ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 خرداد 1389     |     کد : 7869

آيت الله مجتهد شبستري: درايت رهبر معظم انقلاب نقشه‌هاي شوم دشمنان را نقش برآب كرده است

امام جمعه تبريز گفت: مديريت مدبرانه رهبر معظم انقلاب تمام نقشه‌ها و اميدهاي شوم دشمنان را نقش برآب كرده است...

 امام جمعه تبريز گفت: مديريت مدبرانه رهبر معظم انقلاب تمام نقشه‌ها و اميدهاي شوم دشمنان را نقش برآب كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن‌مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز كه در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر اقامه شد با اشاره به سالروز رحلت بنيان‌گذار كبير انقلاب اسلامي اظهار داشت: شخصيت منحصر به فرد امام در مبارزه با عليه استكبار موحب دلگرمي آزادگان جهان شد و رحلت او انسان‌هاي آزاده را اندوهگين ساخت.
وي تاكيد كرد: امام ديانت و سياست را همراه با يكديگر مي‌دانست و در اعمال و رفتار خدا را در نظر داشت و اسلام ناب محمدي را در ايران پياده كرد.
خطيب جمعه تبريز به انتخاب خلف صالح امام اشاره كرد و افزود: انتخاب آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان رهبر انقلاب بهترين انتخاب خبرگان بود و پيشرفت‌هاي عظيم كشور مرهون رهبري مقام معظم رهبري است.
شبستري ادامه داد: در طول 21 سال سكانداري كشتي انقلاب توسط شخصي مدير، شجاع، مدبر ، داشتن احاطه كامل در مسائل نظامي و با قدرت تصميم‌گيري بالا در مقاطع حساس داخلي و خارجي موجب شده است تمام توطئه‌ها و نقشه‌هاي دشمنان در اين سال‌ها نقشه بر آب شده و تمام اميدهاي دشمنان تبديل به يأس شده و خللي به انقلاب و نظام اسلامي وارد نشود.
وي تصريح كرد: حتي دشمنان در مقابل مديريت، درايت و كفايت مقام معظم رهبري اعتراف مي‌كنند و اين براي همه مسلم است.
نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان شرقي با بيان اينكه شخصيت مقام معظم رهبري بي‌نظير است، اظهار داشت: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري يك حقيقت هستند كه در دو نفر متجلي شده است.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري همچنين به فرا رسيدن قيان 15 خردا اشاره كرد و اظهار داشت: روز 15 خرداد در حقيقت روز دفاع از حريم اسلام، روحانيت و رهبري بود و تعداد زيادي از مردم مسلمان ايران در شهرهاي قم، ‌تهران و ورامين در اين روز به شهادت رسيدند.
وي تصريح كرد: اين قيام بزرگ پس از روشنگري امام در فيضيه قم و دستگيري ايشان رخ داد و جرم شهداي اين قيام دفاع از اسلام و روحانيت بود.
امام جمعه تبريز با بيان اينكه 15 خرداد آغاز نهضت انقلاب اسلامي به شمار مي‌رود، اظهار داشت: روحيه استكبار ستيزي امام از سال‌ها پيش و از زمان تحرير كتاب كشف‌الاسرار مشهود بود اما به واسطه برخي مسائل از جمله مرجعيت آيت‌الله بروجردي امام تمايلي به علني كردن مبارزه و نهضت نداشت اما در جريان انقلاب سفيد شاه، امام اعتراض خود را علني كرد.
وي با تاكيد بر نقش قيام 15 خرداد در پيروزي انقلاب اسلامي تصريح كرد: شهداي اين قيام مصداق سابقون هستند و در حالي به شهادت رسيدند كه اميدي به پيرزوي انقلاب نداشتند اما خون آنان درخت انقلاب را آبياري كرد.
آيت‌الله مجتهد شبستري در بخش ديگري از سخنان خود به حمله اسرائيل به كاروان آزادي اشاره كرد و گفت: ‌اين حمله قساوت‌آميز حلقه ديگري از جنايات بزرگ اسرائيل و صفحه جديدي در پرونده اين رژيم است.
وي افزود: در جريان حمله به اين كاروان 20 نفر كشته و پنج نفر زخمي شدند و چند تن بازداشت شدند و اين در حالي بود كه افراد اين كاروان از انسان‌هاي صلح طلب و با هدف كمك به مردم مظلوم غزه رهسپار شده بودند.
امام جمعه تبريز گفت: امروز فلسطين ديگر مسئله اسلامي و عربي نيست و بلكه مهم‌ترين مسئله حقوق بشر جهان است و اعتراضات زيادي در سراسر جهان و حتي كشورهاي غيراسلامي عليه اين جنايت صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه كاروان‌هاي ديگري در حال حركت و امداد رساني به مردم غزه هستند، تاكيد كرد: ادامه امدادرساني و تكرار حمله اسرائيل به اين كاروان‌ها موجب رسوايي بيشتر اسرائيل و بر ملاشدن چهره واقعي آن در نزد افكار عمومي مي‌شود و شكست اسرائيل و اربابان او را در برابر جهانيان و افكار و وجدان عمومي شاهد خواهيم بود.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به رسالت عمومي ملل آزاده جهان افزود: ملت‌هاي آزاده جهان بايد كشورهاي خود را براي قطع روابط با اسرائيل تحت فشار قرار دهند.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي به نداي لبيك جوانان ايراني براي اعزام به غزه اشاره و تاكيد كرد: در روزهاي اخير جمع زيادي از دانشجويان بسيجي دانشگاه‌هاي تهران كفن پوشان براي اعزام به غزه در فرودگاه امام جمع شده‌اند و بسيج دانشجويي دانشگاه تبريز نيز در اين زمينه اقدام به گشايش دفتري براي ثبت‌نام از علاقمندان براي اعزام به غزه كرده‌اند.


نوشته شده در   شنبه 15 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode