ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 شهريور 1389     |     کد : 9281

اوباما و دولت آمريكا پاسخگوي هتك حرمت به مسلمانان هستند

امام جمعه تبريز با اشاره به هتاكي كشيش آمريكايي گفت : اگر اين حماقت اتفاق بيافتد اوباما و دولت آمريكا بايد پاسخگوي اين هتك حرمت باشند و بدانند كه مجازات سنگيني در انتظار آنان است ...

 امام جمعه تبريز با اشاره به هتاكي كشيش آمريكايي گفت : اگر اين حماقت اتفاق بيافتد اوباما و دولت آمريكا بايد پاسخگوي اين هتك حرمت باشند و بدانند كه مجازات سنگيني در انتظار آنان است .
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز ، آيتالله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبههاي نماز عيد فطر در مصلاي امام خميني ( ه ) و خيابانهاي اطراف كه باشكوه ويژه برگزار شد ، اظهار داشت : تصميم فرد مسيحي صهيونيست براي سوزندان قرآن كه در سالروز واقعه 11 سپتامبر مطرح شد ، نشانه عمق شرارت همچنين دشمني استكبار و ايادي آن با اسلام عزيز است و عناد ، غرضورزي آنان را در مقابله با مسلمانان نشان ميدهد .
وي اضافه كرد : در حقيقت قرائن و شواهد حاكي از آن است كه اين امر در راستاي انحراف افكار عمومي از فشار به آمريكاست چرا كه مردم دنيا به ويژه خود آمريكاييها معتقدند واقعه 11 سپتامبر دروغي بيش نبوده كه بهانهاي براي يورش به خاورميانه ارزيابي ميشود .
آيتالله شبستري تصريح كرد : قرآن و پيامبر خاتم پيامآور صلح ، دوستي و انسانيت هستند ، 1.5 ميليارد مسلمان در دنيا پيرو اين كتاب آسماني بوده و نسبت به جسارت به آن همواره حساس هستند و عكسالعمل آنان سبب عقبنشيني هتاكان بوده است .
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت : امروز از تريبون نماز جمعه به آمريكا و آن فرد مسيحي صهيونيست هشدار ميدهيم كه اگر اين حماقت اتفاق بيافتد اوباما و دولت آمريكا بايد پاسخگوي اين هتك حرمت باشند و بدانند كه مجازات سنگيني در انتظار آنان است .
وي تصريح كرد : به زمامداران آمريكا از همين جا اعلام ميكنيم كه مسلمانان دنيا خواستار مجازات فرد هتاك و تعطيلي كليساي وي هستند و در غير اين صورت بايد منتظر پاسخ كوبنده مسلمانان جهان در جاي جاي مناطق دنيا باشند .
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري در ادامه به تقدير از حضور مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس پرداخت و اظهار داشت : لازم است از حضور پرشكوه و كوبنده ملت ايران به ويژه مردم آذربايجان در روز قدس تقدير كرد كه با حضور آگاهانه خود دشمن را مايوس كردند .
وي افزود : ملت ايران امروز بيش از هر زمان ديگر به معنويات اهميت ميدهند و راهپيمايي باشكوه روز قدس و حضور گسترده در شبهاي احياي امسال خصوصا با استقبالي كه از سوي جوانان صورت گرفت ، همه مويد اين موضوع است كه تبليغات دشمن در كمرنگ كردن اعتقادات ديني جوانان كارآيي نداشته است .
امام جمعه تبريز تصريح كرد : از سوي ديگر حضور پررنگ مردم در راهپيمايي امسال روز قدس پاسخ كوبنده به فتنهگراني بود كه در جريان آشوبهاي پس از انتخابات 88 رياست جمهوري شعار « نه غزه ، نه لبنان ، جانم فداي ايران سردادند » سر دادند و ثابت كردند روز قدس به عنوان يادگار بيبديل امام راحل همواره براي آنان حائز اهميت بوده و مسئله اصلي جهان اسلام است .
وي افزود : ملت ايرات در روز قدس امسال با سر دادن شعار « هم غزه ، هم لبنان ، جانم فداي قرآن » آب سردي بر روي فتنهگران و حاميان آنان بود .
آيتالله شبستري اظهار داشت : بحث مذاكره سازش به عنوان توطئه آمريكا كه جز خواري و ذلت براي ملت فلسطين چيز ديگري ندارد ، نيز سبب شد مردم امسال بيش از هر سال ديگر در راهپيمايي روز قدس شركت كنند تا نشان دهند طرح سازش محكوم به شكست است .
وي گفت : مردم دنيا به ويژه ملت ايران حامي مقاومت و حماس هستند و تنها راه نجات قدس را مقاومت ميدانند .
امام جمعه تبريز در ادامه عيد فطر را روز وحدت مسلمانان خواند و تصريح كرد : شركت در نماز عيد فطر تجلي وحدت مسلمانان و سركوب نفاق و اختلاف است .
وي افزود : دشمنان تلاش ميكنند با اختلافات قومي و مذهبي به مقاصد و سلطهجويي خود برسند اما وحدت و انسجام پاسخ كوبنده مسلمانان به دشمن بوده و هست .
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه با بيان اينكه نماز عيد فطر در واقع نماز شكرانه به درگاه خداوند است و اين عيد روز وحدت مسلمين است ، اظهار داشت : عيد فطر بدرقهاي است بر ماه رمضان ، گويي پس از يك ماه اطاعت پروردگار همگان در ضيافتي كه از سوي ربالعالمين تدارك ديده شده ، شركت ميكنند .
وي اضافه كرد : عيد فطر جشن پيروزي بر نفس سركش بوده و عيدي است كه دلها در آن از پليديها و ناپاكيها شستشو ميشود و مسلمانان جهان بعد از يك ماه روزهداري ، دلهاي صيقل داده از گناهان را پذيراي نور تازهاي از انوار الهي كردهاند .
امام جمعه تبريز عيد فطر را روز امت اسلامي دانست و گفت : نماز عيد فطر مظهر اتحاد مسلمين جهان است .
وي در ادامه نمايش انسجام و وحدت ، طهارت و پاكي و صفاي باطن و تقوا را از ويژگيهاي ممتاز عيد فطر برشمرد .
آيتالله مجتهد شبستري ، وحدت و اخوت اسلامي را رمز اصلي عزت و اقتدار مسلمانان در جهان دانست و عيد فطر را جلوهاي از وحدت اسلامي ذكر كرد .
وي گفت : دشمنان اسلام با هدف تضعيف وحدت مسلمين براي فراهم كردن زمينه سلطه مجدد استكبار بر مسلمانان طرحهاي تفرقهافكنانه را در دستور كار قرار دادهاند .
آيتالله شبستري در ادامه با بيان اينكه اجتماع بر اندام دشمنان اسلام لرزه مياندازد ، افزود : اين مراسم بزرگ از سويي تقويت مسلمانان را دربر دارد و از سوي ديگر سبب اتحاد مسلمانان در سراسر جهان ميشود .
امام جمعه تبريز تصريح كرد : اين كنگره عظيم قدرت شكست دشمنان را در دل خود جاي داده است .
گزارش خبرنگار فارس از تبريز حاكي است ، هزاران نفر از مردم مؤمن و روزهدار استان آذربايجان شرقي پس از يك ماه عبادت و خودسازي نماز عيد سعيد فطر را امروز در اين استان باشكوه هر چه تمامتر اقامه كردند .
اين گزارش ميافزايد : امروز شهرها ، بخشها و روستاهاي استان آذربايجان شرقي حال و هواي ديگري داشت و از بامدادان مردم در گروههاي مختلف براي اقامه نماز عيد فطر عازم محلهاي برگزاري اين آيين الهي شدند .
مردم استان آذربايجان شرقي در نماز عيد فطر ضمن شكرگزاري به درگاه احديت به خاطر يك ماه عبادت و خودسازي ، براي پيروزي اسلام بركفر و موفقيت مسلمانان در جهان به ويژه لبنان و فلسطين دعا كردند .
عيد فطر در استان آذربايجان شرقي علاوه بر آيينهاي مذهبي داراي مراسم حسنه محلي با فلسفه اجتماعي و اخلاقي است و شهروندان آذربايجاني براساس سنتي ديرينه در روز عيد اقدام به ديد و بازديد از اقوام و بزرگان فاميل ، محله و عيادت از بيماران و كمك به مستمندان ميكنند .


نوشته شده در   جمعه 19 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode