ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 مرداد 1389     |     کد : 8924

امام جمعه تبريز: مسئولان عالي‌رتبه نظام حول محور ولايت انسجام داشته باشند

امام جمعه تبريز گفت: خواست جامعه اسلامي و مومنان اين است كه مسئولان عالي‌رتبه نظام حول محور رهبر معظم انقلاب وحدت و انسجام داشته باشند...

 امام جمعه تبريز گفت: خواست جامعه اسلامي و مومنان اين است كه مسئولان عالي‌رتبه نظام حول محور رهبر معظم انقلاب وحدت و انسجام داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري ‌امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز كه به امامت وي در مصلاي امام خميني تبريز اقامه شد، بر ضرورت تعميق وحدت ميان آحاد جامعه و مسئولان تاكيد كرد.
* مومنين حضور گسترده‌اي در جشن گلريزان داشته باشند
امام جمعه تبريز با اشاره به فرارسيدن ما مباك رمضان اظهار داشت‌: در اين ماه فرصت عبادت و معنويت و خودسازي براي جامعه اسلامي فراهم است و بايد تمام آحاد جامعه از اين فرصت معنوي استفاده كند.
آيت‌الله مجتهدشبستري با اشاره به برنامه سالانه جشن گلريزان در نيمه ماه مبارك رمضان و ايام ولادت امام حسن مجتبي (ع) تصريح كرد: جشن گلريزان كه در چنين ايامي با هدف آزادسازي زندانيان مالي و جنايت‌هاي غير عمد صورت مي‌گيرد مورد توجه مومنان باشد.
وي اظهار داشت:‌ در برنامه جشن گلريزان با مساعدت مالي دولت و نيز مردم خبر زمينه آزادي كساني كه به غيرعمد مرتكب خطاهايي شده‌اند، فراهم مي‌شود و اين عمل معنوي موجب اجر معنوي براي خيران است.
امام جمعه تبريز هچنين به فرارسيدن هفته دولت اشاره كرد و گفت: همه ساله از دوم تا هشتم شهريور ماه به مناسبت شهادت دو تن از بزرگ مردان دولت شهيد رجايي و باهنر اين هفته گرامي داشته مي‌شود.
وي افزود: ‌اين هفته فرصت مناسبي است تا خدمات دولت براي جامعه اسلامي بيان شود و اگر ضعف‌ها و كاستي‌هايي نيز بوده است، بيان شود.

* كمك به مسلمانان سيل زده پاكستان وظيفه همگاني براي مسلمانان است
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه به جاري شدن سيل در بخش قابل توجهي از پاكستان اشاره كرد و اظهار داشت: سيل ويرانگري كه در اين كشور رخ داده و هنوز هم ادامه دارد فاجعي بسيار بزرگ بوده، چنانچه يك پنجم اين كشور را در برگرفته است.
وي آمار كشته‌ها و زخمي‌ها و افراد مقفود و بي‌خانمان اين حادثه انساني را بسيار نگران كننده دانست و اظهار داشت: بنا به گفته مسئولان جهاني ابعاد فاجعه اين حادثه در جهان كم نظيراست و خطرات و بيماري‌هاي واگيردار مانند و با مردم و كودكان اين كشور را تهديد مي‌كند.
امام جمعه تبريز افزود: دولت پاكستان نمي‌تواند اين حادثه را كنترل كند و كمك به مسلمانان سيل زده پاكستان وظيفه همگاني براي مسلمانان است.
وي با اشاره به كمك ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران به ملت پاكستان تاكيد كرد: كمك‌هايي از طريق هلال احمر صورت گرفته است و ادامه دارد و مومنان با كمك‌هاي مالي و غيرنقدي به ياري اين مردم آسيب ديده بشتابند.
خطيب جمعه تبريز افزود:‌ برخي مراجع عظام تقليد و روحانيون برجسته شيعي در پاكستان نيز بر ضرورت كمك و همياري به مردم سيل زده پاكستان تاكيد كردند.

* مسئولان عالي رتبه نظام حول محور رهبري وحدت داشته باشند
آيت الله مجتهد شبستري به فرمايشات اخير رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع مسئولان كشوري اشاره كرد و اظهار داشت: معظم له در اين سخنراني مطالب ارزشمندي در ابعاد مختلف ايراد فرمودند كه راهگشا و تعيين كننده بود.
وي تاكيد كرد: ‌ايشان با اشاره به ضرورت همدلي و اتحاد در جامعه و اهميت خاص آن در ميان مسئولان از مسئولان تراز اول كشوري خواستند تا وحدت و انسجام را حفظ كنند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اظهار داشت: معظم له همچنين در اين ديدار با اشاره به امكان وجود اختلاف نظرها اين اختلاف ديدگاه‌ها را در وحدت ميان مسئولان موثر ندانستند.
امام جمعه تبريز گفت: خواست جامعه اسلامي و مومنان اين است كه مسئولان عالي رتبه نظام حول محور رهبر معظم انقلاب وحدت و انسجام داشته باشند.
وي اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در فرمايشات قاطع خود بار ديگر بر موضوع قاطعانه ايران در مسئله هسته‌اي و به آمادگي ايران براي مذاكره بدون تعيين هدف نهايي قبل ازآغاز مذاكره تاكيد كردند.
وي گفت: رهبر معظم انقلاب در رابطه با مذاكره با آمريكا نيز فرمودند كه ايران حاضر به مذاكره است اما اين مذاكرات با آمريكا نخواهد بود.
آيت‌الله مجتهد شبستري افزود: ايشان در فرمايشات مهم خود بر بعيد بودن دست زدن به حماقت تهديد نظامي عليه ايران از سوي رژيم صهيونيستي و غرب‌ اشاره كرد و يادآور شد: در صورت ارتكاب اين حماقت پاسخ ايران محدود به منطقه نخواهد بود. 


نوشته شده در   شنبه 30 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode