ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 ارديبهشت 1389     |     کد : 7578

امام جمعه شهرستان هريس: رواج بي‌بند و باري بنيان خانواده‌ها را تهديد مي‌كند‌

امام جمعه ‌هريس با انتقاد از وضعيت پوشش و بي‌حجابي در جامعه، استمرار اين روند را موجب آسيب ديدن بنيان خانواده‌ها ارزيابي كرد...

 امام جمعه ‌هريس با انتقاد از وضعيت پوشش و بي‌حجابي در جامعه، استمرار اين روند را موجب آسيب ديدن بنيان خانواده‌ها ارزيابي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر افزود: بايد حجاب و عفاف به طور جدي در جامعه اسلامي رعايت شود.
وي تصريح كرد: انتظار به حق ما از دستگاه‌هاي مختلف و مراكز ‌علمي و آموزشي اين است كه با نظارت و كنتر‌ل خود حدود الهي را اجرا كنند.
خطيب جمعه هريس خاطر نشان كرد: هدف از قانون حجاب در اسلام دستيابي به عفاف و فضيلتي نفساني و اخلاقي است كه از طريق آن براي شخص و جامعه فراهم مي‌آيد.
وي نقش خانواده‌ها را در آگاهي بخشي جوانان و مقابله با جنگ نرم دشمنان حائز اهميت دانست و يادآور شد: بانوان و زنان جامعه اسلامي با تاسي از سيره عملي فاطمه زهرا (س) مي‌توانند به درجات تعالي نائل آيند.
امام جمعه شهرستان هريس با اشاره به فرارسيدن 26 ارديبهشت (يوم النكبه) سالروز اعلام تاسيس رژيم غير قانوني و اشغالگر صهيونيستي افزود: رژيم اشغالگر قدس يك كشور و دولت طبيعي و سالم نيست و اسرائيل موجودي غير طبيعي و كشوري جعلي و ساختگي است كه نه ملتي دارد و نه سرزميني متعلق به يك ملت و آنچه در سال 1948 ميلادي و در چنين روزهايي شكل گرفت، حاصل توطئه‌هاي ابرقدرت‌هاي وقت خصوصاً انگليس بود كه آوارگان يهودي و يهوديان مقيم و شهروند كشورهاي مختلف را در سرزمين مادري گروهي از مسلمانان گرد هم آوردند.
وي با اشاره به بيداري اسلامي حاصل از انقلاب اسلامي ملت ايران اظهار داشت: با وجودآنكه رژيم صهيونيستي در آستانه برگزاري به ظاهر پيروزي خود است اما بيداري حاصل از پيروزي انقلاب اسلامي ملت ايران باعث شده است، جرياني از مقاومت اسلامي در جهان شكل گيرد كه جنبش مقاومت اسلامي (حماس) فقط يك شاخه از آن است كه در صف مقدم قرار دارد و حزب الله لبنان و ديگر مقاومت‌هاي مردمي در پشتيباني آن قرار دارند.
احمدي اظهار اميدواري كرد، با همت امت جهاني اسلام به زودي شاهد محو و نابودي رژيم جعلي و جنايتكار صهيونيسم باشيم.
احمدي همچنين تخريب مساجد شيعيان در كشور جمهوري آذربايجان را محكوم كرد و گفت: اميدواريم مسئولان اين كشور هر چه زودتر از اين عمل ننگين خود دست بردارند.
وي با تسليت فرارسيدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا صديقه كبري (س) نخستين مدافع و شهيده راه امامت و ولايت به عموم ارادتمندان بويژه به زاده زنده آن حضرت مهدي موعود (عج الله) اظهار داشت: آن چه توجه به آن ضروري است آن است كه حلقه وصل تمام امت يا قيام قيامت به پيامبر عظيم الشان اسلام و امامت كبري وجود نازنين انيسه حوراء حضرت فاطمه زهرا(س) است و حضرت صديقه كبري (س) وسيله امتداد وجود مبارك حضرت رسول اكرم (ص) در اين عالم است و جنبه ملكي آن حضرت كه نسل بزرگوارش مي‌باشد و جنبه ملكوتي آن حضرت كه دين اوست، به وجود شريف حضرت زهراي مرضيه (س) باقي و برقرار است.
احمدي خاطرنشان كرد: بانوان و زنان ايراني بايد با تاسي از سيره ائمه معصومين خصوصاً حضرت فاطمه زهرا (س) در پاسداري از ارزش‌هاي ناب و حفظ عفت عمومي تلاش جدي كنند.
خطيب جمعه هريس اظهار اميدواري كرد‌ مردم مومن و متدين ياد و خاطره و مظلوميت‌هاي آن يگانه دخت پيامبر عظيم‌الشان اسلام را با عزاداري و سوگواري هرچه با شكوه خويش، در مساجد و تكايا گرامي بدارند.
‌وي، بر ضرورت برگزاري باشكوه‌تر ايام فاطميه تاكيد كرد و اظهار داشت: عصمت و حياي آن حضرت بهترين الگو براي زنان مسلمان است.
امام جمعه هريس فعاليت‌هاي فرهنگي ارشادي صورت گرفته در خصوص ترويج فرهنگ حجاب را كافي ندانست و اقدام ريشه‌اي و اساسي در اين خصوص را خواستار شد.
احمدي افزود: همانگونه كه آيت‌الله ميرزاي شيرازي با فتواي خود به مقابله با استعمار پير انگليس رفت و آن را شكست داد امروز نيز ملت بايد در مقابله با استكبار جهاني و جنگ نرم با عمل به فتواها الگوي آيت‌الله ميرزاي شيرازي را عملي كنند.
وي اظهارداشت: امروز دشمن به دنبال شكست حريم مردم و بي‌تفاوت كردن خانواده‌ها است، بايد دست به دست هم دهيم و با بدحجابي برخورد كنيم تا دشمن نتواند الگوي خود را به جامعه تحميل كند. 


نوشته شده در   شنبه 25 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode