ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 خرداد 1389     |     کد : 7764

امام جمعه هريس: آمريكا نگران توان استراتژيكي ايرانيان است

امام جمعه هريس گفت: علت واقعي تلاش غرب به ويژه آمريكا براي جلوگيري از دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي، ريشه در ترس آنان از توان استراتژيكي ايرانيان است...

به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهرستان اظهار داشت: بيانيه تهران به عنوان راهكاري منطقي براي اعتمادسازي و حل موضوع هسته‌اي بار ديگر نشان داد كه تهارن اهل گفتگو و تعاملات ديپلماتكي است و اين موضوع تحركات غرب بر ضد ايران را به حاشيه راند و آنها را در وضعيت دشواري قرار داده است.
وي تصريح كرد: بيانيه تهران مبتني بر دو نكته مهم است، نخست آنكه بر حقوق قانون ايران كه برآمده از مفاد ان‌پي‌تي است، تاكيد دارد و خواست مردم و نمايندگان مردم در مجلس نيز حفظ اين حقوق است و دولت هم ذره‌اي از حقوق ملت ايران عقب‌نشيني نمي‌كند.
احمدي ادامه داد: نكته دوم در بيانيه تهران توجه به نظر و پيشنهادهاي منطقي ديگر كشورهاست از اين رو اين بيانيه را مي‌توان گامي ديگر بر اعتماد‌سازي متقابل ارزيابي كرد كه رويكردي دو سويه است، بنابراين گام بعدي براي اجرايي شدن اين بيانيه به عهده گروه وين است.
وي با طرح اين سؤال كه چرا غرب نگران ايران هسته‌اي است، اظهار داشت: علت واقعي تلاش غرب به ويژه آمريكا براي جلوگيري از دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي، ريشه در ترس آنان از توان استراتژيكي ايرانيان كه همان ظرفيت رهبري ايرانيان به عنوان قدرت برتر منطقه‌اي است، مي‌باشد.
احمدي خاطر نشان كرد: ربي‌ها بدانند ملت ايران حتي يك قدم از هدف خود در دستيابي به انرژي هسته‌اي صلح‌آميز عقب نخواهد نشست و اين يك حقيقت است.
امام جمعه هريس با تسليت بيست و يكمين سالگرد ارتحال جانگذار حضرت امام خميني (ره) و با گراميداشت سالروز قيام خونين 15 خرداد سال 1342 افزود: بزرگ‌ترين ابتكار و نوآوري فقهي حضرت امام خميني (ره) اين بود كه ولايت فقيه را كه تا آن زمان مظلوم واقع شده بود از قلمرو فقه بيرون آورده و در جايگاه اصلي خود كه كه علم كلام است، نشاندند و آنگاه اين مسئله را با دلايل عقلي و كلامي شكوفا كردند و پس از اين بود كه ولايت فقيه كه در جايگاه اصلي خود علم كلام شكوفا شده بود، بر فقه سايه افكنده و سراسر فقه را زير سايه خود قرار داد.
وي تصريح كرد‌: امام (ره) متعقد بودند كه مسئله ولايت فقيه جانشيني امامت امام معصوم (ع) بوده و مانند امام معصوم (ع) گذشته از اين كه حكم خدا را بيان مي‌كرد، مسائل حكومتي را نيز اداره مي‌كردند و همان ولايتي را كه حضرت رسول (ص) و امامان معصوم (ع) داشتند، فقيه جامع الشرايط به عنوان ولي امر مسلمين داشتند.
احمدي ارتقاي رابطه مرجع تقليد و مقلد به رابطه امام و امت را هنر بي‌بديل امام عظيم الشأن راحل (ره) دانست و اظهار داشت: حضرت امام (ره) خود با تمام قدرت رهبري و زعامت امت را به‌عهده گرفت و با مديريت و رهبري و سازماندهي و با تدبير و تدبر ايران اسلامي را در مقابل توطئه‌هاي داخلي و خارجي به بهترين وجه هدايت كرد.
خطيب جمعه هريس، فقيه جامع الشرايط را ولي مردم و نماينده حضرت امام زمان (عج الله ) دانست و تصريح كرد: حضرت امام خميني (ره) با تلاش‌هاي علمي و عملي خود ثابت كرد كه فقيه جامع‌الشرايط منتخب مردم، وكيل و نماينده آنها نيست، بلكه فقيه جامع الشرايط ولي مردم و نماينده حضرت امام زمان (عج الله ) است و همچنين معتقد بود كه كار فقيه جامع الشرايط تنها فتوي دادن نبوده و دين اسلام و قرآن كريم متولي مي‌خواهد تا با پذيرش توليت دين همه احكام آن را احيا كرده و عينيت بخشد‌.
احمدي تربيت نسل جوان مومن و متعهد و بسيجي به تعبير مقام معظم رهبري فتح الفتوح حضرت امام خميني (ره) دانست و افزود: رهبر كبير انقلاب اسلامي به كمك اين جوانان خداجوي همه كارهاي بزرگ و هشت سال دفاع مقدس و ايستادگي در مقابل افزون طلبي استكبار جهاني را انجام دهد.
وي در ادامه با تبريك ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: بايد دانست كه مقام منيع آن بانوي بي‌بديل عالم بشريت همتاي قرآن كريم، همتاي نبوت، رسالت و ولايت است و چيزي از ولي الله مطلق كم ندارد، همه اينها يك نورند و اسرار اين كه حضرت زهرا (س) حجت بر ائمه (ع) است و اگر وجود مبارك حضرت علي (ع) نبود‌، احدي همتاي آن حضرت نبود، اين است كه آن حضرت مثل خود قرآن كريم است و همچنان كه قرآن از زمين برنخواست و از فكر كسي تدوين نشد و هيچ عالم بشري قرآن را تنظيم و تدوين نكرد بلكه مستقيماً از جهان غيب نازل شد و در طي 23 سال ماند و براي ابد جاي خود را تثبيت كرد، وجود مبارك حضرت صديقه طاهره نيز در همين سه مورد مشترك خلاصه مي‌شود، به طوري كه ايشان هم از آسمان نازل شد و تقريباً همسفر قرآن كريم بود.
خطيب جمعه هريس تصريح كرد: از ديدگاه قرآن كريم خانواده فاطمي تنها الگوي كامل در همه ابعاد زندگي انسان‌هاست و شخصيت فاطمه زهرا (س) اگر به عنوان يك زن،مادر، همسر، شخصيت اجتماعي، مبارز سياسي و يك مرجع علمي، الگوي كامل عيني و عملي قرار مي‌گيرد، به خاطر آن است كه همه فضائلي كه در وجود ايشان است، از عفت، حيا‌، حجب، متانت، فداكاري و فضائل ديگر براثر همان مجاهدت، تلاش و تحمل شرايط سخت به وجود آمده است.
وي همچنين اشاعه فرهنگ بي‌عفتي را يكي از مهم‌ترين ابزارهاي دشمن براي ويران كردن ارزش‌هاي ديني و اسلامي دانست و اظهار داشت: اصولاً دشمنان كينه‌توز نظام اسلامي از همه اهرم‌هاي سياسي، فرهنگي و تبليغاتي براي تضعيف و ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامي استفاده مي‌كنند.


نوشته شده در   شنبه 8 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode