ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 خرداد 1389     |     کد : 7666

امام جمعه تبريز: تلاش براي تصويب قطعنامه عليه ايران شيطنت جديد غرب و آمريكا است‌

امام جمعه تبريز گفت: برگزاري كنفرانس موفق گروه 15 و بيانيه موجب سر درگمي جهان غرب به وي‍ژه آمريكا و همپيمانان آن شده و تلاش براي تصويب قطعنامه عليه ايران شيطنت جديد غرب و آمريكا است...

امام جمعه تبريز گفت: برگزاري كنفرانس موفق گروه 15 و بيانيه موجب سر درگمي جهان غرب به وي‍ژه آمريكا و همپيمانان آن شده و تلاش براي تصويب قطعنامه عليه ايران شيطنت جديد غرب و آمريكا است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر برگزاري موفق كنفرانس گروه 15 در تهران و امضاي بيانيه ميان ايران، تركيه و برزيل را حركت به سمت تعامل در زمينه فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي به جاي حركت تقابلي خواند.
وي تصريح كرد: ‌اين اجلاس با حضور شخصيت‌هاي مهمي چون رئيس جمهور برزيل و هيئت همراهان وي برگزار شد در حالي كه وزير امور خارجه آمريكا با سفر به اين كشور در صدد منصرف كردن رئيس جمهور اين كشور از سفر به جمهوري اسلامي بود.
خطيب جمعه تبريز تاكيد كرد: پيام مهم برگزاري موفق اين اجلاس به غرب و آمريكا اين بود كه رهبري، ‌دولت و ملت ايران در ادامه راه هسته‌اي خود مصمم هستند به فضل خدا از اين انرژي دستاوردهاي موثري در زمينه‌هاي مختلف دارد.
وي با تاكيد بر اينكه عزم و اراده ملت، دولت و رهبري ايران اسلامي در استفاده از فناوري صلح آميز هسته‌اي خلل‌ناپذير است، تصريح كرد: بايد اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل بدانند كه تصميم ايران در اين زمينه جدي است و كاري را كه آغاز كرده‌ايم‌، ادامه مي‌دهيم.
شبستري اضافه كرد: در اين زمينه تحريم‌ها، انتشار قطع نامه‌ها و مانع تراشي‌ها كوچك‌ترين تاثيري در عزم جمهوري اسلامي ايران ندارد.
وي همچنين خاطر‌نشان كرد: مطمئنا تحريم‌ها در پيشرفت، بهروزي و عظمت ملت ايران حتي براي لحظه‌اي خللي ايجاد نمي‌كند و دشمنان ايران و اسلام بايد بدانند كه ملت ايران در دستيابي به انرژي هسته‌اي يكپارچه است و هرگز از حق خود كوتاه نمي‌آيد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه به مسئله عفاف و حجاب در جامعه اشاره كرد و اظهار داشت: عفاف و حجاب مختص با تقواترين خانم‌ها و حقيقت نماد تقوا و پارسايي در ميان بانوان است و خدواند متعال در آيات متعدد قرآني و به كرار به اين مسئله اشاره كرده است.
وي با اشاره به ايام فاطميه و در پيش بودن ايام ولادت آن حضرت تاكيد كرد: ‌اين ايام فرصتي مناسب است تا بانوان به عملكرد ايشان به عنوان اسوه و الگو در زمينه رعايت حجاب توجه كنند.
شبستري وضعيت عفاف در جامعه را نامطلوب ارزيابي كرد و افزود: متاسفانه وضعيت حجاب در جامعه روز به روز بدتر مي‌شود و تقليد از غرب بيشتر شده است ضمن اين كه غرب فرهنگ عرياني در جامعه را رواج مي‌دهد و در صدد اشاعه فساد و بي‌بند باري است.
وي اظهار داشت: كار فرهنگي در راستاي ترويج حجاب امري ضروري است و خطبا و وعاظ به ترويج اين امر مي‌پردازند اما متاسفانه برخي برنامه‌ها در صدا و سيما در راستاي ترويج بي‌حجابي قدم برمي‌دارد و بايد اين رسانه به محلي براي ترويج عفاف و حجاب باشد.
امام جمعه تبريز همچنين با بيان اينكه مسئولان مختصر حركتي در اين زمينه داشته‌اند، تاكيد كرد: ادارات دولتي بايد پيشگام رعايت حجاب در جامعه باشند و البته اخيراً با همكاري تشكيلات قضايي استان قدم‌هاي در اين زمينه برداشته شده است.
وي همچنين به سالروز آزادسازي خرمشهر اشاره كرد و افزود: آزاد سازي خرمشهر نتيجه عنايات حضرت حق بود و پس از يك عمليات گسترده و بلند مدت با امدادهاي غيبي به فتح خرمشهر مبدل شدد و خونين شهر به خرمشهر تبديل شد.
شبستري تاكيد كرد: آزادي خرمشهر نقطه عطفي در تاريخ جنگ بلكه ايران بود و موجب موجي بزرگ از خوشحالي مردم شد و مردم در مساجد مختلف كشور به اقامه نماز شكر پرداختند. 


نوشته شده در   شنبه 1 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode