ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 مرداد 1389     |     کد : 8925

امام جمعه مهربان: تاريخ مصرف تهديد نظامي عليه ايران اسلامي سپري شده است

امام جمعه مهربان گفت: تاريخ مصرف تهديد نظامي عليه ايران اسلامي سپري شده است...


 امام جمعه مهربان گفت: تاريخ مصرف تهديد نظامي عليه ايران اسلامي سپري شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدعلي خاكپور امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر مهربان، ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، راه‌اندازي نيروگاه اتمي بوشهر با وجود فشارها و تهديدها و تحريم‌هاي غرب را، پيروزي بزرگي براي ايران اسلامي دانست و با تبريك اين موفقيت بزرگ به مردم و دلتمردان اظهار داشت: راه‌اندازي نيروگاه بوشهر نشان دهنده صداقت ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي است.
خاكپور افزود: پروژه نيروگاه اتمي بوشهر در تاريخ صنعت هسته‌اي و صنابع به طور كل منحصر به فرد است زيرا پس از نزديك به سه دهه تاخير راه‌اندازي مي‌شود و اين تاخير ناشي از سياست‌هاي غيرمنطقي غرب در سياسي كردن يك پروژه كاملاً فني و با اهداف صلح‌آميز است.
امام جمعه مهربان با قدرداني از همت دولتمردان در راه‌اندازي نيروگاه نيروي اتمي بوشهر و برخي زمزمه‌هاي دشمنان مبني بر حمله به اين نيروگاه در صورت راه‌اندازي تاكيد كرد: تاريخ مصرف تهديد نظامي عليه ايران اسلامي سپري شده است و همانگونه كه سخنگوي وزارت خارجه كشورمان بيان كردند جمهوري اسلامي ايران هيچ گونه هراسي از اين تهديدات نداشته و به هرگونه حمله احتمالي به شديدترين نحو ممكن پاسخ مي‌دهد.
خاكپور در ادامه به ديدار مسئولان و كارگزاران نظام با مقام معظم رهبري اشاره كرد و اظهار داشت: در ديدار اخير مسئولان و كارگزاران نظام به مقام معظم رهبري، معظم له وحدت مسئولان را يك فريضه مهم دانسته و تصريح فرمودند «تعمد در بر هم زدن وحدت مسئولان، خلاف شرع به شمار مي‌رود».
امام جمعه مهربان افزود: مقام معظم رهبري، اعلام آمادگي آمريكا براي مذاكره را نيز تكراري دانستند و با رد مذاكره در سايه زور و تهديد افزودند ما در دو مسئله يعني درباره عراق و يك مسئله ديگر كه آنها موضوع امنيتي مهم مي‌خواندند با آمريكايي‌ها مذاكره كرديم اما آن تجربيات نيز نشان مي‌دهد كه آنها هر وقت در پاي ميز مذاكره در مقابل استدلال و حرف حساب، كم بياورند متوسل به زورگويي و قطع يك طرفه مذاكره مي‌شوند.
خطيب جمعه مهربان با نقل فرمايش مقام معظم رهبري اظهار داشت: ما با دلايل واضح، مذاكره با آمريكا را رد كرده‌ايم چرا كه مذاكره در سايه تهديد و فشار و ارعاب را مذاكره نمي‌دانيم و به همين علت، همچنان كه مسئولان كشور گفته‌اند ما اهل مذاكره هستيم اما نه با آمريكايي كه خواستار گفتگو در سايه تهديد و تحريم و زورگويي است.
امام جمعه مهربان با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و تبريك آغاز هفته دولت اظهار داشت: دولتمردان در راستاي توسعه، عمران و آباداني كشور شبانه روز تلاش مي‌كنند و دولت نهم و دهم تلاش، كوشش و خدمت‌رساني را به اوج حود رسانده است.
خاكپور، اجراي عدالت به نحو احسن و شايسته، شجاعت و قاطعيت، برنامه سفرهاي استاني كه دور سوم آنها در حال اجراست و هدفمند كردن يارانه را از برنامه‌ها و اقدامات موثر و اثر گذار دولت‌هاي نهم و دهم دانست و از زحمات شبانه‌روزي دكتر احمدي‌نژاد رئيس جمهور ايران اسلامي و تمام دولتمردان قدرداني كرد و پيشاپيش هفته دولت را تبريك گفت.
امام جمعه مهربان هدفمند كردن يارانه‌ها را بر خلاف برخي شايعات هدفمند كردن يارانه‌ها و نه حذف يارانه‌ها دانست و تاكيد كرد: در صورت همكاري بيشتر مردم آثار اين طرح عظيم ملي در زندگي مردم به ويژه اقشار كم درآمد به خوبي نمايان مي‌شود و جلوي بسياري از اسراف‌ها و مصرف بي‌رويه انرژي گرفته خواهد شد.
خاكپور يكي از بزرگ‌ترين عبادت‌ها در ماه مبارك رمضان را دستگيري از افراد فقير و يتيم دانست و با اشاره به ولادت امام حسن مجتبي (ع) كريم اهل بيت در ماه مبارك رمضان كه به عنوان روز اكرام و ايتام نامگذاري شده است بر توجه بيش از پيش خانواده‌ها در رسيدگي و كمك به وضعيت فقرا و ايتام تاكيد كرد.
امام جمعه مهربان در ادامه به وقوع حادثه سيل در پاكستان كه خسارات مادي و جاني زيادي داشته است اشاره كرد و از نمازگزاران خواست كه با توجه به توانايي و امكانات خود به مردم سيل زده پاكستان كه بسياري از آنها بي‌خانمان شده و در چادرها زندگي مي‌كنند كمك و ياري كنند.
خاكپور با تسليت سالروز رحلت حضرت خديجه (س)، رحلت اين بانوي فداكار را مصيبتي بزرگ بر پيامبر اكرم (ص) دانست و افزود: حضرت خديجه (س) تنها يار و مونس باوفاي پيامبر اكرم (ص) بود و 25 سال پيامبر خدا را ياري و همراهي كرد و رحلت ايشان غمي سنگين بر رسول خدا (ص) بود.
وي در خطبه اول نماز، ماه مبارك رمضام را ماه ذخيره‌سازي تقواي الهي دانست و تصريح كرد: خالصانه‌ترين دعاها در اين ماه به اجابت مي‌رسد و انسان‌‌ها بايد از اين ماه كمال استفاده را ببرند.
امام جمعه مهربان افزود: انسان در سايه عبادت و اطاعت حقيقي به عبوديت واقعي دست خواهند يافت و مفهوم واقعي بندگي را معني خواهد كرد.


نوشته شده در   شنبه 30 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode