ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 9 مرداد 1389     |     کد : 8648

‌‌امام جمعه تبريز: تهديد نظامي آمريكا‌ عليه ملت ايران طبل توخالي است

امام جمعه شهرستان تبريز گفت: تهديد نظامي آمريكا‌ عليه ملت ايران طبل توخالي است و ملت ايرن دست آمريكا را خوانده است...

امام جمعه شهرستان تبريز گفت: تهديد نظامي آمريكا‌ عليه ملت ايران طبل توخالي است و ملت ايرن دست آمريكا را خوانده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد‌شبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز كه در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر اقامه شد، بر ضرورت وحدت و همدلي مردم و ملت ايران در برابر تهديدات غرب و آمريكا تاكيد كرد.

*اهداي خون سنتي حسنه است
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به سالروز اهداي خون اظهار داشت: اهداي خون سنتي حسنه و برترين احسان‌ها و نيكي‌هاست.
وي به اعلام نياز و نظر كارشناسي مسئولان انتقال خون اشاره كرد و افزود: اهداي خون نه تنها موجب بيماري نمي‌شود، بلكه هر فرد سالم مي‌تواند در سال چهار بار اهداي خون كند.
خطيب جمعه تبريز اظهار داشت: عموم مردم براي اهداي خون اقدام كنند و نيازمندان به آن از اين نعمت‌الهي بهره‌مند سازند.

*دشمن در‌صدد تكرار تجربه تلخ مشروطيت در ايران است
امام جمعه تبريز با اشاره به فرا رسيدن سالروز مشروطه و شهادت شيخ فضل‌الله نوري اظهار داشت:‌ مشروطيت در اثر ظلم و ستم بيش از حد پادشاهان قاجار و عوامل آنها رخ داد و روحانيت از ظلم و ستم آنان به ستوه آمدن و انقلاب مشروطه رخ داد.
امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: دشمنان انقلاب مشروطه را از مسير حقيقي خود خارج كردند و با اختلاف‌افكني ميان روحانيت و روشنفكران موجب شهادت شيخ فضل‌الله نوري شدند.
‌مجتهدشبستري اظهار داشت: ‌دشمن درصدد تكرار تجربه تلخ مشروطيت در ايران و حاكميت انديشه غربي با تهاجم فرهنگي و ساير توطئه‌ها است.
وي تاكيد كرد: نبايد اجازه دهيم انقلابي كه با خون شهداو زحمات امام و رهبري و ملت به پيروزي رسيده است، دچار تجربه تلخي شود كه دشمنان در مورد انقلاب مشروطيت به وجود آوردند.

*تمام مردم مسلمان ايران با هم برادرند
امام جمعه تبريز با اشاره به بازي اخير تراكتورسازي و پرسپوليس در تهران اظهار داشت:‌ در اين بازي اتفاقات ناگواري رخ داد و عده‌اي قليلي با فحاشي و الفاظ ركيك و اعمال زشتي را مرتكب شدند.
وي با بيان اينكه مردم آذربايجان به ادب، نزاكت ولايتمداري و غيرت شهره هستند، اظهار داشت: اينگونه رفتارها در شان مردم آذربايجان و تبريز نيست و بايد با اينگونه افراد كه مي‌خواهند نام آذربايجاني‌ها را لگه‌دار كنند، برخورد شود.
امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: در اسلام قوميت مطرح نيست بلكه مسلمانان همه با هم برادرند و تحت لواي اسلام هستيم و بايد ادب و نزاكت رعايت شود.

*امر به معروف و نهي از منكر رسالت همگاني است
امام جمعه تبريز با اشاره به شهادت افسر نيروي انتظامي در برخورد با اراذل و اوباش اظهار داشت: شهادت اين افسر نيروي انتظامي در راستاي امر به معروف و نهي از منكر رخ داد.
آيت‌الله شبستري تصريح كرد: امر به معورف و نهي از منكر رسالت همگاني است و نيروي انتظامي در اين راستا وظايف‌هاي مهم‌تر دارد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به حمايت مردمي از اين عمل شجاعانه اظهار داشت: امر به معروف و نهي از منكر و تعهد نيروي انتظامي قابل تقدير است و دستگاه قضايي بايد با مجازات سريع اين اوباش موجب عبرت ديگر اراذل و جلوگيري از تكرار اينگونه اعمال شود.

*تهديد نظامي عليه ملت ايران طبلي توخالي است
امام جمعه تبريز با اشاره به تهديدات اخير آمريكا عليه ملت ايران اظهار داشت: تهديد نظامي بر عليه ملت ايران طبلي توخالي است و ملت ايران دست آمريكا را خوانده است.
وي تصريح كرد: اگر كوچك‌ترين تهديد نظامي بر عليه ملت ايران رخ دهد، سپاه، بسيج و ارتش آنان را به شدت پشيمان خواهد كرد.
امام جمعه تبريز اظهار داشت: ايران اسلامي در نقاط بسياري از جهان طرفداران زيادي دارد كه در صورت حمله آمريكا به ايران منافع آن در سراسر جهان به خطر خواهد افتاد و جهنمي بزرگ براي آمريكا و اسرائيل در جهان رخ خواهد داد.
امام جمعه تبريز اختلاف افكني ميان مردم و مسئولان و ميان سه قوه را از گزينه‌هاي آمريكا و اسرائيل بر عليه ملت ايران دانست و خاطرنشان كرد: بايد وحدت ميان مردم و مسئولان بيش از هر زمان ديگري مورد توجه باشد و وحدت كلمه خود عامل بازدارنده است.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي در عين حال مهم‌ترين و بزرگ‌ترين پشتوانه نظام جمهوري اسلامي ايران را كه از هر سلاحي برنده‌تر بوده است، اراده و عزم ملت ايران عنوان كرد.
شبستري گفت: دشمنان بدانند با ملتي روبه‌رو هستند كه كوچك‌ترين تهديد را با اقتدار تمام پاسخ خواهد داد و در دفاع از كيان خود لحظه‌اي ترديد نخواهد كرد و در صورت هرگونه تهديد خارجي و امنيتي عليه نظام، مردم مسلمان ايران حتي با چنگ و دندان از نظام مقدس جمهوري اسلامي خود دفاع خواهند كرد.
وي با اشاره به تصميم اتحاديه اروپا براي اعمال تحريم‌هاي بيشتر در زمينه تاسيسات انرژي اظهار داشت: اين تحريم‌ها فايده‌اي براي آنان نخواهد داشت اما اين عمل موجب تاسف بسيار است.


نوشته شده در   شنبه 9 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode