ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 خرداد 1389     |     کد : 7785

افتتاحيه دوره آموزشي احكام و اخلاق ويژه مبلغات در تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

معاون فرهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در افتتاحيه دوره آموزشي احكام و اخلاق ويژه مبلغات و اعضاي هيئات مذهبي بانوان كه پنجم خرداد در اداره كل برپا شد، ترويج فرهنگ غني اسلامي را از مسؤوليتهاي بانوان تأثيرگذار دانست...

معاون فرهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در افتتاحيه دوره آموزشي احكام و اخلاق ويژه مبلغات و اعضاي هيئات مذهبي بانوان كه پنجم خرداد در اداره كل برپا شد، ترويج فرهنگ غني اسلامي را از مسؤوليتهاي بانوان تأثيرگذار دانست.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي، حجت الاسلام ميكائيل اسكندري افزود: تا در جامعه خودسازي و تهذيب نفس اتفاق نيفتند در جامعه نيز اتفاقي نخواهد افتاد و شرط حركت جامعه به سوي رشد و كمال در زمينه هاي ديني و اخلاقي، خود باوري و تقواي الهي است.
وي ادامه داد: در عرصه پاسداري از ارزشهاي ديني همه بايد احساس تكليف كنند و با حضور در متن قضاياي جامعه و با وحدت و همدلي تمامي اقشار چه اقوام و قبايل و چه در سطوح ديگر جامعه، به ساختن ايراني آباد در همه زمينه ها چه در مورد اقتصادي، فرهنگي، ديني و ... بپردازند.
اسكندري تصريح كرد: همه ما كه قدم در راه تبليغ دين گذاشته و با خدا ميثاق بسته ايم كه حافظ و حامي دين او خواهيم بود، داراي مسؤوليتهايي براي تحكيم دين مبين اسلام هستيم و بايد تلاش حداكثري خود را در جبهه فرهنگي به كار بگيريم تا دشمنان همچنان كه در طول 8 سال دفاع مقدس در سايه جانفشاني هاي سربازان اسلام نااميد و زمينگير شدند بار ديگر طعم يأس را بچشند.
وي شرط پيروزي در عرصه مبارزه فرهنگي را مجهز شدن به كتاب خدا و علوم روز دانسته از بانوان خواست تا به دور از پيرايه ها سعي در حذف خرافه ها و جايگزين كردن اصول ارزشمند اسلامي نمايند.
وي ادامه داد: دشمن زماني نفوذ مي كند كه خرافات، انحرافات و ضد ارزشها جاي ارزشها را بگيرند. اگر در جبهه فرهنگي نيز تلاش كرده به ميثاق الهي پايبند باشيم خداوند همان اجري را كه به شهيد مي دهد به تلاشگران و از خودگذشتگان اين عرصه نيز مي دهد.
وي توجه به مطالبات نسل جوان را نيز بسيار مهم دانسته خاطر نشان كرد: با جوان نيز بايد با زبان خود او و با رأفت اسلامي برخورد كنيم و با پايبندي به مسائل ديني و اخلاقي و با تأسي از سيره حضرات معصومين (ع)، علما و صلحا در وادي الهي قدم گذاشته با خلوص نيت اين رسالت را به انجام برسانيم.
در ادامه اين مراسم حجت الاسلام سيد رسول چاوشي به تبيين احكام ديني و شعائر الهي پرداخته به پرسشهاي بانوان در اين زمينه پاسخ داد.
گفتني است: جلسات احكام و اخلاق چهارشنبه اول هر ماه از ساعت 10 الي 12 قبل از ظهر برپا مي شود و اساتيدي از حوزه و دانشگاه نيز به بيان نكات اخلاقي و اصول اخلاق در دين اسلام مي پردازند. 


نوشته شده در   يکشنبه 9 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode