامعيت قرآن كريم براي تمام اعصار و امت‌ها است
وي با تاكيد بر هويت جامع قرآن كريم بيان داشت: جامعيت قرآن كريم براي تمام اعصار و امت‌ها است و خداوند متعال در آيات قراني به اين امر تاكيد دارد.
امام جمعه موقت تبريز اظهار داشت: در قرآن مجيد نبي مكرم اسلام پيامبر و مبشري براي تمام اقوام بشري معرفي شده است و از اين رو رسالت ايشان رسالتي جهاني است.
حاجي‌زاده با اشاره به جامعيت قرآن كريم در مورد مطالب مختلف خاطرنشان كرد: در جاي‌جاي قرآن كريم مسائل حيات بخش و مهم اجتماع بشري و اسلامي بيان شده است.
وي بهداشت فردي و اجتماعي و موضوعات اجتماعي را از مسائل مطرح شده در قرآن كريم دانست و خاطرنشان كرد: قرآن كريم به صورت برجسته‌اي مسئله بهداشت و پاكيزگي را مورد اشاره قرار داده است.
حاجيِ‌زاده تصريح كرد:‌ استكبار بايد بداند اين اقدامات هرگز نمي‌تواند نور الهي را خاموش كند، همانطور كه فرعونيان و يزيديان تاريخ نيز نتوانستند اين نور الهي را خاموش كنند.

* جنايات آمريكا ‌عليه مردم سيل‌زده پاكستان شرم‌آور است
امام جمعه موقت تبريز با اشاره به سيل سهمگين و ويرانگر در پاكستان تصريح كرد: اين سيل ويرانگر در هفته‌هاي متمادي مردم اين كشور را با مشكلات زيادي مواجه كرده است و صدمات زيادي به بخش‌هاي مختلف اين كشور وارد كرده است.
حاجي‌زاده با اشاره به سيل كمك‌هاي مردمي به سيل‌زدگان پاكستان گفت: ‌مردم ايران اسلامي به صورت با شكوه در اين صحنه و حمايت از مسلمانان پاكستان حاضر شدند كه جاي تقدير و تشكر دارد.
وي تاكيد كرد: سيل كمك‌هاي مردمي از سوي ملت مسلمان ايران در حالي در جريان است كه جنايات متعددي از سوي آمريكا ‌عليه مردم سيل‌زده پاكستان صورت مي‌گيرد كه اقدامي شرم‌آور است.
حاجي‌زاده گفت: هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا 66 بار مردم اين كشور را بمباران كرده‌اند كه بيش از 590 كشته بر جاي گذاشته است.
وي همچنين به برگزاري مجلس خبرگان رهبري اشاره كرد و در جمله كوتاهي تاكيد كرد: حمايت از رهبر معظم انقلاب و ولايت فقيه موجب خير و سعادت دنيا و آخرت جامعه و افراد است.
امام جمعه موقت تبريز ايران به عنوان ام‌القراي مسلمان جهان نام برد و تصريح كرد: با روشنگري‌هاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب و حضور هميشه در صحنه مردم انقلابي ايران و ديگر مسلمانان آزادايخواه جهان هر روز شاهد شكست برنامه‌هاي براندازانه و دلسردكننده استكبار جهاني به رهبري آمريكا هستيم. 


نوشته شده در   جمعه 26 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode