ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 خرداد 1389     |     کد : 7765

امام جمعه تبريز: نمايندگان مجلس ازگرايشات منطقه‌اي و دنيازدگي پرهيز كنند

امام جمعه تبريز گفت: نمايندگان مجلس از گرايشات منطقه‌اي و بخشي و از دنيازدگي و جمع كردن مال و ثروت براي خود پرهيز كنند...

 امام جمعه تبريز گفت: نمايندگان مجلس از گرايشات منطقه‌اي و بخشي و از دنيازدگي و جمع كردن مال و ثروت براي خود پرهيز كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر با اشاره به بيست و يكمين سالگرد ارتحال بنيان‌گذار جمهوري اسلامي امام راحل را نماد كوثر الهي در زمان حال خواند.
وي تصريح كرد: بزرگداشت سالگرد امام راحل رسالت تمام قشرهاي جامعه است و مسئولان در چنين ايامي شخصيت امام راحل را براي جوانان و نوجونان تبيين كنند.
خطيب جمعه تبريز با اشاره به فرا رسيدن ايام ولادت حضرت زهراي اطهر تصريح كرد: با توجه به اينكه روز ولادت اين بانوي بزرگوار به نام روز زن نامگذاري شده است شايسته است كه بانوان جامعه اسلامي توجه خاصي به الگوگيري از ايشان داشت باشند.
آيت الله مجتهد ‌شبستري تاكيد كرد: شيوه زندگاني و سيره آن بانوي بزرگ مورد توجه خانواده‌ها قرارگيرد و آنچه در جامعه كنوني به واسطه كاهش ادواج و افزايش طلاق مشاهده مي‌شود به واسطه دوري خانواده‌ها از فرهنگ و اخلاق اسلامي و گرايش به فرهنگ غربي است.
وي تاكيد كرد: بايد فرهنگ فاطمي در جامعه حاكم شود و زنان و مردان نسبت به اداي حق همديگر در خانواده توجه بيشتري داشته باشند و دستورات اخلاقي اسلام را رعايت كنند.
امام جمعه تبريز همچنين به همزماني ولادت امام امت با ولادت حضرت صديقه طاهره (س) اشاره كرد و اظهار داشت: همان گونه كه آن حضرت بنا بر نص قرآني كوثر و خيري فراوان براي نبي مكرم اسلام بود امام راحل نيز مصداقي از كوثر در زمان كنوني بود كه موجب احياي اسلام در زمان حال شد.
وي با بيان اينكه روحيه استكبار ستيزي امام موجب دلگرمي استكبارستيزان عالم شده است، اظهار داشت: امام امت شخصيتي بود كه ديانت و سياست را با يكديگر مي‌دانست و در اعمال و رفتار خدا محور بود و نمادي از اسلام ناب به شمار مي‌آمد.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: سالگرد ارتحال امام مانند اموات ديگر نيست بلكه شخصيت او نزديك به مقام معصومان بود و مجد اسلام در شرايط كنوني جهان بود و از اين رو بايد توجه ويژه به اين مسئله شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي به هفتم خرداد سالروز افتتاح نخستين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و افزود: مجلس يكي از قواي اصلي كشور است و علاوه بر قانونگذاري يكي از مهم‌ترين ابزار نظارتي را در اختيار دارد.
وي تاكيد كرد: مهم‌ترين توصيه به نمايندگان مجلس همان فرمايشات رهبري است كه از آن جمله پرهيز از گرايشات منطقه‌اي و بخشي و توجه يه مسائل كشوري و پرهيز از دنيازدگي و جمع كردن مال و ثروت و ماديات و موقعيت براي خود است.
امام جمعه تبريز همچنين با اشاره به تحركات اخير اسرائيل در منطقه نسبت به عواقب شوم هر گونه تجاوز ازسوي اين رژيم هشدار داد.


نوشته شده در   شنبه 8 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode