ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 11 ارديبهشت 1389     |     کد : 7396

آيت‌الله ‌مجتهد شبستري‌: رزمايش سپاه تسلط ايران بر منطقه خليج فارس را به نمايش گذاشت

امام جمعه ‌تبريز گفت: رزمايش سپاه تسلط ايران بر منطقه خليج فارس را به نمايش گذاشت...

 امام جمعه ‌تبريز گفت: رزمايش سپاه تسلط ايران بر منطقه خليج فارس را به نمايش گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز ‌در خطبه‌هاي نماز جمعه ‌تبريز‌ در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با اشاره به برگزاري موفقيت‌آميز رزمايش پيامبر اعظم 5 در خليج فارس اظهار داشت: اين رزمايش در ‌چهار مرحله و با استفاده از پيشرفته‌ترين ادوات نظامي برگزار شد و طي آن پاسداران انقلاب اسلامي توان و اقتدار جمهوري اسلامي ايران را به نمايش گذاشتند.
وي با بيان اينكه اين رزمايش در يكي از حساس‌ترين مناطق خليج فارس اجرا شد، تصريح كرد: برگزاري اين رزمايش در محل تردد كشتي‌هاي نفتكش كه در حقيقت محل عبور 40 درصد نفت جهان است اقتدار جمهوري اسلامي ايران در تسلط به اين نقطه حساس را نشان داد و به تهديد كنندگان اعلام كرد كه جمهوري اسلامي در كوتاه‌ترين زمان ممكن اين آمادگي را دارد كه بر عبور جريان نفتي تسلط پيداد كند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تاكيد كرد: پس از اجراي اين رزمايش كه بازتاب گسترده‌اي در جهان داشت لحن تهديد كنندگان ايران تغيير يافت و اعلام كردند كه آماده مذاكره با ايران در موضوع هسته‌اي و تحويل سوخت هسته‌اي هستند.
خطيب جمعه تبريز با اشاره به پيام اين رزمايش به كشورهاي منطقه خليج فارس اظهار داشت: رزمايش پيامبر اعظم 5 عامل بازدارنده تهديدات غرب و امنيت آفرين براي منطقه خليج فارس بود.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگر خطبه‌هاي نماز جمعه به سالروز شهادت آيت‌الله مطهري اشاره كرد و افزود: نامگذاري اين روز به نام معلم مناسب‌ترين نامگذاري بود ‌و شهيد مطهري بهترين الگو و اسوه براي معلمان در زمينه تعليم و تربيت است.
آيت‌الله مجتهد‌شبستري با اشاره به اهميت تعليم و تعلم در شرايط كنوني جامعه اسلامي تاكيد كرد: همانگونه كه بارها به مسئولان آموزشي گوشزد شده است در گزينش اساتيد و معلمان دقت بيشتري شود تا اساتيد متعهد در جامعه حضور بيشتري داشته باشند.
وي ضمن تجليل از مقام شامخ معلم، از استاد شهيد مطهري به عنوان معلم ديروز، امروز و فردا ياد كرد و اظهار داشت: استاد مطهري دانشمند عصر زمان خود بود و با فكر بلند، احساس مسئوليت‌پذيري و فكر نزديكي كه با امام راحل داشت تمام شبهات زمان خود را با ارائه آثار خود رفع كرد.
شبستري آثار استاد مطهري را در جهان اسلام بي‌نظير خواند و گفت: ‌آثار استاد مطهري در زمان خود تمام شبهات ديروز و امروز را جواب داد و براي آينده هم مفيد و قابل استفاده است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين‌ به فرا رسيدن روز عقيدتي سپاه اشاره كرد و اظهار داشت: سپاه و بسيج نيروي مخلص خدا هستند و كساني كه در اين حيطه و خصوصاً عقيدتي مشغول هستند نوعاً انسان‌هاي متدين و متعهدي هستند.
وي با اشاره به ضرورت توجه بيشتر به مسائل معنوي در عقيدتي سپاه تاكيد كرد: در زمينه برگزاري كلاس‌هاي عقيدتي و نظم آن توجه بيشتري شود تا اين بخش مهم از سپاه در انجام رسالت خود كه پاسداري از مرزهاي جغرافيايي و عقيدتي نظام هستند موفق عمل كنند.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي روز كارگر را نيز گرامي داشت و گفت: جوهره وجودي و بازوي كارگران در خدمت توسعه كشور است.
وي با بيان اينكه در هيچ دين و مسلكي همچون دين اسلام حقوق كارگران مورد احترام قرار نگرفته است گفت: اسلام كار را عبادت مي داند و استقلال ملت ها با كار و توليد تحقق مي‌يابد.
امام جمعه تبريز روز شوراهاي اسلامي را فرصتي براي توجه اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا به مسائل ارزشي دانست و تاكيد كرد: اعضاي اين شوراها بايد توجه داشته باشند كه در مسائل عمراني نيز ارزش‌هاي اسلامي را مورد نظر قرار دهند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با انتقاد از اختصاص بودجه عمراني به برخي پروژه‌هاي غيرضروري و نامشروع ‌تاكيد كرد: در سال همت مضاعف و كار مضاعف توجه بيشتري به رعايت ارزش‌هاي اسلامي در امور شوراها صورت گيرد.


نوشته شده در   شنبه 11 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode