ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 شهريور 1389     |     کد : 9023

امام جمعه تبريز: دولت به وضعيت معيشتي مردم توجه خاص داشته باشد

امام جمعه تبريز گفت: در عين تقدير و تجليل از خدمات دولت كريمه انتظار مي‌رود تا دولت در رسيدگي به وضعيت معيشتي مردم و كاهش تورم و مسائل اقتصادي توجه خاص داشته باشد...

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با تاكيد بر گراميداشت ايام معنوي ماه مبارك رمضان بر حمايت از مردم مظلوم فلسطين در روز جهاني قدس تاكيد كرد.
وي با اشاره به فرار رسيدن دهه سوم ماه مبارك رمضان و شب‌هاي احيا اظهار داشت: مومنان روزه‌دار در چنين شب‌ها و ايامي با توجه به مسئله خودسازي و تقواي الهي براي تعالي درون تلاش كنند.
آيت‌الله مجتهدشبستري غفلت از اين اين امر را موجب خسران دانست و خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه تقواي الهي برجسته‌ترين ذخيره براي انسان است و در چنين ايامي با توجه معنوي در كسب فيوضات معنوي و فراهم كردن مقدرات معنوي براي خود تلاش كنيد.
امام جمعه تبريز به فرار رسيدن هفته دولت اشاره كرد و افزود: منافقان كوردل پس از فاجعه هفتم تيز و شهادت 72 تن از ياران انقلاب در صدد شهادت رئيس جمهور و نخست وزير كشور بر آمدند.
وي تصريح كرد: منافقان با شهادت اين دو شهيد بزرگوار در خيال خام نابودي و تضعيف نظام مقدس جمهوري اسلامي بودند كه اين جنايت نتيجه عكس داد و به منفوريت منافقان و تعالي جمهوري اسلامي منجر شد.
امام جمعه تبريز با اشاره به نامگذاري هفته جاري به نام هفته دولت تاكيد كرد: دولت‌ها در عمر 30 ساله انقلاب اسلامي همواره منشا خدمات بزرگ بوده‌اند در حالي كه در رژيم پهلوي دولت‌ها به خوشگذراني مي‌پرداختند.
خطيب جمعه تبريز تصريح كرد: دولت كنوني نيز با توجه خاصي به امر توسعه و پيشرفت در نظام جمهوري اسلامي فعاليت كرده است و رشد علمي و خود باروي از مختصات اين دولت است.
وي افزود: دستاوردهاي جمهوري اسلامي كه در روزهاي اخير اعلام شد دستادوردهاي بزرگي بودند كه موجب سربلندني و عزت روز افزون ملت و نظام شد.
وي خاطرنشان كرد: موضوع سوخت‌گذاري نيروگاه هسته‌اي بوشهر موضوع بسيار مهمي بود كه منجر به توليد برق از اين نيروگاه و جريان يافتن برق توليدي از اين نيروگاه در كشور مي‌شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين دستاوردهاي نظامي جمهوري اسلامي ايران را ممتاز برشمرد و گفت: بهره‌برداري از هواپيماي بدون سرنشين كرار و نيز موشك‌هاي سپاه در كنترل شناورهاي تندروي سپاه موجب افتخار و اقتدار بيشتر جمهوري اسلامي در جهان و منطقه است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين تاكيد كرد: در عين تقدير و تجليل از خدمات دولت كريمه انتظار مي‌رود تا دولت در رسيدگي به وضعيت معيشتي مردم و كاهش تورم و مسائل اقتصادي توجه خاص داشته باشد.
وي گفت: رسيدگي به مسائل مهم فرهنگي نيز در جايگاه خاصي قرار دارد و به عبارت بهتر فرهنگ مهم‌ترين مسئله كنوني كشور است كه بايد در برابر موضوع تهاجم فرهنگي و جنگ نرم مورد توجه باشد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي افزود: بودجه‌هاي فرهنگي خوبي مصوب شده است كه بايد اين بودجه‌ها هر چه سريع‌تر اختصاص يابد و اجرايي شود تا شاهد ارتقاي وضعيت فرهنگي جامعه و مبارزه با مفاسد اخلاقي باشيم.
آيت الله مجتهدشبستري همچنين بر لزوم توجه به بي‌حجابي در جامعه تاكيد كرد و گفت: بايد با مبارزه با بدحجابي و توجه به امنيت اخلاقي در جامعه بيشتر از گذشته مورد توجه مسئولان باشد.
امام جمعه تبريز همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جمعه آخر ماه مبارك رمضان گفت: روز قدس با حضور قاطبه مسلمانان با شكوه‌تر از هر سال برگزار شود.
وي تاكيد كرد: در حالي كه مردم مظلوم فلسطين زخم‌هاي كهنه‌اي برتن دارند آمريكا در صدد تحريك كشورهاي مرتجع عرب براي فراهم كردن دور جديد مذاكرات و سازس اعراب با اسرائيل دارد.
خطيب جمعه تبريز تاكيد كرد: اصولا تا زماني كه غده سرطاني اسرائيل در منطقه وجود دارد مذاكرات سازش بي‌نتيجه خواهد بود و به دست آوردن صلح پايدار در منطقه ممكن نخواهد بود.
وي با بيان اينكه روز جهاني قدس روزي بزرگ براي متحد شدن جهان اسلام و پايداري ملت‌هاي مسلمان است، گفت: هيچ فتنه و نيرنگي از سوي دشمنان اسلام نمي‌تواند اين اتحاد را بر هم بزند.
شبستري تاكيد كرد: امسال در حالي روز قدس فرا مي‌رسد كه به اذعان رهبران و كارشناسان صهيونيست‌، اسرائيل هيچ دوره‌اي اين چنين شكست خورده و سرافكنده نبوده است.
آيت‌الله شبستري اظهار داشت: ضرورت وحدت در صفوف مبارزان و حاميان آزادي قدس بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود.
وي با دعوت از عموم مردم كشور به ويژه مردم غيرتمند آذربايجان شرقي براي شركت گسترده در راهپيمايي روز قدس تصريح كرد: مردم با حضور باشكوه و گسترده خود مشت محكمي بر دهان استعمارگران و آمريكا خواهند زد و مطمئن هستم ملت غيور آذربايجان يك راهپيمايي بي‌سابقه از خود نشان خواهند داد.


نوشته شده در   شنبه 6 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode