ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 9 مرداد 1389     |     کد : 8649

امام جمعه هريس: تهديدات غرب القائات رواني است

امام جمعه شهرستان هريس تهديدات آمريكا را طبل توخالي دانست و گفت: مردم مي‌دانند كه تهديدات غرب عمدتاً القائات رواني است...

 امام جمعه شهرستان هريس تهديدات آمريكا را طبل توخالي دانست و گفت: مردم مي‌دانند كه تهديدات غرب عمدتاً القائات رواني است.
به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام والمسلمين قهرمان احمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر اظهار داشت: دشمن بعيد است اكنون كه در باتلاق عراق و افغانستان گرفتار است بتواند به اين زودي‌ها دست از پا خطا كند.
وي تصريح كرد: مردم ايران يقين دارند كه نيروهاي نظامي و امنيتي در آمادگي كامل به سر مي‌برند و اجازه كوچك‌ترين تعرض را به آمريكا و رژيم صهيونيستي نمي‌دهند.
احمدي با گراميداشت سالروز شهادت مجاهد خستگي‌ناپذير آيت‌الله شهيد شيخ فضل‌الله نوري رهبر نهضت مشروطه مشروعه در 11 مرداد سال 1288 اظهار داشت: رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني‌(ره) در سخنراني‌هاي بسياري از شيخ فضل‌الله نام برده و از او به عنوان سمبل مبارزه عليه استعمار ياد كرده‌اند.
وي ادامه داد: مرحوم شيخ فضل‌الله‌(ره) ايستاد و گفت: مشروطه بايد مشروعه و قوانين موافق اسلام باشد و جرم اين مجاهد مجتهد اين بود كه مي‌گفت من آن مجلس شوراي ملي را مي‌خواهم كه عموم مسلمانان آن را بخواهند و امامت بر پايه اسلاميت باشد و برخلاف قرآن و شريعت محمدي(ص) و مذهب مقدس جعفري قانوني نگذارند.
خطيب جمعه هريس همچنين به 14 مرداد سالگرد مشروطيت اشاره كرد و اظهار داشت: درسي كه امروز بايد از مشروطيت گرفت يكي داشتن بصيرت است كه اگر خواص آن روزگار همانند شيخ شهيد داراي بصيرت بودند و از او و راهش حمايت مي‌كردند، گروهي روشنفكر مخالف دين نمي‌توانستند مشروطيت را منحرف كنند و عليه اسلام چنين اقداماتي را انجام دهند.
وي ادامه داد: در جهت‌گيري‌هاي فكري نبايد به ديگران وابسته بود چراكه وابستگي به ديگران و تقليد از ديگران كشور را دچار آسيب‌هاي جدي مي‌كند.
امام جمعه شهرستان هريس در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: نماز جمعه يك اجتماع فرهنگي، اجتماعي و سياسي براي خنثي‌سازي توطئه‌ها محسوب مي‌شود و حضور گسترده مسلمانان در مصلاهاي نماز جمعه بر اقتدار دنياي اسلام مي‌افزايد.
وي يكي از بركات مهم و ثمرات بسيار ارزشمند انقلاب اسلامي به رهبري بزرگ معمار و بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را احياي فريضه و سنت فراموش شده حضرت رسول اكرم(ص) يعني نماز عبادي سياسي جمعه در ايران اسلامي دانست و تصريح كرد: نماز جمعه فريضه‌اي است كه بيش از هر عامل ديگري موجب تجلي وحدت مسلمانان شده و از عوامل مأيوس كننده دشمنان اسلام است.
احمدي تصريح كرد: نخستين نماز جمعه كشور بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به دستور حضرت امام(ره) به امامت ابوذر زمان و عالم مجاهد و مفسر قرآن كريم، مرحوم آيت‌الله طالقاني در پنجم مرداد ماه سال 1358 در دانشگاه تهران اقامه شد.
خطيب جمعه هريس با اشاره به روايات موجود در مورد نماز جمعه اظهار داشت: از روايات چنين استنباط مي‌شود كه نماز جمعه، نماز نظام اسلامي است و معتقديم كه نماز جمعه از شئون حاكميت امام عادل در جامعه است و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، عده‌اي از مراجع تقليد بر وجوب عيني نماز جمعه فتوا داده‌اند.
وي به اهميت نماز جمعه از ديدگاه قرآن كريم اشاره كرد و اظهار داشت: قرآن كريم در سوره مباركه جمعه با بيان آيه «فاسعوا الي ذكر الله» به اهميت حضور و شركت در اين فريضه مي‌پردازد و در رواياتي كه از پيشوايان معصوم‌(ع) نقل شده است، براي كسي كه تارك نماز جمعه باشد، توبيخ‌هاي شديد ذكر شده است.
وي اضافه كرد: در كتاب‌هاي روايي گفته شده كه حضرت رسول اكرم‌(ص) فرمودند، خدواند متعال بر شما مسلمانان نماز جمعه را واجب كرده، هركس در حال حيات يا پس از مرگ من آن را از روي سبك شمردن يا انكار، ترك كند، دچار پريشاني شده و نماز، روزه، زكات، حج و ساير اعمال نيك او قبول نمي‌شود.
احمدي تصريح كرد: نماز جمعه فريضه بزرگي است كه بيش از هر عامل ديگري موجب تجلي وحدت مسلمانان و تقويت نظام اسلامي و از عوامل مايوس كننده دشمنان اسلام است.


نوشته شده در   شنبه 9 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode