ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 مرداد 1389     |     کد : 8742

امام جمعه تبريز: زنده كردن مرده صهيونيست‌ها سودي به حال اعراب ندارد

امام جمعه تبريز گفت: رژيم صهيونيستي در حال احتضار است و زنده كردن اين مرده سودي به حال اعراب ندارد...

امام جمعه تبريز گفت: رژيم صهيونيستي در حال احتضار است و زنده كردن اين مرده سودي به حال اعراب ندارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز كه در مصلاي امام خميني (ره) تبريز اقامه شد بر اهميت ايستادگي جهان اسلام در برابر تجاوزات رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.

*مردم در نظام الهي از اهميت خاصي برخوردار هستند
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به فرا رسيدن جمعه آخر ماه شعبان اظهار داشت: نبي مكرم اسلام در آخرين جمعه ماه شعبان طي خطبه مفصلي به تشريح جايگاه و اهميت ماه مبارك رمضان و روزه‌داري در اين ماه پرداختند.
وي تاكيد كرد: تاكيداتي كه در مورد اهميت روزه شده است در هيچ فريضه اسلامي سابقه ندارد.
امام جمعه تبريز با اشاره به فرازهايي از خطبه نبي مكرم اسلام در مورد ماه رمضان تصريح كرد: آن حضرت ماه رجب را ماه مردم، شعبان را ماه پيامبر و رمضان را ماه خدا معرفي كردند.
آيت‌الله مجتهدشبستري تاكيد كرد: مردم در نظام الهي از اهميت خاصي برخوردار هستند و يكي از سه ركن مردم رهبر و خداوند را در نظام الهي تشكيل مي‌دهند.
وي همچني با اشاره به فرا رسيدن هفته پاياني ماه مبارك شعبان گفت: در اين هفته غبارروبي مساجد صورت مي‌گيرد كه لازم است مومنان در اين حركت ارزشمند حضور يابند.

*جهاد دانشگاهي با فرهنگ منحط غرب مقابله مي‌كند
امام جمعه تبريز در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز به فرا رسيدن 16 مرداد سالروز تشكيل جهاد دانشگاهي در كشور اشاره و تصريح كرد: جهاد دانشگاهي براي ارتباط دادن بخش علم و دانشگاهي و بخش صنعت و اقتصاد فعاليت گسترده‌اي داشته است.
وي اظهار داشت: جهاد دانشگاهي در محيط دانشگاه‌ها اقدامات نسبتاً خوبي داشته و توانسته است با فرهنگ منحط غرب مقابله كند.
آيت‌الله مجتهد شبستري تاكيد كرد: جهاد دانشگاهي در مبارزه با مظاهر شرك‌آلود غرب و گزينش‌هاي علمي و مناسب خود منشأ خدمات قابل توجهي بوده است.

* خارج كردن درياچه اروميه از شرايط كنوني ضرورت مهم است
وي همچنين با اشاره به حضور فعالان كانون نخبگان شهيد فهميده در تبريز و فعاليت اين كانون در مورد احياي درياچه اروميه اظهار داشت: خارج كردن درياچه اروميه از شرايط كنوني ضرروت مهم است كه منجر به نجات دو استان از شرايط و خطرهاي پيش رو بر اثر خشك شدن درياچه مي‌شود.

*ترور رفيق حريري اقدام رژيم صهيونيستي بود
آيت‌الله مجتهدشبستري با اشاره به تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به لبنان خاطر‌نشان كرد: در اين تجاوز سه تن از سربازان لبنان به شهادت رسيدند و جمع ديگري نيز مجروح شدند.
وي تاكيد كرد: موضع قاطع دولت لبنان در حمايت از حزب‌الله موجب خشم رژيم صهيونيستي شده و در مقاطع مختلف عليه دولت لبنان مشكل‌آفريني مي‌كند.
امام‌ جمعه تبريز تصريح كرد: حمله و تجاوز به لبنان و اتخاذ مواضع مختلف ‌عليه دولت لبنان از جمله اقدامات صهيونيسم ‌عليه دولت و ملت لبنان است.
وي با اشاره به مطرح كردن دوباره پرونده ترور رفيق حريري توسط رژيم صهيونيستي گفت: شواهد و قرائن نشان مي‌دهد كه ترور رفيق حريري اقدام رژيم صهيونيستي بود اما رژيم صهيونيستي درصدد اتهام‌افكني به ديگران است.

*رژيم صهيونيستي در حال احتضار است
امام جمعه تبريز گفت: رژيم صهيونيستي در حال احتضار است و زنده كردن اين مرده سودي به حال اعراب ندارد.
آيت‌الله مجتهد‌شبستري با اشاره به برگزاري اجلاس قاهره تاكيد كرد: برخي رژيم‌هاي مرتجع عربي در‌صدد برقراري مذاكرات با رژيم صهيونيستي هستند و در اجلاس اخير قاهره نيز اين مسئله مطرح شد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي افزود: اتخاذ موضع قاطع سوريه و موضع محكم بشار اسد موجب شد تا اين طرح به موفقيت نرسد.
خطيب جمعه تبريز گفت:‌ اعراب خود از وضعيت رو به موت رژيم صهيونيستي آگاه هستند ولي يا مرعوب آمريكا براي برقراري مذاكرات با رژيم صهيونيستي شده‌اند و يا ادامه وضعيت كنوني را به نفع حاكميت خود نمي‌دانند.

*خبرنگاران پاسداران فرهنگي جامعه هستند
آيت الله مجتهدشبستر‌ي همچنين با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت محمود صارمي خبرنگار جمهوري اسلامي در افغانستان به دست طالبان اين روز را به خبرنگاران صادق تبريك گفت.
وي خبرنگاران را قاصدان امين و راويان صديق جامعه خواند و اضافه كرد: نقش خبرنگاران در رشد و توسعه كشور غيرقابل اجتناب است.
وي در ادامه از خبرنگاران به عنوان حلقه ارتباطي بين مردم و مسئولان ياد كرد و افزود: خبرنگاران همچون آينه، زيبايي‌هاي جامعه را براي مردم و مسئولان منعكس مي‌كنند و به عنوان يك عنصر پويا در فرآيند‌هاي مختلف نقش بي‌بديلي دارند.


نوشته شده در   شنبه 16 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode